Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 stycznia 2010, 12:46

autor: Piotr Doroń

Dead Space 2 - zapowiedź

Twórcy gry Dead Space zawiesili poprzeczkę niezwykle wysoko. Czy kontynuacja przygód Isaaca Clarke’a spełni oczekiwania fanów tego znakomitego survival horroru?

Przeczytaj recenzję Dead Space 2 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Dead Space to bezapelacyjnie jedna z najlepszych gier 2008 roku. Było to także zjawisko w kontekście gatunku survival horror, rewelacyjnie wykorzystujące znane chwyty i rozwiązania. Twórcy w mistrzowski sposób operowali różnego rodzaju motywami, niemal na każdym kroku trafiając celnie w nasze emocje. Grając w Dead Space, mieliśmy wrażenie realnego zaszczucia i strachu, nierzadko na tyle paraliżującego, że aż uniemożliwiającego podjęcie kolejnego działania podczas eksploracji statku wydobywczego USG Ishimura. Osiągnięcie tego efektu nie byłoby jednak możliwe, gdyby nie doskonała mechanika rozgrywki (m.in. kapitalnie rozwiązane menu) a także intuicyjny system walki z Necromorphami.

Dead Space stał się także swoistym zwrotem w działalności koncernu Electronic Arts. Do czasu zapowiedzi dzieła studia Visceral Games (wówczas EA Redwood Shores) firma była bowiem znana przede wszystkim z wydawania kontynuacji oraz schematycznych tytułów powstających na bazie różnorakich licencji. Dead Space był nową produkcją stworzoną zupełnie od podstaw i co najważniejsze – marką, która przypadła do gustu ponad dwóm milionom graczy na całym świecie. Z tego też powodu powtórzenie sukcesu „jedynki” może okazać się bądź wyzwaniem bardzo trudnym (pogląd pesymistyczny), bądź też kwestią czasu (pogląd optymistyczny). Wszystko zależy od tego, czy zaproponowane zmiany przypadną do gustu licznej grupie fanów.

Isaac Clarke powraca – wydarzenia z części pierwszej pozostawiływ jego psychice głęboki ślad.

Od pierwszego kontaktu z tajemniczym obeliskiem o nazwie Marker (Znak) i znajdującymi się pod jego wpływem Necromorphami mijają trzy lata. Po długiej podróży Isaac Clarke trafia na pokład olbrzymiej, organicznej struktury, która przynajmniej z początku sprawia wrażenie bezpiecznej przystani, mogącej przyczynić się do podreperowania jego zdrowia psychicznego. Jest nią stacja kosmiczna Sprawl, będąca samowystarczalnym osiedlem ludzkości. Nowe miejsce akcji będzie jedną z najistotniejszych zmian zaserwowanych w Dead Space 2. W rzeczywistości będziemy mieć do czynienia z potężnym systemem skonstruowanym w oparciu o pozostałości po jednym z księżyców Saturna. Z informacji ujawnionych przez twórców wynika, że Sprawl będzie funkcjonować (przynajmniej do pewnego momentu) niczym zwykłe miasto. Podczas eksploracji stacji zwiedzimy dzielnice zamieszkane zarówno przez najbogatszych, prominentnych mieszkańców – w tym zapewne członków rządu oraz kościoła Unitologów, jak i biedotę. W trakcie wyprawy będziemy przemierzać obszary publiczne (centra handlowe, kościoły, szkoły) oraz lokacje zajmowane przez korporacje i wspomniane już organa polityczne. Deweloperzy zaznaczają, że przyświeca im cel stworzenia żyjącego uniwersum, sprawiającego realne wrażenie miejsca, w którym ludzie zamieszkiwali od wielu lat.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.