Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 20 sierpnia 2011, 13:14

autor: Hed

Tryb kooperacji w Battlefield 3 - gamescom 2011

Battlefield 3 to nie tylko gigantyczne bitwy na otwartym terenie. Na gamescomie producenci pokazali fragment kampanii kooperacyjnej dla dwóch graczy.

Przeczytaj recenzję Powrót na pole bitwy - recenzja gry Battlefield 3

Artykuł powstał na bazie wersji PS3.

W tym roku rozegra się kolejna bitwa na rynku pierwszoosobowych strzelanin. W szranki staną Call of Duty: Modern Warfare 3 i Battlefield 3. Fani poszczególnych marek wiedzą doskonale, która z nich zasługuje na uwagę, ale pozostaje rzesza osób niezdecydowanych. Obie produkcje będą oferowały podobne atrakcje – kampanię solową, multiplayer i tryby kooperacji. Na gamescomie mieliśmy okazję przetestować zarówno survival co-op z MW3 (wrażenia znajdziecie tutaj), jak i specjalne scenariusze kooperacyjne z BF3. Szykujcie headsety i szlifujcie umiejętności, bo zapowiadają się naprawdę wymagające misje.

Grę w trybie współpracy pokazano na PlayStation 3. Do zabawy zasiedliśmy po krótkim wprowadzeniu i kilku podpowiedziach twórców. Nasze zadanie było proste – przynajmniej na papierze – przedostać się do siedziby przeciwników i odbić z ich rąk pewnego szczególnie istotnego jegomościa. Zadanie rozpoczęliśmy na chodniku przed budynkiem. Wraz z partnerem, milczącym dwudziestoparolatkiem, wysiedliśmy z wojskowego jeepa i ruszyliśmy do drzwi. W rozkazach zaznaczono, że najlepiej działać po cichu, zwłaszcza w pierwszej części misji. Tak naprawdę można było jednak zastosować atak niemal frontalny, bo przeciwników było stosunkowo niewielu i eliminując ich szybko, byliśmy zupełnie bezpieczni.

W środku budynku przeszliśmy wąskimi korytarzami do większego pokoju, gdzie czaiło się dwóch nieprzyjaciół (jeden z nich najprawdopodobniej drzemał). W tego typu sytuacjach przyda się dobry kontakt z partnerem, choć w naszym wypadku nieudolny atak okazał się prawie tak skuteczny jak skoordynowane eliminowanie wrogów. Idąc dalej, trafiliśmy na kolejnych oponentów i weszliśmy kilka pięter po schodach.

Po pokonaniu obstawy dostaliśmy się do naszego celu – mężczyzna schował się w łazience. Od tej pory trzeba było ochraniać go za wszelką cenę. Zeszliśmy schodami i ponownie znaleźliśmy się na ulicy. VIP zajął bezpieczne miejsce w jednym z pojazdów i konwój ruszył. Początkowo było wyjątkowo spokojnie, ale za pierwszym zakrętem rozpętało się piekło. Po przeciwległej stronie ulicy, na balkonach i w oknach budynków, pojawili się wrogowie, którzy natychmiast rozpoczęli ostrzał.

Doom Eternal to przeurocza rzeź dla każdego – wiemy, bo graliśmy
Doom Eternal to przeurocza rzeź dla każdego – wiemy, bo graliśmy

Przed premierą

Znasz Dooma od 1993 roku? Będziesz zachwycony! Grałeś tylko w poprzednią część z 2016? Będziesz zachwycony! Doom Eternal zapowiada się na prawdziwą „klasykę na czasie”.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
18.08.2011 18:28
👍
zanonimizowany729461
15
Pretorianin

Świetnie, lubię COOPy

18.08.2011 19:23
odpowiedz
7ymek
55
Konsul

co-op tylko na konsolach czy na pc też będzie?

18.08.2011 20:51
odpowiedz
Archanioł
4
Legionista

@7ymek Niby dlaczego miałoby nie być co-op na PC...?

18.08.2011 21:34
odpowiedz
annholy
5
Legionista
Wideo

Animacja jest odrobinę bardziej toporna, ponieważ przy coopie obserwujemy przez większość czasu postać kierowaną przez żywego gracza a nie pięknie "wyreżyserowanego", oskryptownego żołnierza z trailerów :) Wystarczy przeanalizować pod tym kątem gameplay z pecetowej bety choćby ten http://www.youtube.com/watch?v=OYX7BtJGanc , żeby to zauważyć nawet na pc.

18.08.2011 22:10
Pizystrat
odpowiedz
Pizystrat
95
VictoriaConcordiaCrescit

No i na konsolach ten Battlefield wcale taki zły nie będzie.
Grywalność taka sama będzie, i chyba to najważniejsze. Grafika? Grafikę to ja będę miał w next-genach, jak wyjdą. A obecne staruszki i tak dużo jeszcze potrafią z siebie wykrzesać.

19.08.2011 00:55
maxan
😜
odpowiedz
maxan
66
Pretorianin

@Pizystrat what? Technicznie bf3 na ps3 wymięka no ale może nie będzie źle... widać iż mw3 na 'przestarzałym' engine na konsolach będzie śmigało dużo lepiej i pewnie przyjemniej ( większy fps)..
Niestety ale fun na konsolach będzię mniejszy jak na PC - gdyż przynajmniej mi super mega rozdziałka, tekstury itp dodają dużo frajdy do rozgrywki!
BF3 jak i mw3 odpale na x360 ... ale wpierw nowe GEARS'y :]

19.08.2011 09:46
odpowiedz
PawciQ
8
Legionista

maxan - mam to w du..pie i sram na grafike dla mnie ma byc fabuła i grywalnosć. jezeli dla niektórych liczy sie tylko grafa no to sory

19.08.2011 10:11
Marder
odpowiedz
Marder
196
Generał

annholy ---> Co Ty mówisz ? Chyba nie myślisz że Dice przygotował dwie wersje animacji dla postaci sterowanej przez bota i przez człowieka. Biegnący czy czołgający się żołnierz bez względu na to czy jest botem czy nie wygląda identycznie.

19.08.2011 11:13
odpowiedz
mikel21
19
Konsul

czekamy czekamy nawet jesli na konsole ma byc troche slabsze to i tak czekam na mojego pre-ordera.

19.08.2011 11:19
odpowiedz
annholy
5
Legionista

To nie jest kwestia innej animacji tylko innego poruszania się. Wystarczy, że obejrzysz pierwszą minutę filmiku, który linknąłem - przecież ten biegnący i skaczący żołnierz wygląda jak Struś Pędziwiatr :). W każdym multi postać sterowana przez żywego gracza wygląda jakby nie mogła się zdecydować czy chce iść do przodu czy do tyłu, gdy przyklęka celując po czym nienaturalnie zrywa się do biegu, gdy w biegu skacze to często wygląda jakby fruwała nad przeszkodami. Poziom animacji i takiej "filmowości" czy naturalności w multi postaci na które patrzymy jest niemożliwy do osiągnięcia. Co innego single playerowe oskryptowane scenki w stylu Hard Lockera a co innego multi.

19.08.2011 11:23
odpowiedz
annholy
5
Legionista

*miało być Hurt Locker'a :P

19.08.2011 13:24
victripius
odpowiedz
victripius
89
Joker

Jak dla mnie Bad Company 2 było po prostu inne od np. MW2, przez co na pewno ciekawsze, przynajmniej w singlu. Teraz EA postawiło na jakiś większy konflikt czyli dokładnie to samo, jak w nadchodzącym MW3. Nie mam pojęcia czy to wypali, ale prawda jest taka, że wcześniej dostawaliśmy dwie dość podobne, ale jednak różne gry pod wieloma względami. Teraz będzie inaczej, co mnie trochę martwi. Na pewno zagram w obie produkcje, bo są tego warte ( do tego naprawdę fajny multik w MW 3) :)

19.08.2011 14:24
Adrianun
odpowiedz
Adrianun
117
Senator

Oglądałem filmik na tvgry i wygląda fajnie, ale szału nie ma...

21.08.2011 15:29
odpowiedz
zanonimizowany777476
22
Centurion

"karabin z podświetlającym żołnierzy celownikiem"

Nie mam pytań O_o

21.08.2011 16:01
Pizystrat
odpowiedz
Pizystrat
95
VictoriaConcordiaCrescit

Niestety ale fun na konsolach będzię mniejszy jak na PC - gdyż przynajmniej mi super mega rozdziałka, tekstury itp dodają dużo frajdy do rozgrywki!

Dużo mniejszy? No właśnie, człowieku. Dla ciebie chyba. A ja mówiłem o sobie. Oczywiście, że chciałbym by na konsoli była taka sama grafika jak w wersji PC, ale to niemożliwe. Tak czy inaczej gra będzie ładna, bo chyba nie brzydka, a będzie oferowała przecież zbliżoną grywalność, szczególnie w multi, bo jakoś gram w BC 2 na Xboxie i jestem oczarowany.

21.08.2011 18:33
odpowiedz
igloopol
64
Generał

Pizystrat---->i tu cie zmartwie bo tylko kampanie i COOP dostaniemy taki sam jak na pecetach no oczywście gorsza grafika będzie ale w multi będzie tylko 24 graczy to raptem 12 graczy na team więc mapki muszą być dużo mniejsze niż na peceta już bym wolał stary silnik dla konsol ale 48 lub 42 graczy na serwie a to co w BF najlepsze pójdzie się jeba... czyli wilkie bitwy

22.08.2011 13:05
Nolifer
odpowiedz
Nolifer
121
The Highest

Wlaśnie i tak czekamy na nowego BF choćby ze względu na multiplayer :)

23.08.2011 23:42
jrkjlh
👎
odpowiedz
jrkjlh
51
Grievous

czyli graficznego szału na konsoli nie będzie sick !!!

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze