Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 lipca 2009, 14:38

autor: Piotr Doroń

WET - przed premierą - Strona 2

Szczypta Tomb Raider, trochę Prince of Persia i łyżka Stranglehold – oto przepis na WET! Czy gra cierpiąca na brak oryginalności może zdobyć fanów?

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Sama Rubi wydaje się być postacią wzorowaną na Pannie Młodej z filmu Kill Bill w reżyserii Quentina Tarantino. I nie chodzi tu tylko o fakt, że będzie ona piękną, bezwzględną kobietą, potrafiącą zawalczyć o swoje prawa (jakie by one nie były). Podobieństw jest o wiele więcej. Dla przykładu: środki zagłady. Najefektowniejszych mordów dokonamy w WET niczym innym jak kataną, która służyła Pannie Młodej – vel Czarnej Mambie – do wybicia większości członkiń Plutonu Śmiercionośnych Żmij. Zanim jednak rozpłatamy kolejnego przeciwnika, być może zachcemy poczęstować go porcją ołowiu. A należy zwrócić uwagę na fakt, że Rubi ma dokonywać tego z niezwykła gracją, przewyższającą nawet to, do czego zdążył nas przyzwyczaić inspektor Tequila z całkiem niezłego Stranglehold wyprodukowanego przez ekipę Midway Games.

Bliskie spotkania z Rubi zawsze kończą się tak samo– raną ciętą, a najczęściej kilkoma.

Tak naprawdę walka stanowić ma najważniejszy element WET. Z przeciwnikami rozprawimy się na wiele różnych sposobów, co będzie zasługą przede wszystkim akrobatycznych umiejętności Rubi. Będzie ona w stanie wykonywać nie tylko efektowne ślizgi na kolanach (przydatne szczególnie w przypadku pokonywania na wpół zamkniętych bram), ale również salta, samobójcze skoki z dużych wysokości oraz zjazdy po drabinach głową w dół. Nie zabraknie też hasania po balkonach i stropach, wykorzystywania latarni oraz wystających ze ścian prętów. Najlepsze ma być jednak to, że praktycznie przez cały ten czas – bez znaczenia, czy zawiśniemy do góry nogami, czy też wykonamy obroty na drewnianej belce – Rubi będzie zasypywać wrogów kulami, a nieopatrznych oponentów, którzy zbliżą się do niej na kilka kroków, bez oporów potraktuje śmiercionośną kataną. Nie byłoby to jednak tak ciekawe, gdyby nie intuicyjny i efektywny system eliminacji wrogów. Otóż bohaterka będzie korzystać z dwóch pistoletów (posiadających nieograniczoną liczbę naboi) jednocześnie. Celownik jednego z nich ma kontrolować gracz, natomiast ruch drugiego zależeć ma od sztucznej inteligencji. Dzięki tej prostej, ale – co pokazują zwiastuny gry i filmy z rozgrywki – dobrze przemyślanej funkcji, walki nie tylko nabiorą odpowiedniej mocy, ale również prędkości. W sumie zostanie to rozwiązane podobnie jak w przypadku nadchodzącej Bayonetty, choć tam będziemy mierzyć się z istotami z piekła rodem, a tu na naszej drodze staną zwykli śmiertelnicy. W grze znajdzie się ponadto inna broń palna – strzelby, karabiny oraz kusze z kilkoma rodzajami bełtów. Każdą z nich będziemy mogli rozbudować, choć wszystko wskazuje na to, że najwięcej czasu spędzimy z pistoletami w dłoniach wspieranymi przez katanę.

Efektowność niektórych akrobacji Rubi dosłownie wbija w ziemię.

Umiejętności Rubi będą rosły wraz z naszymi postępami w sztuce zabijania. Łączenie wszystkich zagrań w długie kombosy przyczyni się nie tylko do zdobycia poklasku, ale również automatycznie wpłynie na sytuację na polu walki. Przyniesie to efekt szczególnie w sekwencjach, gdy obszerniejsze pomieszczenia zostaną zalane dziesiątkami wrogów. Ich likwidacja będzie bowiem wymagać od gracza finezji godnej mistrza. Łączenie akcji okaże się również pomocne w pojedynkach z bossami.Możemy więc zakładać, że rozgrywka wcale nie będzie łatwa, a więc trochę nie na czasie. Szczęśliwie w niektórych momentach wspomoże nas nadzwyczajna umiejętność Rubi. Mianowicie, od czasu do czasu wpadnie ona w szał bojowy. Świat przybierze wtedy czerwone barwy, a przeciwnicy staną się czarni. Nie na długo jednak – dosłownie po chwili całość pokryją hektolitry krwi dla odmiany w kolorze białym. W tym trybie Rubi nabierze jeszcze większej prędkości, pociski i katana wyrządzą znacznie więcej szkody niż w trakcie normalnej zabawy, a zdrowie bohaterki zostanie poddane stopniowej regeneracji. Niestety aktywacja szału bojowego ma być przypisana do konkretnych sytuacji i obszarów świata gry. Gracz nie będzie w stanie uruchomić go samodzielnie. Obstawiam, że wściekłość Rubi doczeka się fabularnego wyjaśnienia.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.