Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 września 2001, 11:40

autor: Mateusz "Gabriel Angel"

Neocron - przed premierą - Strona 4

Neocron to gra Massively Multiplayer Online utrzymana w konwencji cRPG, której twórcy podęli wyzwania stworzenia wiernej symulacji wirtualnego miasta. Gracze to mieszkańcy postapokaliptycznej XXVII-wiecznej metropolii Necrocon.

Przeczytaj recenzję Neocron - recenzja gry

Monstra i komputerowi gracze oraz i nie tylko, bo i o śmierci np. także mowa będzie

Przeciwnikami w grze są wszyscy. W mieście przyjdzie nam się zmierzyć głównie z graczami (czyli małe PvP lub jak kto woli fragowanie). Można to zrobić albo w rzeczywistości albo poprzez tzw. Neofrag, czyli wirtualną arenę do walk i treningu, w której śmierć nie przyniesie żadnych niekorzyści naszej postaci. Gorzej jeśli zaczniecie zabijać w rzeczywistości. Jeśli będziecie mieli wielu zabitych na koncie, możecie być „wyproszeni” z, co lepszych dzielnic miasta, przy użyciu broni jako argumentu. Tym wszystkim kieruje system Soullight, odpowiedzialny za naznaczanie kryminalistów i ich zbrodni. Im Wasza dusza będzie „czarniejsza”, tym ciężej będzie Wam się poruszać w mieście. Dobrą informacją jest, iż gracze będą mogli tworzyć własne klany i toczyć „małe” wojny pomiędzy sobą.

Oprócz graczy, przyjdzie nam się zmierzyć z całą gamą dziwnych przeciwników. Od mutantów, występujących w Wastelands przez miastowych łobuzów, aż do dziwnych stworzeń przypominających dinozaury. Śmierci nie trzeba się obawiać, gdyż po całym mieście rozsiane są tzw. GeneReps, które trzymają twoją genetyczną kopię i w razie niepowodzenia rekonstruują twoją postać w chwili śmierci, oczywiście bez inwentarza – on zostaje w miejscu w którym polegliście.

Oprócz GeneReps, po mieście rozsiane są inne terminale (jest osiem rodzajów), każdy o innym przeznaczeniu. Dla przykładu, terminale GoGuardian, to holo-schowki, w których można przetrzymywać przedmioty; JobTerm to terminal w którym znajdziemy listę misji, prac i zadań, a CityCom służy do przeglądania nowych wiadomości w mieście, w formie forum dyskusyjnych; za jego pośrednictwem można także brać udział w aukcjach.

Pewnie zastanawia Was ile będzie sprzętu tworzącego łzy i rozpacz. Całkiem spora liczba, zmaterializowana w postaci 24 różnego rodzaju broni strzelającej plazmą, kulami i promieniami lasera; większość broni posiada także strzał alternatywny oraz można je modyfikować. Po świecie rozrzucone są także bronie unikatowe, ale na razie nie ma o nich zbyt dużo informacji. Oprócz tego setki różnych przedmiotów, pancerzy, ubrań, implantów i narkotyków wzmacniających Wasze ciała. Plus kilkadziesiąt zdolności psi. Posiadać można także pojazdy takie jak: Hoverbike (podobne do motorów na trzech kółkach), pustynne gaziki (Dune Buggy), a nawet czołgi, do których obsługi potrzebnych jest paru graczy.

Podsumowanie obiecywania przez grę możliwości i nowości

Tak, Neocron jest zdecydowanie wartym zwrócenia uwagi produktem. Przede wszystkim dlatego, iż jako pierwszy łączy elementy typowej strzelaniny z elementami RPG, w tętniącym życiem futurystycznym świecie/mieście.

Neocron to zapach Neuromancera i Cyberpunku, powiew świeżości, na który wielu graczy czekało. Mówi się, iż jest mesjaszem dla graczy hard-core, ostatnią deską ratunku dla tych, dla których granie to klimat przyszłości i mroku. Obecnie w fazie beta testów, znalazł już wydawcę – dużą, niemiecką firmę CDV. Podobno rozprowadzany ma być za darmo – klienta będzie można ściągnąć z Internetu; będzie za to opłata miesięczna w wysokości 10 Euro. To i tak taniej niż ceny większości dzisiejszych gier internetowych. Wydanie zaplanowano na koniec roku i Neocron stanie do walki z natłokiem gier sieciowych, ale dzięki dużej ilości oddanych i wiernych fanów oraz solidnym niemieckim wykonaniu, może liczyć na duży sukces.

Gabriel Angel

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.