Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 listopada 2001, 15:16

autor: Michał Bobrowski

Silent Hunter II: WWII U-Boat Combat Simulator - testujemy przed premierą - Strona 4

Silent Hunter II to nowe wcielenie przebojowego symulatora okrętu podwodnego. Gra odtwarza z niesamowitą dokładnością dramatyczne losy bitwy o Atlantyk rozegranej między niemieckimi U-bootami, a brytyjskimi i amerykańskimi okrętami.

Patrzmy więc dalej... Po kilku wstępnych komunikatach otrzymujemy w miarę szczegółową pozycje, w której mamy oczekiwać na polską flotyllę, cała naprzód. Po chwili, której długość możemy dowolnie regulować przyspieszając upływ czasu zajmujemy pozycję bojową... Komunikat Dowództwa okazuje się bardzo dokładny (czyżby pośród polskich marynarzy był szpieg ;-))? Polskie niszczyciele, niczym owce prowadzone na rzeź w szyku liniowym pchają się wprost przed dziób naszego okrętu... Wyrzutnie 1,2,3... Ognia!!! Stalowe cygara, po „jednym na głowę” mkną w stronę Błyskawicy, Burzy i Gromu. Obserwując sytuację przez okular peryskopu zastanawiam się, kiedy polscy marynarze zauważą ślady torped, kiedy wykonają unik, w końcu – która z wystrzelonych torped zdoła trafić w idące z pełną prędkością niszczyciele... Po chwili słyszę trzy wybuchy... czyżby mój poczciwy U-boot był uzbrojony w najnowsze Mark48??? Chyba tak gdyż... chluba marynarki II Rzeczypospolitej powoli odchodzi w zapomnienie. Ciekawy tego, w jaki sposób autorzy gry odwzorowali zachowanie okrętów po ich trafieniu daję rozkaz wynurzenia i na pełnej prędkości podchodzę do płonących okrętów. Tutaj kolejne rozczarowanie – wszystkie płoną w ten sam sposób, a po chwili... w ten sam sposób przechyliwszy się na lewą burtę pogrążają się w zimnych wodach Morza Północnego...Szybko wychodzę z misji i sprawdzam ustawienia realizmu... wszystko było ustawione na najtrudniejszym poziomie... No cóż, pomyślałem, może to tylko mały wypadek przy pracy. Spróbuję zdefiniować własną misję i sprawdzę, w jaki sposób twórcy Silent Huntera II odwzorowali walkę z konwojem... Wybrawszy tym razem akwen Morza Śródziemnego i przesiadłszy się na najnowszy Typ XXI testuję różne warianty ataku na chroniony przez eskortę konwój i... powoli dochodzę do wniosku, że Beta, która mam zainstalowaną na moim komputerze musi być... chyba Alfą... W napotkanych konwojach widać tylko jeden typ transportowców, które ZAWSZE płyną w szyku torowym, eskorta jakoś „nie kwapi się” do ochrony, a co gorsza... wystrzelone torpedy ZAWSZE trafiają (cholera... przecież wtedy nie było pocisków Fire&Forget!!!), a trafione okręty ZAWSZE zachowują się w ten sam, opisany powyżej sposób (identyczny pożar, a później powolne zanurzanie się przechylonego na jedną z burt okrętu...)... Zdegustowany, nerwowo klikam na przycisk Quit... Muszę ochłonąć...

Pozostała już tylko nadzieja... Nadzieja, że przesłana do testowania wersja Beta ma bardzo mało wspólnego z produktem finalnym. W przeciwnym wypadku, czeka nas chyba największe rozczarowanie w historii gier symulacyjnych. Przypomnę, że miłośnicy okrętów podwodnych oczekują na prawdziwą ucztę, a „zaserwowana” wersja to, co najwyżej „zapiekanka z baru za rogiem”...

Michał „Misza” Bobrowski

Wielkie oczekiwania i zawirowania wokół Star Citizen - na co poszło 95 milionów dolarów?
Wielkie oczekiwania i zawirowania wokół Star Citizen - na co poszło 95 milionów dolarów?

Przed premierą

Star Citizen to bardzo obiecujący projekt - zebrał w końcu w formie crowdfundingu 95 milionów dolarów. Na jakim etapie są prace? Czy zawirowania wokół tytułu odbiją się na jakości gry?

Star Citizen -  spełnienie marzeń fanów kosmicznych symulatorów?
Star Citizen - spełnienie marzeń fanów kosmicznych symulatorów?

Przed premierą

Chris Roberts ma prawie 30 milionów dolarów na wprowadzenie w życie nowoczesnej mieszanki Wing Commandera, Privateera i Freelancera. Rozmach Star Citizena jest ogromny, ale równie wielkie są oczekiwania fanów.

Gra Star Citizen, czyli co najlepsze z Wing Commandera, Privateera i EVE Online
Gra Star Citizen, czyli co najlepsze z Wing Commandera, Privateera i EVE Online

Przed premierą

Chris Roberts chce przywrócić blask gatunkowi kosmicznych symulatorów tworząc grę, która połączy jakość bitew i fabuły z Wing Commandera z otwartym światem Privateera.