Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 lipca 2009, 14:38

autor: Piotr Doroń

WET - przed premierą - Strona 3

Szczypta Tomb Raider, trochę Prince of Persia i łyżka Stranglehold – oto przepis na WET! Czy gra cierpiąca na brak oryginalności może zdobyć fanów?

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Poszczególne misje zlecane Rubi nie mają oczywiście zawsze polegać na tym samym. Część zadań będzie bowiem dosyć niekonwencjonalna. Przykładem może być pościg na autostradzie, będący tak naprawdę długą sekwencją QTE, przedzieloną fragmentami stanowiącymi twórcze rozwinięcie idei strzelanin na szynach (gracz kontroluje celownik, cała reszta dzieje się niezależnie). W trakcie pokonywania kolejnych kilometrów Rubi ponownie wykaże się niezwykłą sprawnością fizyczną. Ma bowiem przeskakiwać z samochodu na samochód, oddając przy tym dziesiątki strzałów oraz wymierzając celne uderzenia kataną. Warty wzmianki jest również system Rubi Vision, którego uruchomienie pozwoli dojrzeć elementy otoczenia, których odpowiednie wykorzystanie przez bohaterkę pomoże jej osiągnąć założone cele.

Skakanie z samochodu na samochód – na myśl przychodząMatrix, Just Cause 2 i Wheelman.

Ukończenie głównego trybu rozgrywki zajmie od ośmiu do dziesięciu godzin, a więc WET wpisze się w panujące obecnie standardy także pod względem długości zabawy. Na szczęście zaliczenie opcji fabularnej nie będzie równoznaczne z porzuceniem gry. Odblokujemy bowiem w ten właśnie sposób co najmniej dwa dodatkowe tryby rozgrywki: Challenge, w którym podejmiemy się nowych zadań rozgrywających się na opuszczonym lotnisku (Rubi określa to miejsce swoim domem) oraz Points, oferujący możliwość ponownego ukończenia etapów z opcji dla pojedynczego gracza tyle że na punkty. Te ostatnie w trybie fabularnym przeznaczymy na zakup nowych ruchów, broni i dodatków do niej.

Pod względem oprawy audiowizualnej WET nie zaskoczy nas niczym szczególnym. Charakterystycznie wystylizowana grafika cieszy oko, lecz nie będzie to z pewnością szczyt osiągnięć konsol najnowszej generacji. Nieco lepiej zapowiada się dynamiczna ścieżka dźwiękowa z utworami inspirowanymi czasami festiwalu Woodstock, podparta dodatkowo obecnością gwiazd: Rubi przemówi do nas głosem Elizy Dushku (znanej m.in. z Buffy: The Vampire Slayer), natomiast w głównego złego wcieli się aktor Malcolm McDowell (Mechaniczna pomarańcza). Swoje trzy grosze dorzuci ponadto Alan Cumming, znany z roli programisty Borisa z GoldenEye.

Rubi w szale bojowym. Nie dość, ze bohaterka zyska wtedy na szybkości,to jeszcze zada o wiele silniejsze ciosy.

WET stanowi miks uznanych na rynku rozwiązań. Oryginalności tu więc tyle co kot napłakał. Nie powinniśmy jednak od razu przekreślać przygód ponętnej Rubi. Istnieje bowiem spora szansa, że całość zaskoczy i zadowoli fanów gatunku. Wierzą w to nie tylko twórcy, ale i Bethesda Softworks podkreślająca, że WET dostarczy po prostu kilku godzin dobrej zabawy. Zweryfikujemy to osobiście w ostatnim kwartale bieżącego roku.

Piotr „jiker” Doroń

NADZIEJE:

  • najlepsze elementy Tomb Raider, Prince of Persia i Stranglehold zmiksowane w jednym tytule - dlaczego nie;
  • niezobowiązujące strzelaniny mają swoich fanów;
  • Rubi ma predyspozycje do stania się kolejną kultową heroiną w oczach graczy.

OBAWY:

  • czy bohaterka pociągnie grę, jeśli całość nie zagra tak, jak planują twórcy?;
  • jakość wątku fabularnego i niewielka oryginalność.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.