autor: Szymon Liebert
The Darkness II - już graliśmy! - Strona 3
Pierwsza część The Darkness jest jedną z najbardziej klimatycznych i oryginalnych strzelanek ostatnich lat. Czy nowy producent będzie w stanie stworzyć godną kontynuację?
Przeczytaj recenzję Wszystkie barwy ciemności - recenzja gry The Darkness II
Po tych kilkunastu efektownych minutach dołącza do nas Ryan Mole, lead narrative designer z Digital Extreme, aby przybliżyć tło fabularne. Wszelkich informacji na temat tajemnic związanych z Ciemnością i pradawnymi praktykami Jackie będzie mógł zasięgnąć u jednego ze swoich nielicznych sprzymierzeńców – Johnny’ego Powella. Mężczyzna był niegdyś wziętym archeologiem, który zajmował się studiowaniem starożytnych artefaktów, okultyzmu i czarnej magii. Naukowiec trafił na obiekty emanujące mroczną energią. Relikwie tego typu powstają w wyniku brutalnych dokonań obecnego lub przeszłych nosicieli Ciemności. Wskutek długiego kontaktu z tymi przedmiotami Powell zaczął mieć wizje oraz problemy psychiczne i w końcu wylądował pod mostem jako bezdomny, a przy okazji uzależnił się od obcowania z mrokiem.
Czym jest wspomniane Bractwo? „Bractwo to pieprzony Święty Graal wszystkich sekretnych stowarzyszeń” zapewnia Ryan Mole i wyjaśnia, że mamy do czynienia z organizacją wyznającą Ciemność i żywiąca się Mroczną Esencją. Fanatyczni wojownicy w przeszłości kontrolowali Ciemność, ale stracili ją z pewnych powodów i oczywiście zrobią wszystko, aby odmienić los. Na co dzień grupa zajmuje się „produkowaniem” uzależniającej energii z innych źródeł – można ją zdobyć poprzez sprawianie cierpienia. Z tego względu Bractwo przeistoczyło się w organizację przestępczą odpowiedzialną za najgorsze rodzaje nadużyć (handel narkotykami, ludźmi itp.). W ostatnich latach za jego rozkwit odpowiadał wyższy kapłan Victor Vailante. To właśnie on ukrzyżował Jackie`ego w piwnicy. Viktor nałykał się za dużo narkotycznego i dającego potężne właściwości mroku, więc jego ciało uległo znacznej destrukcji. Z tym większą determinacją fanatyk będzie chciał wyszarpać istotę z wnętrza Estacado.

Siłowe przejęcie mocy przeznaczonej Jackie`emu nie jest łatwe, bo trzeba rozwiązać dwa podstawowe problemy. Po pierwsze – wydobyć Ciemność z ciała bohatera, co jest wręcz niemożliwe ze względu na jego nieustanny opór i pewne techniczne obostrzenia. Według legendy Ciemność można oddać tylko dobrowolnie, na co Jackie na pewno się nie zgodzi. Zostaje ona też przekazana z ojca na pierworodnego syna w dniu jego 21 urodzin. Kolejnym problemem jest to, jak powstrzymać Ciemność przed zabiciem nowego nosiciela. Pierwszą część misji Bractwo chce wypełnić za pomocą wspomnianego starożytnego naczynia (tzw. „syfonu”), które pozwala uwięzić mrok. W ten sposób organizacja sprawowała kontrolę nad tą siłą w przeszłości. Oczywiście Victor nie poradzi sobie w pojedynkę z potężnym Włochem. Z pomocą przyjdą mu oddziały Bractwa. Armia wyznawców Ciemności będzie składała się z żołnierzy dysponujących różnymi taktykami i zagraniami (więcej na ten temat dowiecie się już wkrótce).
Niestety, producent i wydawca w dalszym ciągu nie ujawniają, kto wcieli się w postać głównego bohatera. W roli Ciemności powróci Mike Patton, który na przestrzeni lat zyskał sobie w branży muzycznej tylu zagorzałych zwolenników co i przeciwników. Kontrowersyjny wokalista i muzyk bez wątpienia potrafi tworzyć pamiętne kreacje. Podczas kolacji z producentami z Digital Extreme jeden z nich wyraził lekkie zdziwienie faktem, że tak wielu fanów pierwszej gry kojarzy ją przede wszystkim z charakterystycznym głosem Pattona. Artysta doskonale oddaje specyfikę Ciemności, która z jednej strony jest przerażająca i niepokojąca, a z drugiej pociągająca. W krótkim demie Ciemność wypowiedziała tylko kilka zdań, więc można było poczuć pewien niedosyt czy wręcz narkotyczny głód.
The Darkness II zaskakuje brutalnością, nowym stylem graficznym i naprawdę dobrymi pomysłami. Większość elementów – od sterowania przez grafikę aż po rozgrywkę – wydaje się naprawdę niezła, więc fani pierwowzoru nie mają powodów do zmartwień, a gracze dopiero zaczynający przygodę z Ciemnością mogą zacierać ręce. Więcej informacji na temat gry dostaniecie już wkrótce w kolejnym tekście. Przedstawimy w nim między innymi żołnierzy Bractwa, nową lokację, kilka ciekawostek dotyczących silnika gry i oprawy wizualnej, a także przybliżymy rolę naszego mrocznego sprzymierzeńca.
Szymon „Hed” Liebert