Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 czerwca 2010, 11:47

autor: Krzysztof Gonciarz

Deus Ex: Bunt Ludzkości - E3 2010 - Strona 2

Deus Ex: Human Revolution to jedna z najciekawszych i najpilniej strzeżonych gier tegorocznych targów E3. Jako jedyna polska redakcja dostaliśmy się na pokaz i porozmawialiśmy z autorką scenariusza Mary DeMarle.

Klimatem wnętrze klubu zdecydowanie przypomina Mass Effecta. NPC są dość statyczni – poruszają się po lokalu w średnio naturalny sposób, ale udaje im się stworzyć wrażenie niewielkiego tłumu. Typy spod ciemnej gwiazdy stoją w każdym zakamarku i gapią się na naszego herosa. Z głośników dobiega stereotypowa „muzyka przyszłości” z filmów science fiction, czyli jakiś triphopo-dubstep.

Odnajdujemy osobę, z którą mieliśmy porozmawiać – to podejrzany typ o wypalonej kwasem połowie twarzy i z mechaniczną ręką. Co ciekawe, pogawędka z nim prowadzona jest inaczej niż poprzednia – w trybie FPP (rozmówca patrzy w kamerę). Zapytałem obecnych na sali członków teamu developerskiego, czy to oznacza, że dialogi będą odbywać się w różny sposób i od czego jest to zależne, ale nikt nie był w stanie odpowiedzieć, cóż... Konwersacja z tym jegomościem jest dość długa i wielokrotnie wymaga podjęcia decyzji przez gracza. Nie wybieramy pełnych zdań, a jedynie sens wypowiedzi (advise/insist/pinpoint itp.) – w połączeniu z „naziemnym” klimatem łatwo o skojarzenie z Alpha Protocol. Główny bohater ma głos w połowie drogi między Christianem Bale’em w roli Batmana a Davidem Hayterem w roli Snake’a. Czyli: wymuszona chrypka.

Wielbiciele strzelanin nie będą narzekać na brak wrażeń...

Rozmowa kończy się fiaskiem, nic nie udało się załatwić i dostęp do zamkniętej części klubu (i zarazem właściciela) pozostaje odcięty. Przechadzając się po klubie w drodze powrotnej, słyszymy jednak dialog strażników, z którego wynika, że jeden z nich zgubił swój PDA ze skrzynką mailową i hasłami. Przedmiot znajdujemy na środku toalety, w banalnym zwrocie akcji, który wywołuje śmiech na sali. Prowadząca prezentację autorka scenariusza również się śmieje, choć nie wyjaśnia jednoznacznie, czy zostanie to w jakiś sposób skomplikowane w przyszłości.

Wklepujemy hasło do czytnika i przedostajemy się przez tunel pod klubem. Używamy po drodze systemu krycia się, który zwraca uwagę nietypowym rozwiązaniem: kiedy aktywujemy jakąś zasłonę, kamera przechodzi z FPP w TPP. Wiadomo, dlaczego, ale i tak to zaskakujące. Zakradamy się do kratki wentylacyjnej i przechodzimy na drugą stronę, żeby podsłuchać jakąś rozmowę. Na tym kończy się ten fragment rozgrywki, który zgodnie z obietnicą podkreślał przygodowe akcenty gry.

Druga zaprezentowana scena stawia na walkę. Tym razem naszą misją jest odzyskanie pozostawionych przez wspólnika ładunków wybuchowych i podłożenie ich w celu wysadzenia pewnego budynku.

Widzimy w akcji system skradania się – w tym przeskakiwanie pomiędzy osłonami jak w Gears of War. Bohater idzie wzdłuż ogrodzenia, omija główną bramkę pilnowaną przez strażników, po czym przestawia skrzynię blokującą przejście. „Gdybyśmy nie kupili wcześniej ulepszenia siły, musielibyśmy przejść przez główne wejście i konieczna byłaby walka” – mówi Mary. Jest to jakaś wskazówka na temat akcentów RPG.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.