Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 września 2001, 11:40

autor: Mateusz "Gabriel Angel"

Neocron - przed premierą - Strona 2

Neocron to gra Massively Multiplayer Online utrzymana w konwencji cRPG, której twórcy podęli wyzwania stworzenia wiernej symulacji wirtualnego miasta. Gracze to mieszkańcy postapokaliptycznej XXVII-wiecznej metropolii Necrocon.

Przeczytaj recenzję Neocron - recenzja gry

W ciągu 10 lat, uzyskują zaawansowanie technologiczne bliskie tego z przed wojny atomowej. Plemię Crahn dowiaduje się o zdobyczy swoich wrogów i postanawia wykraść choć trochę cennych informacji. Na nieszczęście udaje im się i zaczyna się nowy wyścig zbrojeń. Wygrywa go plemię Thor/Ceres, pieczętując je zdobyciem miasta Neocron. Crahn i Psi Monks uciekają poza tereny Neocronu i zakładają nową religię, Sektę Crahn. Tymczasem Neocron rozkwita technologicznie, wydając na świat wiele wynalazków. Do miasta wracają Psi Monks, którzy w końcu przejmują władzę w mieście. Rozkwit trwa – ludzkość po raz kolejny jest w stanie podróżować w kosmosie i odkrywa kolonie na Marsie oraz Iracie 3. Ta druga kolonia jest „zaginionym Edenem”, dlatego też bardzo wielu postanawia wyprowadzić się z jałowej i zniszczonej Ziemi. W mieście Neocron jest cały czas niespokojnie. Władzę przejmuje niejaki Lioon Reza, stając się kolejnym dyktatorem i wprowadzając dyktaturę policyjną. W momencie, gdy połączenie z Irata 3 zostaje z niewiadomych powodów przerwane, wkraczasz do akcji. Właśnie tu pasujesz...

Tak mniej więcej wygląda zarys powstania miasta, ale pragnę jeszcze raz zaznaczyć, iż uprościłem go znacząco, przez co wygląda to na tani film sci-fi klasy B. Tak nie jest. Autorzy włożyli dużo pracy, tworząc tło historyczne, nie tylko dla miasta Neocron, ale w ogóle, dla całego świata. Warto zaznaczyć, iż na ziemi oprócz wielkiego miasta Neocron, istnieją jeszcze dwa inne: York i Tokio II. Oprócz miast na ziemi są jeszcze dwie kolonie w kosmosie: Red Terra II i Irata III. W przyszłości, może i w nich zamieszkają gracze z całego świata, a na razie, zapoznajcie się z mrocznym miastem Neocron.

Granie rozrabianie oraz granie za mieszkanie

Neocron kwalifikuje się jako MMORPG połączony z FPP, czyli strzelanina przeznaczona do gry przez Internet, z bardzo wieloma elementami RPG (bardzo podobna do Deus Ex’a). Akcję oglądamy z oczu postaci, ale jest możliwość przełączenia na tryb trzeciej osoby. Najważniejszą nowością, której do tej pory nie było w grach MMORPG, jest fakt, iż walka odbywa się w czasie rzeczywistym! No, po części, bo nie tylko od waszych rzeczywistych umiejętności (np. reakcji na to co się dzieje, czy szybkości machania myszką) zależeć będzie czy kogoś zabijecie, ale także od umiejętności i rozwoju Waszych postaci, którymi będziecie żyć w mieście.

Gra działa na zmodyfikowanym silniku wyżej wymienionej gry. Tak, jest on troszkę zramolały, ale wygląda solidnie i oddaje ten sam klimat co w grze (poza tym jest zmodyfikowany, czyli nowszy i ładniejszy) – a o klimat przecież chodzi. Między wieżowcami latają pojazdy, światło nie przebija się przez warstwę smogu, ludzie tłoczą się ulicami, zajmują się własnymi sprawami, przy terminalach rozrabiają chuligani, a policjanci (a właściwie roboty zwane Cop Bots oraz Storm Bots) patrolują ulice w poszukiwaniu kryminalistów. Silnik potrafi generować olbrzymie tereny, a najważniejsze, że robi to ładnie.

W grze występują cztery różne klasy postaci, którymi możemy pograć. Jest Private-Eye, który jest najbardziej uniwersalny i może się specjalizować we wszystkim w czym chce. Następnie jest Tank, zwany także GenTank ze względu na swoje genetyczne pochodzenie – klasa, która posiada najsilniejsze zdolności ofensywne, za cenę braku zdolności psi. Spy (Szpieg), to klasa, jak sama nazwa wskazuje, słabsza, ale zręczniejsza i inteligentniejsza (dobra klasa, jeśli ktoś chce zostać hakerem). No i w końcu jest tajemniczy Psi Monk, posiadający potężne magiczne zdolności.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.