Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 5 czerwca 2009, 15:00

autor: Krystian Smoszna

Fan black metalu i szeroko rozumianych gier akcji. Kocha Dooma miłością prawdziwą.

Alan Wake - Pierwsze wrażenia (E3 2009)

Kilka lat minęło już od pojawienia się pierwszych informacji nt. Alana Wake'a. Dopiero teraz jednak nowe dzieło twórców Maxa Payne'a nabrało kształtów na tyle, aby autorzy mogli pokazać obszerne fragmenty rozgrywki.

Przeczytaj recenzję Lepiej późno, niż wcale - recenzja gry Alan Wake na PC

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Nie jestem w stanie przypomnieć sobie dokładnie, kiedy po raz pierwszy usłyszałem o grze Alan Wake, ale jestem pewien, że było to mniej więcej cztery lata temu. Przez ten długi czas powoli traciłem nadzieję, że uda mi się zobaczyć w akcji kolejne dzieło twórców Maxa Payne’a, ale w końcu się doczekałem. Finowie z Remedy Entertainment przywieźli swój nowy produkt na targi E3 i zaprezentowali za zamkniętymi drzwiami solidny fragment rozgrywki. Cieszy niezmiernie, że wśród wybrańców znaleźliśmy się również i my, i teraz możemy podzielić się z Wami wrażeniami z prezentacji gry.

Latarka jest podstawową bronią Wake’a w walce ze złem.

Głównym bohaterem gry jest Alan Wake, utalentowany pisarz, który popadł w niemoc twórczą i przez dwa lata nie zdołał stworzyć niczego ciekawego. Z inicjatywy Alice – żony naszego protagonisty – para wyjeżdża na wakacje do małego miasteczka o nazwie Bright Falls. Kobieta wierzy, że czas spędzony w cichej i spokojnej okolicy pozwoli jej mężowi odzyskać wenę. Niestety, nie wszystko idzie zgodnie z jej planem. Któregoś dnia pobytu Alice znika bez śladu, a Alan ze zdumieniem odkrywa, że następujące tuż po tym wydarzenia pokrywają się z fabułą jego ostatniej książki. Problem polega na tym, że nasz bohater nie pamięta, żeby tę budzącą grozę powieść kiedykolwiek napisał.

Fabuła Alana Wake’a została podzielona na kolejne odcinki, a całość zrealizowana na modłę dzisiejszych seriali telewizyjnych. Każdy etap zabawy to odrębny epizod, przed rozegraniem którego oglądamy skrót najważniejszych wydarzeń, jakie miały miejsce do tej pory. Oczywiście podział na odrębne fragmenty nie oznacza, że produkt będzie sprzedawany w takiej formie. Alan Wake to zwarte, kompletne dzieło, tyle że podane w nietypowy sposób.

Alan Wake jest widowiskową grą akcji, w której bohatera obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Choć rozgrywka jest liniowa, to jednak nasz podopieczny może z pewną dozą swobody eksplorować spory teren – dostępne są nawet samochody, których od czasu do czasu używamy, by dostać się do położonej w znacznej odległości lokacji. Nie ma tu jednak mowy o całkowicie otwartym świecie. Gracz jest nieustannie (ale jednak dość subtelnie) ciągnięty za rękę, żeby podążał wytyczonym przez twórców szlakiem.

Wyjemy do księżyca – grałem w Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest
Wyjemy do księżyca – grałem w Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest

Przed premierą

W Puszczy Białowieskiej obok żubrów i wilków żyją wilkołaki. Warszawskie studio przenosi stary fabularny system Wilkołak: Apokalipsa na polskie ziemie. Czy jednak literacka gra paragrafowa wystarczy, aby zainteresować gracza?

Immortals Fenyx Rising, czyli jak z AC Odyssey zrobić Zeldę
Immortals Fenyx Rising, czyli jak z AC Odyssey zrobić Zeldę

Przed premierą

Rok temu Ubisoft zaprezentował w trakcie E3 Gods & Monsters. Po ponad roku ciszy, gra wraca jako Immortals Fenyx Rising, przechodząc po drodze lekkie zmiany i będąc dziś grą… nie do końca wiadomo dla kogo.

New World zapowiada się na Gothica gier MMORPG – drewno, ale fajne!
New World zapowiada się na Gothica gier MMORPG – drewno, ale fajne!

Przed premierą

Amazon mocno namieszało przy New World, ostatecznie pokazując projekt budzący mieszane uczucia. Potencjał w tym tytule tkwi spory, ale aktualny stan produktu jest daleki od zadowalającego.