Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 lipca 2011, 14:34

autor: Adrian Werner

Royal Quest - testujemy przed premierą

Ludzie, którzy wskrzesili serię King’s Bounty zapraszają nas do swojego pierwszego MMO. Sprawdziliśmy, czy gra Rosjan ma szanse wyróżnić się w tym jakże zatłoczonym gatunku.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Nie będzie chyba przesadą stwierdzenie, że ekipa Katauri Interactive to jeden z najbardziej utalentowanych zespołów tworzących gry za naszą wschodnią granicą. Seria Space Rangers, a przede wszystkim wskrzeszenie King’s Bounty zaskarbiło jej uwielbienie tłumów graczy. Dlatego każdy nowy projekt tego studia witany jest ze sporym zainteresowaniem. Nie inaczej ma się rzecz z MMO zatytułowanym Royal Quest. Produkcja ta ujawniona została w październiku zeszłego roku, ale do tej pory twórcy nie byli skorzy podzielić się ze światem zbyt wieloma konkretami na jej temat. Dopiero na zorganizowanej pod koniec czerwca imprezie Prague-n-Play po raz pierwszy oddano w ręce dziennikarzy wczesną grywalną wersję. Wśród zgromadzonych w stolicy Czech redaktorów byłem i ja, dzięki czemu mogłem osobiście sprawdzić, czy kolejna gra Rosjan ma szansę na powtórzenie sukcesu ich poprzednich tytułów.

Na razie zabawa polega głównie na wybijaniu hord potworów.

Akcja gry toczy się w bajkowej krainie Aura wpisującej się w standardy gatunku fantasy. Władający tymi ziemiami król ma niemały problem. W jego domenie zaroiło się ostatnio od parających się mroczną magią alchemików, którzy nie cofną się przed niczym, by położyć swe chciwe łapska na złożach niezwykłego minerału, znanego jako Elenium. Monarcha poszukuje zatem bohaterów zdolnych przepędzić niechcianych gości i w zamian oferuje tytuły szlacheckie oraz zamki. To ostatnie nie jest zresztą jedynie częścią fabuły. W Royal Queście kamienne fortece odegrają bardzo dużą rolę. Zdobyte budowle będziemy mogli nie tylko plądrować, ale również zainwestować w nie środki, co zapewni nam w przyszłości odpowiednie profity. Co więcej, pojawi się także opcja nabywania m.in. ogrodów, kopalni złota czy nawet całych jezior, a wszystkim tym mamy też potem zarządzać. Oczywiście droga do zostania panem na włościach nie będzie łatwa i ma wymagać niemałego wysiłku.

Po szczeblach bohaterskiej kariery wespniemy się, mordując hordy potworów. Potyczki, jakie miałem okazję odbyć, przypominały starcia z takich tytułów jak Diablo czy Torchlight. Akcję obserwujemy z kamery umieszczonej nad głową postaci, lewym przyciskiem myszy wydajemy polecenie ataku, a do klawiszy mamy przypisane ciosy specjalne. Autorzy poszli drogą typową dla MMORPG, więc w przeciwieństwie do słynnej produkcji Blizzarda nie musimy klikać za każdym razem, gdy chcemy machnąć mieczem. Wystarczy zrobić to raz, a nasze wirtualne alter ego będzie siec wskazanego wroga, dopóki ten nie raczy odejść w zaświaty.

Do mrocznego lasu lepiej wybrać się w większej grupie.

Bazowa mechanika walk nie jest zatem zbyt rozbudowana. Producent stwierdził wręcz, że całość zaprojektowano tak, aby dało się grać, korzystając jedynie z myszki. Zabawę urozmaica doprawienie tego wszystkiego żywiołami. Skutkuje to koniecznością odpowiedniego dobierania oręża i czarów do typu przeciwnika. Choćbyśmy dysponowali nie wiem jak potężnym płonącym mieczem, to nie zdziała on wiele przeciwko żywiołakowi ognia. W takim wypadku znacznie skuteczniejsze będzie choćby najsłabsze lodowe ostrze. Royal Quest zaoferuje naturalnie możliwość zmierzenia się z innymi graczami, a po ich zabiciu dostaniemy na własność część ich ekwipunku. Twórcy obiecują, że w pełnej wersji znajdzie się masa trybów, zarówno opartych na rywalizacji, jak i kooperacji. Wprowadzona zostanie nawet opcja toczenia bitew, w których stawką będą zamki rywali.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?