Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 listopada 2001, 13:06

autor: Radosław Kłosiński

Myth III: Era Wilka - Beta Test

Trzecia część znanej serii RTS 3D, zatytułowana Myth III: The Wolf Age, jest prequelem do poprzednich części, której akcja rozgrywa się tysiąc lat przed wydarzeniami opisanymi w Myth: The Fallen Lords.

Przeczytaj recenzję Myth III: Era Wilka - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

W 1997 roku ukazał się Myth:The Fallen Lords , który na trwałe pozostał w sercach wielu miłośników strategii. Oferował on doskonałą jak na tamte czasy trójwymiarowym grafikę. Naprawdę mocnymi stronami tej gry były wciągająca fabuła oraz interesujące przerywniki filmowe. Prowadziliśmy nasze armie do walki z tytułowymi Upadłymi Lordami i toczyliśmy bardzo krwawe oraz zacięte boje (widok rozrywanych eksplozjami ciał na długo zapisywał się w pamięci). Niestety nasze siły były słabsze liczebnie od przeciwnika, ale w trakcie walk mogły zdobywać doświadczenie i stawać się coraz skuteczniejsze w starciach- nic tak nie bolało , jak utrata dobrze wyszkolonego łucznika. I tak dzięki naszym wspaniałym umiejętnościom taktycznym pokonaliśmy straszliwe zło. Rok później ukazała się kontynuacja tego wspaniałego przeboju - Myth 2: Soulblighter, przez wielu była ona uznawana za grę roku. Nie wprowadziła ona wielu unowocześnień w stosunku do swojej poprzedniczki poza poprawioną oprawą graficzną.

Może się zastanawiacie ,dlaczego tak wspominam historię :). Otóż wielkimi krokami zbliża się polska premiera trzeciej części Mytha o podtytule Era Wilka (Wolf Age). Szczęśliwcy za oceanem już mają szansę na zapoznanie się z tym interesującym tytułem, ale my musimy jeszcze trochę poczekać. Jej wydawcą jest Godgames, a gra została wyprodukowana przez Mambo Jumbo. Nazwa producenta może wzbudzać rozbawienie, po chwili zastanowienia okaże się, że jednak ta firma jest już znana użytkownikom poczciwych „blaszaków”. Na pewno wielu z was kojarzy taki tytuł jak Heavy Metal F.A.K.K. II. „Jumbowcy” są odpowiedzialni za pojawienie się tej ciekawej gierki, a nazwę tej grupy developerskiej można również odnaleźć na liście płac Mytha 2, więc na pewno nie są początkującymi na rynku gier.

Dzięki uprzejmości polskiego dystrybutora mogłem zagrać we wczesną beta wersję wyżej wspomnianej gry.

Jak już wspomniano w zapowiedzi ,szczegółowa fabuła jest trzymana w ścisłej tajemnicy. Testowana przeze mnie wersja była pozbawiana filmików oraz większości tekstów, więc nie jestem w stanie wyjawić wiele więcej niż wcześniej powiedziano. Poza tym nie chciałbym odbierać radości wynikającej z samodzielnego zapoznawania się z wciągającą przygodą. Jednak uchylę rąbek tajemnicy - w trakcie gry spotkamy naszym starych przeciwników (Upadłych Lordów), którzy jednak będą walczyć po naszej stronie - jak te stosunki mogą się zmienić na przestrzeni wieków :).

Gra ta stanowi prequel w stosunku do swoich poprzedniczek; cofamy się o tysiąc lat w przeszłość. Fabuła skupia się na życiu legendarnego herosa – Connachta, który uratował ludzkość przed niegodziwymi rasami Myrkidia i Trow oraz został pierwszym władcą imperium ludzi.

Twórcy zapowiadali ulepszenie oprawy graficznej. I słowa dotrzymali! Dzięki zastosowanej 32 bitowej palecie barw, całość prezentuje się naprawdę dobrze. Znikły sprajty – nie mylić ze znanym napojem ;), wszystkie dostępne postacie są w pełni trójwymiarowe, poprawiono również wygląd samego terenu oraz budynków (zastosowano skalowane modele 3D).Niezwykle realistycznie odwzorowano warunki pogodowe. Pojawiło się wiele nowych efektów świetlnych, m.in. płomienie odbijające się w pancerzach oraz uzbrojeniu wojowników. I to nie koniec nowości: na pancerzach odbija się również otaczająca przyroda, a krew zabitych spływa do zagłębień terenu. Pięknie prezentują się eksplozje (krasnoludy rulez ), wybuchy dosłownie demolują otaczającą przyrodę, o przeciwnikach nawet nie wspominając .

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.