Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 2 sierpnia 2011, 18:15

autor: Hed

Test trybu multiplayer w Assassin's Creed: Revelations

W Assassin’s Creed: Revelations wszyscy spotkamy się w trybie multiplayer. To przynajmniej mają zamiar osiągnąć twórcy z Ubisoftu, którzy w siedzibie firmy zademonstrowali nam swoje nowe pomysły.

Przeczytaj recenzję Assassin's Creed: Revelations - recenzja finału trylogii Ezio Auditore da Firenze

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

W siedzibie jednego z najważniejszych oddziałów firmy Ubisoft, mieszczącego się we francuskiej miejscowości Annecy, mieliśmy okazję przetestować multiplayer z gry Assassin’s Creed: Revelations. Niemal stuosobowe studio ma zamiar rozbudować patenty z Brotherhooda. Wracamy z multiplayerem, bo pomysł wypalił i spodobał się graczom – wyjaśnił w rozmowie reżyser gry Damien Kieken. Jego zdaniem wprowadzony w poprzedniej części tryb wieloosobowy był dla niektórych zbyt skomplikowany, bo opierał się na nietypowych zasadach. Chcemy uczynić grę przystępniejszą – mówi Kieken – ale jednocześnie zachować rozbudowane tryby.

Za kulisami Abstergo

Revelations bazuje na podobnych założeniach fabularnych co Brotherhood. Ponownie wcielimy się w agentów Abstergo trenujących w Animusie. Tym razem jednak postępy gracza zostaną zauważone przez nadzór, co oznacza, że na kolejnych poziomach otrzymamy strzępy informacji (np. w postaci animacji, plików, dokumentów), które złożą się na pewną opowieść. Wiele dodatków wykupimy za tak zwane punkty Abstergo. To doskonały argument dla fanów serii, przemawiający za tym, żeby wypróbować rozgrywkę sieciową, zwykle zarezerwowaną dla wąskiego grona. Tylko w ten sposób przyswoimy wszystkie nowe informacje o uniwersum i uzyskamy wgląd w sprawy templariuszy.

Testy gry trwają w najlepsze.

W Revelations powrócą tryby znane z Brotherhooda, czyli Manhunt oraz Wanted. W pierwszych bitwach spotkają się dwie drużyny w roli zabójców i ofiar. Zadaniem prześladowców będzie odszukanie celów w tłumie postaci niezależnych. Ofiary za to mają skutecznie maskować się wśród przechodniów i w razie konieczności uciekać przed oprawcami. W Wanted zadziałamy w pojedynkę i również będziemy likwidować wskazane osoby, jednocześnie unikając asasynów polujących na nasz „skalp”.

Nowe tryby rozgrywki

Dwa nowe tryby rozgrywki w Revelations to w największym skrócie modyfikacje standardowych form zabawy: deathmatcha i capture the flag. Mylą się osoby, które zakładają, że twórcy poszli na łatwiznę i zdecydowali się na prostą, dobrze znaną mechanikę. W obu przypadkach otrzymamy unikatowe koncepcje. Dobrze zobrazował to reżyser gry, który w rozmowie ujawnił genezę trybu Artifact Assault. Wpadliśmy na pomysł podziału mapy na dwie części – tłumaczy Kieken – na jednej jesteś zabójcą, a na drugiej celem. Dwie strony, dwie drużyny, dwie bazy – mechanika capture the flag pasowała do tego idealnie.

W Artifact Assault drużyny muszą wykraść artefakt przeciwnikom i odnieść go do wskazanego punktu na swoim terenie. Nowością będzie tu wspomniany podział lokacji na połowy. W obrębie własnego obszaru mamy pełnić rolę asasyna i czerpać z tego korzyści (czyli możemy zabijać wrogów). W momencie przekroczenia czerwonej linii oddzielającej obszar przeciwnika staniemy się celami i będziemy zmuszeni uważać na innych graczy-zabójców, dysponując tylko ogłuszeniem. W ten sposób udało się rozwinąć znany model i zawrzeć w nim elementy typowe dla serii.

Immortals Fenyx Rising, czyli jak z AC Odyssey zrobić Zeldę
Immortals Fenyx Rising, czyli jak z AC Odyssey zrobić Zeldę

Przed premierą

Rok temu Ubisoft zaprezentował w trakcie E3 Gods & Monsters. Po ponad roku ciszy, gra wraca jako Immortals Fenyx Rising, przechodząc po drodze lekkie zmiany i będąc dziś grą… nie do końca wiadomo dla kogo.

Grałem w Outriders – im było trudniej, tym lepiej się bawiłem
Grałem w Outriders – im było trudniej, tym lepiej się bawiłem

Przed premierą

„Byłem na przedpremierowym pokazie Outriders” – chwalę się ludziom, ale nikt nie wie co to jest Outriders. Niedługo się dowiedzą, bo chociaż wystartowanie z nową marką w 2020 roku nie jest łatwe, zdecydowanie warto próbować i celebrować takie próby.

Far Cry 6 – taki Far Cry mógł powstać tylko teraz
Far Cry 6 – taki Far Cry mógł powstać tylko teraz

Przed premierą

Pierwsza prezentacja najnowszego Far Cry’a była niezwykle krótka. Zobaczyliśmy kilkuminutowy trailer i ledwie parę screenshotów. Potem porozmawialiśmy z narrative directorem. Mimo to widzę, że taka gra nie mogła powstać wcześniej.