Guild Wars 2 - grywalne rasy

Wraz z drugą częścią gry Guild Wars otrzymamy również nowe rasy, w które będziemy mogli się wcielić w trakcie rozgrywki. Nie zaszkodzi więc przyjrzeć im się trochę bliżej.

Remigiusz Maciaszek

25

Guild Wars 2 nie bez powodu wzbudza spore zainteresowanie. Jeśli wierzyć zapewnieniom deweloperów, to należy spodziewać się mnóstwa ciekawych rozwiązań i nowego, świeżego spojrzenia na gatunek MMO. Na stronach ArenaNet oraz serwisów związanych z grą pojawia się coraz więcej informacji zdających się potwierdzać, że możemy mieć do czynienia z wyjątkową produkcją. Nadeszła więc pora, by gromadzone sumienie nowinki spiąć razem w postaci zbioru tekstów, których początkiem jest ten dzisiejszy.

We wcześniejszych artykułach pisaliśmy już co nieco na temat historii świata gry, fabuły i sposobu konstruowania zadań. Dzisiaj dla odmiany zamierzamy zająć się niektórymi kwestiami, mieszczącymi się w szeroko pojętej mechanice rozgrywki. Powiemy sobie zatem o rasach, rzucimy okiem na ich historię, ale także na ich umiejętności i wpływ tychże na styl prowadzenia gry.

Tym razem świat Tyrii odwiedzimy w skórze przedstawiciela jednej z pięciu ras. Różnią się one między sobą wyglądem, lokacją startową i pochodzeniem z zupełnie różnych kultur. Decydującym ich wyróżnikiem będą jednak specyficzne umiejętności, dzięki którym postacie tej samej profesji, ale innej nacji, będą się zasadniczo różnić. Wybór rasy wpłynie zatem nie tylko na wygląd naszego bohatera, ale będzie miał też znaczący wpływ na jego rozwój oraz styl prowadzenia przez niego walki.

Asura

Asura to niewielkie humanoidalne istoty, które skupiają się głównie na wykorzystaniu umysłu, łącząc wrodzoną inteligencję, magiczne zdolności i umiejętność konstruowania mechanicznych golemów. W tej chwili znane są ich trzy różne umiejętności, są to: Arcane Blast – stanowiący bezpośredni atak dystansowy, Radiation Field – kolejny magiczny atak, odpowiedzialny prawdopodobnie za obrażenia obszarowe, oraz Golem Battlesuit – umiejętność pozwalająca przywołać mechanicznego golema, z wnętrza którego będzie można wykonywać specjalne ataki.

Asura – umysł, magia i technologia w wyjątkowo małym ciele.

Utworzywszy nową postać, zabawę zaczniemy od zbudowania osobistej historii (personal story) – jest to ważny element RPG, który być może nie ma znaczenia dla mechaniki rozgrywki, ale wpłynie na zachowanie niektórych bohaterów niezależnych wobec naszego podopiecznego, a także zróżnicuje przerywniki filmowe. Gracz decydujący się na rasę Asura stanie przed wyborem uniwersytetu spośród następujących trzech: Dynamiki, Statyki i Synergii.

Charr

Charr charakteryzują się demonicznym, groźnym wyglądem. Te rogate bestie pochodzą z wojskowo-religijnej kultury, a konflikty z innymi rasami, dzięki którym mogą się sprawdzać, są praktycznie podstawą ich egzystencji. Do tej pory ujawniono zaledwie dwie ich umiejętności rasowe: Scatter Mines – miny, które ustawione w odpowiednim miejscu mogą ranić do trzech przeciwników, powodując krwawienie i spowolnienie tempa poruszania się. Druga zdolność to Battle Roar – okrzyk bitewny, ale na temat jego działania wciąż brak informacji.

Charr – siła, agresja i potrzeba udowadniania swojej wartości w walce.

Osobista historia bohatera Charr rozpocznie się wyborem legionu pochodzenia i tu będzie można zdecydować się na jeden z trzech: Popiół, Żelazo lub Krew.

Guild Wars 2

Guild Wars 2

PC
Data wydania: 28 sierpnia 2012
Guild Wars 2 - Encyklopedia Gier
9.3

GRYOnline

8.1

Gracze

8.9

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

Humans

Ludzie, to oczywiście przedstawiciele tego samego narodu, z jakim mieliśmy do czynienia w pierwszej części gry. Teraz, po ponad dwóch wiekach, zdziesiątkowani, ale nadal dumni walczą o odzyskanie dawnej pozycji. Deweloperzy do tej pory wyposażyli tę rasę w trzy umiejętności: Hounds of Balthazar – płonące ogary bitewne, które mogą wesprzeć naszą postać w trakcie walki, oraz dwie modlitwy: Prayer to Dwayna i Prayer to Kormir – pierwsza leczy obrażenia, druga natomiast usuwa takie negatywne stany jak choroby czy przekleństwa.

Ludzie – jacy są, każdy widzi.

O osobistej historii ludzi zadecyduje ich pochodzenie, bohatera będzie można wybrać spośród szlachty, mieszczaństwa oraz biedoty, określanej tu mianem ulicznych szczurów, wychowanków ulicy.

Norn

Przedstawiciele tej rasy to barbarzyńcy z północy, którzy są niezwykle silnie przywiązani do magii natury i zwierzęcych totemów. Ten związek jest na tyle mocny, że pozwala im na zmianę formy i przybranie postaci jednego z czterech zwierząt. Norn nie przyjmuje całkowicie wyglądu zwierzęcia. Postać, jaką się staje, jest połączeniem cech ludzkich i zwierzęcych, ale pozwala zachować humanoidalny wygląd. Aktualnie wiadomo, że każde zwierzę może pełnić inną funkcję, a dodatkowo wyposażone jest w inne umiejętności. Na razie potwierdzono, że w Bear Form nasz podopieczny otrzyma premię do żywotności. Oprócz tego pozostają jeszcze: Raven Form, Wolf Form oraz Snow Leopard Form, co do cech których brakuje wiarygodnych informacji.

Norn – ludzie w skórze bestii.

Norn swoją historię zwiąże z wyborem zwierzęcego totemu. Zdecydujemy się na jeden z wymienionych powyżej, ale nie ograniczy nas to w żaden sposób. W trakcie zabawy będzie można oczywiście korzystać ze wszystkich czterech zwierzęcych postaci. Jak wspomniałem wcześniej, wybór osobistej historii ma wyłącznie podłoże RPG.

Sylvari

Sylvari to tajemnicza i dosyć młoda rasa, powstała z magicznego drzewa, które – zasadzone na grobach mieszkańców zniszczonej osady i pobłogosławione przez niezwykłego centaura – dało życie tym mistycznym istotom. Sylvari aparycją przypominają elfy lub driady, są niezwykle silnie związane z naturą, a o ich charakterze decyduje czas narodzin. Gracz, rozpoczynając kształtowanie osobistej historii, wybierze spośród czterech sezonów – zimy, wiosny, lata i jesieni.

Sylvari – mistyczne dzieci magii i natury.

Sylvari uzyskają dostęp do takich umiejętności rasowych, które oddadzą ich związek z magią natury. Otrzymamy więc następujące zdolności: Blessing of the Pale Tree – to błogosławieństwo poprawiające zdolności obronne, Grasping Roots – unieruchamia wrogów, natomiast Strength of the Dream leczy obrażenia.

Remigiusz „Rock Alone” Maciaszek

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl