autor: Remigiusz Maciaszek
Guild Wars 2 - grywalne rasy - Strona 2
Wraz z drugą częścią gry Guild Wars otrzymamy również nowe rasy, w które będziemy mogli się wcielić w trakcie rozgrywki. Nie zaszkodzi więc przyjrzeć im się trochę bliżej.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry Guild Wars 2 – ArenaNet kontra klasyczne MMO
Humans
Ludzie, to oczywiście przedstawiciele tego samego narodu, z jakim mieliśmy do czynienia w pierwszej części gry. Teraz, po ponad dwóch wiekach, zdziesiątkowani, ale nadal dumni walczą o odzyskanie dawnej pozycji. Deweloperzy do tej pory wyposażyli tę rasę w trzy umiejętności: Hounds of Balthazar – płonące ogary bitewne, które mogą wesprzeć naszą postać w trakcie walki, oraz dwie modlitwy: Prayer to Dwayna i Prayer to Kormir – pierwsza leczy obrażenia, druga natomiast usuwa takie negatywne stany jak choroby czy przekleństwa.
O osobistej historii ludzi zadecyduje ich pochodzenie, bohatera będzie można wybrać spośród szlachty, mieszczaństwa oraz biedoty, określanej tu mianem ulicznych szczurów, wychowanków ulicy.
Norn
Przedstawiciele tej rasy to barbarzyńcy z północy, którzy są niezwykle silnie przywiązani do magii natury i zwierzęcych totemów. Ten związek jest na tyle mocny, że pozwala im na zmianę formy i przybranie postaci jednego z czterech zwierząt. Norn nie przyjmuje całkowicie wyglądu zwierzęcia. Postać, jaką się staje, jest połączeniem cech ludzkich i zwierzęcych, ale pozwala zachować humanoidalny wygląd. Aktualnie wiadomo, że każde zwierzę może pełnić inną funkcję, a dodatkowo wyposażone jest w inne umiejętności. Na razie potwierdzono, że w Bear Form nasz podopieczny otrzyma premię do żywotności. Oprócz tego pozostają jeszcze: Raven Form, Wolf Form oraz Snow Leopard Form, co do cech których brakuje wiarygodnych informacji.
Norn swoją historię zwiąże z wyborem zwierzęcego totemu. Zdecydujemy się na jeden z wymienionych powyżej, ale nie ograniczy nas to w żaden sposób. W trakcie zabawy będzie można oczywiście korzystać ze wszystkich czterech zwierzęcych postaci. Jak wspomniałem wcześniej, wybór osobistej historii ma wyłącznie podłoże RPG.
Sylvari
Sylvari to tajemnicza i dosyć młoda rasa, powstała z magicznego drzewa, które – zasadzone na grobach mieszkańców zniszczonej osady i pobłogosławione przez niezwykłego centaura – dało życie tym mistycznym istotom. Sylvari aparycją przypominają elfy lub driady, są niezwykle silnie związane z naturą, a o ich charakterze decyduje czas narodzin. Gracz, rozpoczynając kształtowanie osobistej historii, wybierze spośród czterech sezonów – zimy, wiosny, lata i jesieni.
Sylvari uzyskają dostęp do takich umiejętności rasowych, które oddadzą ich związek z magią natury. Otrzymamy więc następujące zdolności: Blessing of the Pale Tree – to błogosławieństwo poprawiające zdolności obronne, Grasping Roots – unieruchamia wrogów, natomiast Strength of the Dream leczy obrażenia.
Remigiusz „Rock Alone” Maciaszek