Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 7 lutego 2002, 11:28

autor: Hitman

Star Wars: Starfighter - przed premierą

Star Wars: Starfighter to kolejna produkcja firmy LucasArts rozgrywająca się w świecie Gwiezdnych Wojen. Dołączamy do trzech pilotów gwiezdnych myśliwców broniących planety Naboo i walczących z Federacją Handlową.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Star Wars: Starfighter to najnowsza gra przygotowywana przez LucasArts, której premierę w Polsce zapowiedziano na marzec 2002 roku. Patrząc na screeny można sądzić, że będzie to symulator kosmiczny nawiązujący do sławnej grupy gier tego typu wydanych przez LucasArts. Przypomnę tylko pierwsze dwa symulatory, czyli X-Wing i Tie Fighter. Pamiętacie je? Były wręcz znakomite. Późniejsze produkcje, jak SW: Rogue Squadron 3D i SW: Episode I: Battle for Naboo to raczej gry zręcznościowe i strzelaniny, a nie symulatory. Co ciekawe niezbyt zachwyciły graczy i pojawiło się sporo słów krytyki pod ich adresem. To prawda, że pochodziły one głównie z ust najbardziej zagorzałych fanów Gwiezdnej Sagi i oczywiście niezmiernie trudno zadowolić wszystkich graczy, ale fakt jest faktem i krytyka była. W każdym bądź razie Star Wars: Starfighter ma odmienić ten niekorzystny obraz, a nawet wniesie świeży powiew i trochę nowości do tej grupy gier. Na stronie producenta, gra została zaopatrzona bardzo obiecująco brzmiącym sloganem: „Trzech bohaterów, jeden przeciwnik, cały czas akcja”. Jak będzie naprawdę dowiemy się, kiedy ujrzymy grę na własne oczy, a teraz kończę gdybanie i zabieram się za to, co już wiadomo na pewno.

Pewnikiem jest, że gra zbiera bardzo pochlebne noty w prasie zachodniej, bo tam premiera miała miejsce w połowie stycznia. Myślę, że coś w tej grze musi być, skoro dziennikarze z różnych gazet branżowych chwalą ją, a zapewne nie mają zamiaru kokietować LucasArts i pisać nieprawdy.

Fabuła gry została oparta o wątek zaczerpnięty z Mrocznego Widma, a dokładnie o moment ataku planety Naboo przez siły Gildii Handlowej. Rola gracza będzie polegała na pomocy w obronie tej niewielkiej planety i jej pięknej królowej – Amidali. Tym razem będzie troszkę inaczej niż zwykle, bo zastosowano tu patent znany chociażby z MDK 2, gdzie istnieje możliwość wcielania się w kilka postaci, w celu wykonania tego samego zadania. Oczywiście jak przystało na kosmiczną strzelaninę, gracz ma możliwość wybierania spośród pilotów myśliwców. Dokładnie rzecz ujmując mamy ich troje, dwóch facetów i jedną przedstawicielkę płci pięknej. Są to:

  • Vana Sage – ta ciemnoskóra dziewczyna pochodzi z Alderaan. Utrzymuje się z pracy w roli najemniczki. Przez pewien czas pracowała na usługach Federacji, która musiała jej zdrowo zaleźć za skórę, bo obecnie jest jej wrogiem numer jeden.
  • Nym – zielono-skóry pirat, któremu z twarzyczki zwisają bardzo interesujące macki. Niewiadomo dokładnie skąd się wziął, ale istnieją przypuszczenia, że jego rodzinną planetą jest Lok. Ten jegomość jest doskonale znany Federacji. Trafił nawet na jej czarną listę.
  • Rhyn Dallows – młody człowiek, pochodzący z Naboo. Specjalizuje się w eskortowaniu konwojów.
Grałem w Doom Eternal i co za dużo... to na zdrowie!
Grałem w Doom Eternal i co za dużo... to na zdrowie!

Przed premierą

Spędziliśmy trzy godziny w skórze Doom Slayera broniąc Ziemi przed inwazją demonów. Czy nowy Doom nie jest zbyt podobny do poprzedniego? Czy nie za dużo tu platformówki i RPG? Znamy już odpowiedzi na część Waszych pytań.

Widziałem Cyberpunk 2077 i wiem, czego CDPR nie udało się dopracować
Widziałem Cyberpunk 2077 i wiem, czego CDPR nie udało się dopracować

Przed premierą

Powiem coś kontrowersyjnego. Na pokazie Cyberpunka 2077 w Kolonii zobaczyłem diablo imponującą grę, ale po prostu grę. Taką, która w pewnych momentach, owszem, zachwyca, ale w innych zwyczajnie irytuje i rozczarowuje.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.