Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 czerwca 2010, 09:02

autor: Marek Grochowski

FIFA 11 - już graliśmy! - Strona 4

Jako jedni z pierwszych na świecie graliśmy w najnowszą odsłonę piłki od EA Sports. FIFA 11 zapowiada się wyśmienicie.

Przeczytaj recenzję FIFA 11 - recenzja gry

GOL: Nowością w 2010 FIFA World Cup był zmieniony system rzutów karnych. Zobaczymy go także w FIF-ie 11 czy czekają nas jeszcze dalsze eksperymenty?

AM: System pozostanie ten sam. Jesteśmy z niego bardzo zadowoleni, gdyż spotkał się z doskonałym przyjęciem graczy. Udało nam się sprawić, że strzelanie karnych to już nie zabawa w kamień, nożyce, papier, tylko fragment gry wymagający skupienia i umiejętności. Myślę, że poprzez fakt, iż utrudniliśmy graczom precyzyjne określenie kierunku, w jakim ma zostać kopnięta piłka, udało nam się uchwycić presję, jaka ciąży na egzekutorach jedenastek podczas prawdziwych meczów.

GOL: Na pewno stale śledzicie posunięcia konkurencji i zdarza Wam się grać także w PES-a . Czy Pro Evo ma jakąś wyraźnie lepszą cechę, którą chcielibyście przemycić do FIF-y ?

AM: Jeszcze kilka lat temu PES mógł się poszczycić lepszym aspektem rozwoju zawodników. Staraliśmy się to zmienić i wreszcie w tym roku na pewno zrealizujemy w pełni to, co chcieliśmy, bo jedną z najważniejszych nowości FIF-y 11 będzie system Personality Plus, poświęcony w całości sylwetce piłkarza. Mamy nadzieję, że dzięki temu podniesiemy poprzeczkę jeszcze wyżej.

Arszawin to jeden z nielicznych piłkarzy,którzy otrzymają indywidualny model postaci.

GOL: Zeszłej jesieni Konami umieściło w PES-ie licencjonowaną Ligę Mistrzów. Odczuliście, że najchętniej oglądanych rozgrywek świata brakuje w FIF-ie ?

AM: Chociaż nie zajmuję się bezpośrednio kupowaniem licencji, wiem, że to FIFA wciąż oferuje najszerszy wachlarz możliwości, jeśli chodzi o oryginalne rozgrywki. Mamy dziesiątki lig, tysiące zawodników... Jeśli uznamy, że czegoś nam w tej kwestii brakuje, z pewnością postaramy się o uzyskanie odpowiedniej zgody.

GOL: Ostatnio FIFA staje się coraz bardziej przyjazna użytkownikom – wskazówki w menu, podpowiedzi. Czy spotkaliście się z krytyką, że pozwalanie graczom na granie przy użyciu tylko dwóch przycisków to już o krok za daleko?

AM: Zdarzają się takie opinie, ale nie zrezygnujemy z naszego pomysłu, bo jest on przeznaczony dla tych, którzy dopiero stykają się z serią. Chcemy, by FIFA 11 była grywalna dla wszystkich, a doświadczeni fani mogą przecież ustawić bardziej skomplikowane sterowanie i tak samo, a nawet jeszcze bardziej, czerpać radość z zabawy.

GOL: Wiemy, czego spodziewać się po FIF-ie w ciągu najbliższego roku. A jak wyobrażasz sobie grę za, powiedzmy, 5 lat? W jakim pójdzie kierunku?

AM: Dzisiaj mogę obiecać tylko, że każda kolejna FIFA będzie na tyle innowacyjna, na ile pozwoli nam nasza wyobraźnia i kreatywność. Mamy w związku z tą marką poważne plany, których nie mogę jeszcze zdradzić. Na pewno w ciągu 5 lat na rynku pojawi się kolejna generacja konsol, więc seria wyewoluuje. Wierzymy, że pozwoli nam to na wprowadzenie rzeczy, które przerosną swoim poziomem możliwości dostępnych obecnie platform.

GOL: Dziękuję za rozmowę.

My póki co pozostajemy przy bieżącej generacji konsol, gdzie FIFA 11 już pokazuje pazur pomimo wciąż istniejących niedoróbek (głównie reakcji AI). Mecze w żadnym razie nie frustrują, a rodząca się podczas akcji grywalność kanadyjskiej kopanki pozwala wysunąć wnioski, że modyfikacje gameplaya wychodzą jej na dobre. Jeśli autorzy nie złamią danych obietnic i dołożą do tego jeszcze poprawiony multiplayer oraz tryb menadżerski, FIFA 11 będzie jedną z najlepszych, o ile nie najlepszą grą sportową nadchodzącej jesieni.

Marek „Vercetti” Grochowski

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.