Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 sierpnia 2011, 13:12

autor: Adrian Werner

Wrażenia z pokazu gry Mass Effect 3 - gamescom 2011 - Strona 2

W przyszłym roku trylogia Mass Effect dobiegnie wreszcie końca. Na targach gamescom sprawdziliśmy, czy będzie to godne zwieńczenie całości.

Z gier akcji zaczerpnięto też efektowne, skryptowane scenki. Na początku kampanii Ziemia staje się ofiarą inwazji Żniwiarzy i widok ten zapiera dech w piersiach. Gigantyczne jednostki obcych przechadzające się majestatycznie pomiędzy ruinami ludzkich budynków oraz niebo pełne małych myśliwców i starających się uciec transportowców zapewniają niezapomniane wrażenia wizualne. W tej właśnie scenerii toczyła się akcja drugiego z demonstrowanych poziomów. W misji towarzyszył Shepardowi znany z poprzednich części Anderson. Walczyli głównie z Cannibalami – ohydnymi mutantami posłusznymi rozkazom Żniwiarzy. Starcia z wrogimi oddziałami ponownie prezentowały się spektakularnie, choć pojawił się pewien zgrzyt w warstwie fabularnej - od jednej ze scen zaleciało tanim patosem.

Z ciekawszych kwestii warto jeszcze wspomnieć o stacjach modyfikowania broni, przypominających te z serii Dead Space. Dzięki nim spersonalizujemy własne uzbrojenie tak, aby odpowiadało naszym potrzebom. Sympatycznie zapowiada się również kwestia używania omni-toola do walki wręcz. Do tej pory widzieliśmy, jak posługuje się nim klasa Soldier. Od producenta dowiedziałem się jednak, że każda z klas otrzyma własną bojową modyfikację tego urządzania. Co ciekawe, stwierdził on też, że gra nie będzie wymagała znajomości poprzednich części. Wszystko zostało zaprojektowane tak, aby można było zacząć przygodę z cyklem od jego trzeciej odsłony, choć oczywiście fani będący z całością od początku otrzymają bogatsze przeżycia, m.in. dzięki opcji wczytania starych zapisów stanów gry.

Zademonstrowana skala konfliktu przebija wszystko, co do tej pory oferowała ta seria, dzięki czemu czuje się, że naprawdę jest to walka o przetrwanie ludzkości. Gamescomowa prezentacja Mass Effecta 3 nie przyniosła żadnych prawdziwie nowych informacji na temat tego projektu. Utwierdziła mnie jednak w przekonaniu, że BioWare szykuje godne zwieńczenie trylogii. Czy tak będzie naprawdę, posiadacze pecetów, Xboksa 360 oraz PlayStation 3 przekonają się w przyszłym roku.

Adrian Werner

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.