Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 stycznia 2010, 12:46

autor: Piotr Doroń

Dead Space 2 - zapowiedź - Strona 3

Twórcy gry Dead Space zawiesili poprzeczkę niezwykle wysoko. Czy kontynuacja przygód Isaaca Clarke’a spełni oczekiwania fanów tego znakomitego survival horroru?

Przeczytaj recenzję Dead Space 2 - recenzja gry

W Dead Space 2 na zdecydowanie wyższym poziomie ma także stać interakcja z otoczeniem. Co więcej, fragmenty zniszczonych obiektów posłużą za broń, która w wielu przypadkach okaże się całkiem skuteczna w eksterminacji Necromorphów. Interesujące jest to, że w tym samym celu będziemy mogli wykorzystywać części ciał niektórych przeciwników (m.in. odcięte kończyny Slasherów). Ponadto w Dead Space 2 fizyka świata i jego destrukcyjność wpłyną na zwiększenie dynamizmu oraz efektowności samych starć. Dobrym przykładem są tu potężne eksplozje, które będą wyrzucać w powietrze spore ilości gruzu i szczątków, a w ekstremalnych sytuacjach sprowadzą Isaaca Clarke’a oraz jego wrogów do parteru. Gracz będzie w stanie likwidować adwersarzy, doprowadzając do dekompresji (np. poprzez zniszczenie pancernej szyby oddzielającej pomieszczenie od świata zewnętrznego). Zdecydowanie lepiej funkcjonować będzie również umiejętność telekinezy – korzystanie z niej ma być szybsze i o wiele bardziej dokładne. W grze pojawią się także nowi przeciwnicy zdolni do sprowokowania niezłej zadymy – w tym zmutowane dzieci, atakujące gracza w licznych grupach. Rywalizacja z nimi będzie z pewnością bardzo emocjonująca.

W Dead Space 2 powrócą stare, ale jare typy broni- w tym Plasma Cutter. Nie zabraknie jednak nowych środków zagłady.

Kilka zmian wprowadzonych zostanie również do mechaniki rozgrywki. Jedną z nich będzie np. możliwość przejęcia pełnej kontroli nad Isaakiem w czasie pokonywania przez niego obszarów zerowej grawitacji. Przypominam, że w „jedynce” ograniczono ten element zabawy do odbijania się od ścian. W nieco inny sposób przebiegać będzie również kwestia usprawniania kombinezonu Isaaca – najprawdopodobniej w trakcie rozgrywki bohater Dead Space 2 kilkukrotnie zmieni jego rodzaj. Ponadto twórcy planują usprawnić system celowania, co ma w efekcie ułatwić namierzanie słabych punktów przeciwników. Powrócą również inne zdolności Isaaca, jak choćby możliwość spowalniania wybranych wrogów.

Visceral Games potwierdziło ponadto, że w Dead Space 2 zawarty zostanie sieciowy tryb rozgrywki wieloosobowej. Ciągle nie wiemy jednak, na jakiej zasadzie będzie on funkcjonować. Plotkuje się, że wśród dostępnych opcji znajdzie się m.in. kooperacja, która z pewnością mogłaby dostarczyć wielu niezapomnianych wrażeń.

Dead Space 2 trafi do sprzedaży najprawdopodobniej na przełomie 2010 i 2011 roku, czyli w około dwa lata po premierze części pierwszej (i nieco ponad rok po debiucie prequela , czyli Dead Space: Extraction na Nintendo Wii). Twórcy zarzekają się przy tym, że nie wypuszczą na rynek gry w niedokończonej wersji. Możemy więc oczekiwać, że całość zostanie dopieszczona i zapięta na ostatni guzik. Wszystko wskazuje na to, że kontynuacja przygód Isaaca Clarke’a będzie produkcją przynajmniej tak dobrą jak część pierwsza, spełniając przy tym oczekiwania fanów mrocznych survival horrorów.

Piotr „jiker” Doroń

NADZIEJE:

  • jeszcze więcej straszenia;
  • powrót znakomitej mechaniki rozgrywki;
  • usprawniony system walki;
  • połączenie klimatu science fiction i horroru ciągle robi spore wrażenie.

OBAWY:

  • szybsze tempo rozgrywki może zniszczyć wyjątkowy klimat produkcji;
  • czy odmieniony Isaac zrobi dobre wrażenie?

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.