Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 lutego 2002, 11:28

autor: Krzysztof Żołyński

Star Wars: Starfighter - przed premierą - Strona 3

Star Wars: Starfighter to kolejna produkcja firmy LucasArts rozgrywająca się w świecie Gwiezdnych Wojen. Dołączamy do trzech pilotów gwiezdnych myśliwców broniących planety Naboo i walczących z Federacją Handlową.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Jak zwykle w wypadku produkcji spod znaku LucasArts bardzo wielkim atutem gry są muzyka i oprawa graficzna. Star Wars: Starfighter potwierdzi oczywiście tę zasadę i wszystkie elementy gry zostaną wykonane z wielką precyzją i dbałością o szczegóły. Planety mają wyglądać naprawdę cudownie, a wszystkie pojazdy i postacie zostaną wykonane z wielką precyzją. Do tego dołączą pieczołowicie przygotowane sceny walk z efektownymi rozbłyskami laserów i wybuchami. Nie zabraknie znakomitych, jak zwykle, przerywników filmowych, a także słynnej na całym świecie muzyki.

Kiedy mowa o wspaniałych efektach i zapierającej dech w piersiach grafice, zawsze padają pytania o wymagania gry. Powiem Wam, że Star Wars: Starfighter nie będzie kapryśny i aby pograć nie musicie mieć najnowocześniejszego komputera, albo inwestować w dodatkowe akcesoria. Wystarczy przeciętna maszyna, jaką w tej chwili posiada chyba każdy szanujący się wielbiciel gier komputerowych.

Jeśli chodzi o dystrybucję w naszym kraju, to tradycyjnie zajmie się tym firma Licomp Empik Multimedia. Jak na razie panuje cisza wśród informacji na temat ewentualnej ceny, jaką osiągnie gra. Pogłoski mówią o kwocie oscylującej wokół 200 złotych. O ile się orientuję jest to standardowa cena produktów LucasArts.

Ciekawe czy Star Wars: Starfighter spełni wszystkie zapowiedzi i czy rzeczywiście nadgoni nadwątloną ostatnio opinię kosmicznych zręcznościówek ze stajni LucasArts? Już teraz można powiedzieć, że jego głównymi atutami będą: możliwość kierowania aż trzema różnymi bohaterami, różnorodność wyposażenia i pojazdów, jakie wezmą udział w rozgrywce, tryb rozwoju każdej postaci, zdobywanie doświadczenia, inteligentni przeciwnicy, jakość wykonania oprawy audio wizualnej, a także ciekawe połączenie zręcznościówki z elementami gry przygodowej.

Krzysztof „Hitman” Żołyński

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.