Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 marca 2002, 12:02

autor: Krzysztof Szulc

Icewind Dale II - zapowiedź - Strona 3

Kontynuacja Icewind Dale, przebojowego cRPG stworzonego przez Black Isle Studios, w którym ponownie przenosimy się do mroźnych krain świata Forgotten Realms.

Przeczytaj recenzję Icewind Dale II - recenzja gry

W „Icewind Dale II” poziom trudności będzie automatycznie dopasowywać się do naszych umiejętności i posiadanego doświadczenia. Wyjątek ma stanowić, znany już z dodatku „Serce Zimy”, tryb „heart of fury”. Granie na tym poziomie będzie prawdziwym wyzwaniem, ale równocześnie będzie wiązało się z licznymi bonusami. Do naszej dyspozycji oddane będą dodatkowe elementy wyposażenia (ok. 100), a wiele przedmiotów znanych nam z grania na niższych poziomach trudności, zyska dodatkowe właściwości. Trzeba przyznać, że wszystko wskazuje na to, iż uzbrojenie, na które będziemy mogli natknąć się w czasie przemierzania Doliny Lodowego Wichru, na pewno nas nie zawiedzie. Co najwyżej naszych przeciwników. Weźmy na przykład miecz +5 „Furia Chaosu”. Nie dość, że umożliwia on przemienienie w berserka, to jeszcze całkowicie uodporni nas na czary Uśpienie, Unieruchomienie, Płaszcz Strachu oraz Straszne Zauroczenie . Jak twierdzi Dave Maldonado z Black Isle Studios – przy odrobinie szczęścia będziemy mogli znaleźć także elementy ekwipunku Beliba Rozważnego, który najprawdopodobniej był najlepiej wyposażonym poszukiwaczem przygód świata Forgotten Realms. Oprócz magicznych artefaktów, nie zabraknie także licznych, jak zwykle świetnie animowanych czarów. Ma ich być w sumie ponad 300, w tym 50 zupełnie nowych, takich jak na przykład 9-poziomowe Oczy Oprawcy albo Egida.

Jeżeli chodzi o stronę techniczną gry, to raczej wiemy czego możemy się spodziewać –podrasowanego chyba już do granic możliwości enginu Infinity z możliwością wyświetlania grafiki w rozdzielczości od 640x460, aż do 2048x1536. To co szczególnie zastanawia, to kwestia oprawy muzycznej. Jak wiadomo muzyka z pierwszej części „Icewnid Dale”, podobnie jak ta z „Homeworlda”, czy też „Vampire The Masquerade: Redemption”, należy do najlepszych jakie kiedykolwiek pojawiły się w grach komputerowych. Na szczęście wszystko na to wskazuje, że się nie zawiedziemy. Nad ścieżką dźwiękową pracuje ta sama osoba – Jeremy Soule, a partneruje mu Inon Zur, odpowiedzialny za skomponowanie muzyki do gry „Throne of Bhaal”.

„Icewind Dale II” jest taką grą, o której już przed premierą wiadomo, że nawet jeżeli nie okaże się rewelacyjna, to na pewno nas nie zawiedzie. Nie będzie to pozycja w żadnym wypadku rewolucyjna, ale mimo to bardzo ważna z punktu widzenia historii gier komputerowych. Dlaczego? Otóż wszystko wskazuje na to, że to już ostatnia produkcja oparta na enginie Inifinity, a jak wiadomo, od czasów pojawienia się „Wrót Baldura” gry oparte na tym silniku bezsprzecznie dominowały na rynku cRPG.

Krzysztof „Sukkub” Szulc

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.