Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPSPX360NDSPS3Wii
Okładka Avatar: The Game (PC)

Avatar: Gra komputerowa

Avatar: The Game

Gra akcji, oparta na motywach filmu Avatar, za której stworzeniem stoi firma Ubisoft.

Akcji | TPP | science fiction | filmy

Okładka Avatar: The Game (PC)

producent: Ubisoft

wydawca: Ubisoft

wydawca PL: Ubisoft GmbH

Strona oficjalna

data premiery gry:

1gru2009

PC X360 PS3 Wii NDS

8gru2009

PSP

Avatar: The Game to gra akcji oparta na motywach z filmu Avatar, przedstawiciela gatunku science fiction. Jest to tytuł, w którym wszystkie wydarzenia obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Reżyserem obrazu i zarazem osobą biorącą udział w procesie twórczym gry jest James Cameron.

Fabuła opowiedziana w grze jest prequlem w stosunku do tej zaprezentowanej w filmowym obrazie, zatem zapoznając się z jednym dziełem nie poznajemy najważniejszych zwrotów akcji z historii drugiego. Akcja osadzona jest w XXII wieku, na księżycu o nazwie Pandora. Miejsce to cechuje się bujną roślinnością, przywodzącą na myśl ziemskie lasy amazońskie. Głównym bohaterem gry jest żołnierz o imieniu Ryder. Na Pandorze toczy się wojna między korporacją RDA, stworzoną przez ludzi, a kosmiczną rasą Na’vi. Wspomniana korporacja pragnie podbić księżyc i rozpocząć eksploatację znajdujących się tam wartościowych minerałów. Ekspansja RDA oznacza represje wobec rasy Na’vi, która jest gotowa stanąć do walki o swoją wolność. Gracz w trakcie zabawy może opowiedzieć się po jednej ze stron konfliktu. Różnice między tymi frakcjami oznaczają możliwość przejścia głównego wątku fabularnego na dwa różne sposoby.

W zależności od wybranej frakcji, bohater uzyskuje dostęp do różnych rodzajów uzbrojenia, wyposażenia i ulepszeń. Ryder może więc posługiwać się 14 rodzajami broni, które mogą zostać ulepszone pod względem siły ognia. Co więcej, w trakcie zabawy można zdobywać różne umiejętności – po 9 na każdą stronę konfliktu. Rozległe lokacje stwarzają natomiast możliwość wykorzystywania środków transportu – pojazdów RDA i zwierząt Na’vi.

Szczególnie dużą wagę twórcy przyłożyli do trójwymiarowej oprawy graficznej. Zajmuje się nią osobne studio o nazwie Hybride. Co więcej, część modeli postaci i potworów przygotowana została przez studio WETA, którego głównym zadaniem było przygotowanie filmu Avatar. Bohaterowie gry przemawiają natomiast głosami prawdziwych, znanych aktorów, takich jak Sigourney Weaver, Michelle Rodriguez, Giovanni Ribisi i Stephen Lang.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 8,2 / 10 na podstawie 2541 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 6,5 / 10 na podstawie 582 głosów czytelników.

Gry podobne do Avatar: Gra komputerowa

Klasyfikacja PEGI Avatar: Gra komputerowa

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Avatar: Gra komputerowa

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.4 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 4 GB HDD, Windows XP/Vista/7

Microsoft Xbox 360

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

PlayStation Portable

PlayStation Portable

Wykorzystuje: karta pamięci 32 MB

Avatar: Gra komputerowa - recenzja gry
Avatar: Gra komputerowa - recenzja gry

Recenzja 4 grudnia 2009, 14:11

Widać jak na dłoni, że autorzy starali się zbudować historię dwóch frakcji w sposób konsekwentny. Dlatego w obu scenariuszach chodzi dokładnie o to samo, z tym, że dochodzimy do tego w inny sposób. Niestety Ubisoft nie podołał kwestii różnorodności zadań. Powtarzanie schematu „biegnij tam, przynieś to, załatw tamto” po kilkudziesięciu minutach zaczyna nużyć. Szary obraz gameplaya ratuje pseudoerpegowa otoczka zmagań. Otóż za wykonywanie głównych questów (obecności misji pobocznych nie stwierdzono) i zabijanie przeciwników dostajemy punkty doświadczenia, które z kolei odblokowują nowe rodzaje broni i pancerzy. I tu ujawnia się pewien błąd koncepcyjny, gdyż po awansie postaci wszystkie bonusy otrzymujemy od razu do wykorzystania. Gdyby przyszło nam wrócić do bazy/wioski i zakupić nowy sprzęt w zbrojowni, gra byłaby większym wyzwaniem

PC
X360
PS3
Wii
NDS
PSP