Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 13 października 2009, 14:36

autor: Michał Basta

Avatar: Gra komputerowa - zapowiedź - Strona 2

Avatar to głośny film Jamesa Camerona, na który na całym świecie z zapartym tchem czekają rzesze fanów science fiction. Czy gra na podstawie tej produkcji ma szansę spotkać się z równie wielkim zainteresowaniem?

Gwiazdy ekranu w grze

Warto wspomnieć, że głosy poszczególnym postaciom podłożą gwiazdy, występujące w filmie Camerona. Dzięki temu gracze usłyszą między innymi Michelle Rodriguez znaną z takich produkcji jak Szybcy i Wściekli, Resident Evil i Bloodrayne, Giovanniego Ribisi, który wystąpił między innymi w Szeregowcu Ryanie i Ekipie Wyrzutków oraz Stephena Langa mającego na koncie role we Wrogach Publicznych i Adwokacie Diabła. Największego formatu figurą jest w tym gronie oczywiście Sigourney Weaver, czyli legendarna już Ellen Ripley z serii o Obcych. Za muzykę odpowiada z kolei Chance Thomas, którego kompozycji można posłuchać chociażby w takich grach jak Unreal II: The Awekening czy Peter Jackson’s King Kong. Na razie nie wiadomo, czy w produkcji pojawią się jakieś utwory z filmowej ścieżki muzycznej, stworzonej przez Jamesa Hornera.

Wietnam przyszłości.

Wersja na Wii bez fajerwerków

Autorzy zapowiedzieli, że Avatar: The Game w wersji na konsolę Wii będzie nieco odbiegał od wersji na PC, PlayStation 3 czy Xboksa 360. Z powodu słabszych parametrów technicznych posiadacze platformy ze stajni Nintendo mogą zapomnieć o trójwymiarowych fajerwerkach, dostępnych na wspomnianych systemach. Początkowo rozważano co prawda wprowadzenie zaawansowanej technologii, ale wyszło na jaw, że całą zabawę trzeba byłoby ograniczyć do słynnych niebiesko-czerwonych okularów. Z pomysłu postanowiono zatem zrezygnować. Wersja na Wii jest tworzona na autorskim silniku Ubisoftu o nazwie Jade Engine, który napędza takie produkcje jak Beyond Good & Evil, kilka gier z serii Prince of Persia (m.in. The Sands of Time i Warrior Within) oraz dwie części Rayman Raving Rabbids. Zmiany nie ominą również samej rozgrywki. Posiadacze Wii będą mogli pokierować jedynie poczynaniami wojownika Na’vi, bez możliwości wcielenia się w ziemskiego żołnierza. Twórcy argumentują to faktem, że kontroler konsoli Nintendo znacznie lepiej sprawdzi się w walkach wręcz niż podczas zwyczajnych strzelanin. Ostatnią ze zmian jest wprowadzenie trybu kooperacji na podzielonym ekranie. Opcja ta nie będzie niestety dostępna na żadnej innej platformie.

Avatar: The Game zapowiada się zatem niezwykle interesująco. Wprawdzie sama rozgrywka wygląda „tylko” bardzo dobrze, ale oprawa wizualna prezentuje się już wyśmienicie. Jak gra sprawdzi się w praniu? Przekonamy się o tym prawdopodobnie na przełomie listopada i grudnia bieżącego roku.

Michał „Wolfen” Basta

NADZIEJE:

  • poziom grafiki i zastosowanie nowatorskich rozwiązań wizualnych;
  • możliwość zagrania obiema stronami futurystycznego konfliktu;
  • różne sposoby rozgrywki u ludzi i Na’vi;
  • bohaterowie przemówią głosami aktorów, występujących w filmie.

OBAWY:

  • nowe rozwiązania graficzne będą dostępne tylko dla nielicznych;
  • zapowiadają się spore wymagania sprzętowe na komputerach osobistych.
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?
Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?

Przed premierą

Podczas gdy wszyscy sugerują ucieczkę, my wracamy do Tarkova, by przeanalizować wysyp informacji na temat tej gry. Informacji wskazujących na produkt imponujący w wielu aspektach, ale i coraz bardziej niszowy, coraz mniej przystępny dla większości graczy.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!