Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 kwietnia 2012, 12:17

autor: Michał Długosz

Nowa gra z serii Tomb Raider, czyli brutalny restart przygód Lary Croft - Strona 2

Lara Croft powraca w restarcie serii. Nowy Tomb Raider szykuje się na prawdziwą gratkę dla fanów klimatycznej, brutalnej i zarazem dojrzałej przygody z piękną panią archeolog w roli głównej. Jest na co czekać.

Od podstaw zostanie stworzona mechanika walki. Deweloperzy z Crystal Dynamics zdecydowali się zrezygnować z systemu automatycznego celowania na rzecz bardziej realistycznego, w którym sami będziemy musieli namierzać przeciwników i prowadzić ogień. W grze zabraknie dwóch pistoletów z nieograniczoną amunicją, czyli wizytówki Lary Croft, obok jej niezwykle kształtnych atrybutów kobiecości. Do naszej dyspozycji na pewno zostanie oddany łuk, pojawi się również broń palna. Jednak poza znajdywaniem coraz mocniejszych narzędzi walki w Tomb Raiderze zostaniemy zmuszeni do gromadzenia zapasów, co przez cały czas ma przypominać, że najistotniejsza jest walka o przeżycie. Naturalnie kolekcjonowanie żywności i wody nie stanie się naszym głównym celem, ale dzięki temu cała produkcja zyska na realizmie. Poza tym pojawi się możliwość tworzenia zupełnie nowych przedmiotów, które pomogą zarówno w eksploracji wyspy, jak i w walce. Twórcy zapowiadają również, że każda z posiadanych rzeczy ma mieć kilka różnych zastosowań. Przykładowo toporek używany do wspinaczki w trudno dostępne miejsca z czasem stanie się również bronią do starć w zwarciu.

Seria Tomb Raider w liczbach wygląda bardzo imponująco. Przez 16 lat jej istnienia mieliśmy okazję zagrać w 9 części, które ukazały się na PC i konsolach, a łącznie wszystkie z nich sprzedały się w nakładzie przekraczającym 30 milionów egzemplarzy. Do tego należy doliczyć również dodatki do wersji podstawowych oraz produkcje przeznaczone tylko na konsole przenośne (odpowiednio 5 rozszerzeń i 4 gry). W rolę Lary Croft od 1996 roku wcieliło się aż 11 modelek.

Liftingowi poddane zostanie sterowanie postaci. Kierując naszą urodziwą protagonistką, otrzymamy całkowitą kontrolę nad jej ruchami i to nawet w trakcie skoku, co prowadzi do tego, że teraz nad każdym posunięciem będziemy musieli się chwilę zastanowić i zaplanować daną akcję, no chyba że niestraszne nam powtarzanie po raz kolejny tego samego fragmentu. Oprócz tego podczas rozgrywki nie zabraknie serii mniej lub bardziej skomplikowanych sekwencji quick time eventów.

Gra napędzana jest przez autorski silnik Crystal Engine wykorzystany już wcześniej w Tomb Raider: Underworld. Zostanie on podrasowany niemalże do granic możliwości, oferując bardzo ładną oprawę wizualną, bogatą w ostre jak brzytwa tekstury i realistyczne animacje, zwłaszcza samej Lary. Nie zabraknie zapierających dech w piersiach widoków (cmentarzysko statków na jednym z obrazków robi piorunujące wrażenie). Tomb Raider zaoferuje system zmiennej pogody oraz pór dnia, więc nieraz zdarzy nam się odwiedzać te same lokacje pod osłoną nocy lub w promieniach wschodzącego słońca. W nowej odsłonie pojawi się również zaawansowany silnik fizyczny, który zostanie wykorzystany przy rozwiązywaniu zagadek, podobnie jak miało to miejsce w Half-Life 2.

Restart serii Tomb Raider zapowiada się bardzo obiecująco. Deweloperzy z Crystal Dynamics wprowadzają do najnowszej odsłony przygód Lary szereg zmian, mających w bardzo dużym stopniu wpłynąć na rozgrywkę i wynieść ją na wyższy poziom. Otwarty świat oraz system doskonalenia postaci zdecydowanie oddzielą najnowszą odsłonę od poprzednich, nadając marce nowy kierunek rozwoju. Dorzućmy do tego jeszcze bardzo brutalne sceny, jakich świadkami często się staniemy, czy ciężki klimat zaszczucia i walki o przetrwanie – już same te elementy sprawiają, że Tomb Raider szykuje się na potencjalny hit tego roku. A jak to wszystko będzie funkcjonować w rzeczywistości, przekonamy się już niedługo – taką mamy przynajmniej nadzieję.

Michał Długosz | GRYOnline.pl

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.