Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 listopada 2011, 11:28

autor: Krzysztof Gonciarz

Uncharted: Złota Otchłań - graliśmy w najnowsze przygody Nathana Drake'a - Strona 2

Sony nie chce powtórzyć błędów Nintendo i na premierę PS Vita szykuje tytuł z najwyższej półki. Uncharted: Złota Otchłań pokazuje na co stać najnowszą konsolę przenośną.

Drugą ciekawostką jest wykorzystanie żyroskopu podczas przeskakiwania z jednej platformy na drugą – wychylając konsolę, wskazujemy Drake'owi właściwy kierunek. Takie „potrójne” sterowanie nowego Uncharted sprawdziłem już na targach E3, kolejny kontakt z grą potwierdził tylko moje przekonanie, że twórcy są na dobrej drodze.

Nieco gorzej wypada w Złotej Otchłani kontekstowe wykorzystywanie gadżetów zainstalowanych w obudowie PlayStation Vita. Kiedy Drake podnosi maczetę, musimy za jej pomocą przeciąć rozwieszone na ścianie płótno. Pomijając już fakt, że takie płótno można by zwyczajnie, hmm, ominąć – dotychczas sprawę załatwilibyśmy jednym przyciskiem. Teraz musimy odbyć serię quick time eventów z zastosowaniem ekranu dotykowego – machnięcie w tę stronę, machnięcie w tę, narysowanie krzyżyka... Trochę to niepoważne, wciśnięte na siłę. Oby był to tylko jeden taki przypadek, a nie znak, że wydawca wymógł na deweloperach jak najczęstsze używanie funkcjonalności Vity, a oni nie mają pomysłu na to, jak dokonać tego w sposób naturalny.

Tylny ekran dotykowy miał swoje 5 minut w scenie z karabinem snajperskim – przesuwając po nim palcami, zwiększamy i zmniejszamy stopień przybliżenia w lunecie. się do tego przyzwyczaić, wręcz trzeba – gracz handheldowy nie ma bowiem odruchu „panowania” nad palcami z tyłu konsoli, więc zdarzają się przypadkowe drgnięcia i wpadki. Ponownie mam zastrzeżenia co do racjonalności takiego sterowania, ale trzeba przyznać, że tylny touchpad ma pewien potencjał dla żądnych eksperymentów deweloperów. Jeszcze zobaczymy, czy ten patent stanie się standardem dla strzelanin na PS Vita.

Gra Złota Otchłań szykowana jest na największy bestseller z okazji premiery PlayStation Vita. Najważniejszą jej rolą ma być zaprezentowanie graficznych możliwości nowej konsoli, utworzenie sprzętowego dystansu pomiędzy Sony a smartfonową konkurencją. Funkcje ekranów dotykowych są miłym dodatkiem, ale nie z nich będziemyUncharted rozliczać. I miejmy nadzieję, że w ferworze technologiczno-platformowych dyskusji autorzy nie zapomną o ciekawej fabule, poziomach i zagadkach, czyli fundamentach przygód Nathana Drake'a.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.