Test Drive Unlimited 2 - przed premierą - Strona 2
W pierwszą część Test Drive Unlimited zagrało przez sieć aż 1,2 miliona osób. Deweloperzy z Eden Studios, przygotowujący właśnie kontynuację, z pewnością zechcą poprawić ten znakomity rezultat.
Przeczytaj recenzję Test Drive Unlimited 2 - recenzja gry
W Test Drive Unlimited 2 zmiany czekają nas również w kontekście relacji z innymi graczami. W nowej grze Eden Studios będziemy mogli nie tylko wyjść z samochodu i obejrzeć go z zewnątrz, ale również przyjrzeć się z bliska maszynom przyjaciół/rywali (np. tuż przed rozpoczęciem wyścigu). Nic też nie stanie na przeszkodzie, abyśmy zasiedli na miejscu pasażera w wozie kolegi i wyruszyli z nim na krótką przejażdżkę. Czas spędzimy także na zakupach – w rozsianych po Ibizie salonach samochodowych gorące dyskusje o wyższości jednego pojazdu nad drugim zapewne nie będą miały końca. Gdy znudzą nam się casualowe rozrywki, będziemy mogli oddać się temu, co naprawdę kochamy, czyli wyścigom oraz walce o sławę i pieniądze. W każdej chwili będziemy mogli też wpaść w wir zakupów. Posłuży temu sieciowy sklepik i serwis aukcyjny, za pośrednictwem których sprzedamy lub kupimy stuningowane samochody, domy itd. Ponadto zastosowanie znajdzie tu system punktów doświadczenia, które można będzie zdobyć na cztery sposoby: uczestnicząc w zawodach i w wyzwaniach, działając aktywnie w społeczności graczy (m.in. zwiększając liczbę przyjaciół), odkrywając sekretne trasy na wyspie, a także nabywając kolejne samochody, posiadłości oraz ubrania dla awatara.

W „dwójce” w porównaniu z TDU rozbudowana zostanie także opcja zrzeszania się w klubach. Ich zaletą ma być możliwość organizowania kilku rodzajów zamkniętych i otwartych wyścigów oraz dostępne jedynie dla klubowiczów ekskluzywne modele samochodów. Nacisk na społeczność ma być zauważalny również w kontekście implementacji rozwiązań znanych z gier MMO – dla przykładu kluby będą posiadać wirtualne konta bankowe, gdzie za wspólne pieniądze nabywane będą różne akcesoria oraz samochody. Co ciekawe, gdy wybierzemy się na przejażdżkę jedną z klubowych bryk, inni członkowie odnotują jej brak w garażu. Istnieje ponadto szansa, że autorzy wprowadzą do gry możliwość toczenia zakrojonych na szeroką skalę zmagań pomiędzy klubami, które będą wiązać się z bardzo wysokimi wygranymi.
Warto w tym momencie zauważyć, że twórcy nie chcą uczynić ze swojego produktu kolejnych Simsów lub też następnej gry MMO. Esencja rozgrywki ciągle będzie leżeć w rywalizacji oraz braniu udziału w wyzwaniach. W ramach kooperacji z innymi graczami wymienimy się również informacjami na temat poszczególnych tras, skrótów i ciekawostek związanych z wirtualną Ibizą. W tym samym miejscu (np. w salonie lub na starcie wyścigu) będzie mogło przebywać do 32 graczy, podczas gdy na całej wyspie mają być ich setki. To właśnie oni po części zastąpią mieszkańców, którzy po raz kolejny będą poruszać się po Ibizie wyłącznie swoimi wozami.
W TDU2 do dyspozycji graczy oddane zostaną drogi o łącznej długości około 1000 kilometrów, choć niektóre źródła wskazują nawet na 2600 kilometrów. Wśród nich znajdą się również trasy offroadowe, które będziemy przemierzać za kierownicą luksusowych terenówek oraz SUV-ów. W oficjalnej zapowiedzi TDU2 zawarto również informację o ponownym włączeniu do gry motocykli. Przejazd z jednego końca Ibizy na drugi zajmie od 20 do 30 minut, a okrążenie całej wyspy około 40 (w pierwszym TDU musieliśmy na to przeznaczyć ponad godzinę rzeczywistego czasu). W grze zawarty zostanie cykl dnia i nocy, który bezpośrednio wpłynie na nasze doznania z jazdy, przy czym pełna doba będzie trwać około dwóch godzin. Wyścigi odbędą się w zmiennych warunkach pogodowych – w słońcu, deszczu, a nawet w czasie burzy. Ważne jest to, że w przypadku zmagań sieciowych warunki będą takie same dla wszystkich grających osób. Tryb rozgrywki dla pojedynczego gracza zostanie najprawdopodobniej oparty na tych samych zasadach, co w części pierwszej. Czas będziemy zatem spędzać na poznawaniu wyspy, uczestnictwie w wyzwaniach (wyścigi, czasówki, przewożenie towarów, osób, samochodów, testy prędkości itd.), odwiedzaniu salonów samochodowych, sklepów oraz kupowaniu nowych posiadłości.