Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 21 października 2009, 10:37

autor: Szymon Liebert

Guild Wars 2 - przed premierą - Strona 3

Kontynuacja Guild Wars, czyli jednej z ciekawszych gier MMO, wciąż jest wielką niewiadomą. Deweloperzy ze studia ArenaNet powoli ujawniają jednak szczegółowe informacje z nią związane.

Idea generowania losowych wydarzeń brzmi naprawdę ciekawie – jeden z twórców powiedział nawet, że w grze nie zobaczymy ani jednego charakterystycznego znaku zapytania (reprezentującego dostępne zadanie) nad niezależnymi postaciami. Jak wobec tego zostaną zrealizowane zapewnienia o położeniu nacisku na fabułę? Podobno autorzy mają nowe pomysły odnośnie narracji, chociaż można spodziewać się zapewne częściowego powrotu instancji w postaci misji i podziemi, które skupią się na danym fragmencie opowieści. Do tego należy dodać ulepszoną i bardziej przemyślaną oprawę wizualną, przedstawiającą monumentalne budowle oraz piękne krajobrazy. Przy jednoczesnym zwiększeniu poziomu jakości grafiki producent chce na szczęście zagwarantować niezbyt wygórowane wymagania sprzętowe.

Dziwne konstrukcje, wielkie twierdze i podwodne obszary– świat gry powinien być ciekawy.

Na tym właściwie kończą się nowe informacje na temat gry, bo deweloperzy skupili się ostatnio głównie na historii i specyfice samego świata. Co wiemy oprócz tego? Przede wszystkim, wspomniany postęp technologiczny i upływający czas oznacza pojawienie się nowych strojów, zbroi oraz oręża. Chodzi oczywiście o broń palną, czyli wczesne wersje pistoletów i karabinów, których użyją reprezentanci niektórych klas. Powróci wiele pomysłów znanych z pierwowzoru. Nie ujawniono, co prawda, jak będzie wyglądała sprawa poziomów (przypominam - w Guild Wars było ich tylko dwadzieścia). Twórcy zapewniają jednak, że nie chcą zagrindować graczy na śmierć, więc system nabijania doświadczenia będzie znacznie łaskawszy niż w większości podobnych tytułów. Nie zmieni się też model płatniczy gry – nie będzie abonamentu, w zamian za to pojawią się płatne dodatki.

Wielką niewiadomą Guild Wars 2 są nadal zawody postaci, które były chwalone w pierwszej części serii. Autorzy zaprezentowali w niej dwuklasowy system – wybieraliśmy główną i drugorzędną profesję bohatera, dzięki czemu można było stosować niejednokrotnie zaskakujące kombinacje. O tym ważnym elemencie zabawy usłyszymy podobno na początku przyszłego roku. Nie wiemy również, czy w grze wykorzystamy mounty, czyli wierzchowce. Ważną kwestią dla fanów serii może być ewentualny powrót jednej z bardziej tajemniczych ras uniwersum – Mursaatów. Ich zaistnienie w drugiej odsłonie stoi pod znakiem zapytania. Sporo fabularnych niuansów przybliży trylogia książkowa, której pierwsza część pojawi się podobno wraz z premierą Guild Wars 2 (wciąż nie znamy konkretnej daty). Do tego czasu pozostaje czekać i nabijać tytuły w pierwszej części gry. W końcu mają one zapewnić lepszy start w kontynuacji.

Szymon „Hed” Liebert

NADZIEJE:

  • brak abonamentu;
  • ambitne plany twórców;
  • kontynuacja pomysłów z pierwowzoru;
  • podwodne lokacje.

OBAWY:

  • nie wiemy tak naprawdę, na ile ważne będą mikropłatności;
  • zmiany zbliżające grę do bardziej typowych MMORPG.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?