Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 kwietnia 2009, 08:33

BioShock 2 - zapowiedź - Strona 5

Bioshock 2 pozwoli nam wrócić do Rapture i ponownie zmierzyć się z zamieszkującymi podwodne miasto potworami. Tym razem jednak zrobimy to w skórze Big Daddy’ego – jednej z bardziej charakterystycznych postaci, jakie ostatnio mogliśmy oglądać w FPS-ach.

Przeczytaj recenzję BioShock 2 - recenzja gry

Fabuła nowego Bioshocka pozostaje jeszcze tajemnicą. Na temat głównego bohatera nie wiemy praktycznie nic, poza tym, że jest to pierwszy Big Daddy, jaki został stworzony w Rapture. Trudno także powiedzieć coś więcej o celu rozgrywki. Można jedynie przypuszczać, że zmagania będą zmierzać w kierunku ostatecznej konfrontacji z Big Sister, ale taki scenariusz wydaje się zbyt prosty. Co z tego wszystkiego wyniknie, przekonamy się dopiero po premierze gry, ale raczej nie miałbym powodów do obaw. Za produkcję nowego Bioshocka odpowiedzialny jest doświadczony zespół, którzy z pewnością przygotuje interesującą, pełną niespodzianek historię.

Big Daddy powróci, ale to Big Sisterbędzie najważniejszą postacią w nowym Bioshocku.

Na koniec kilka słów na temat oprawy wizualnej gry. Podobnie jak wydany półtora roku temu pierwowzór, także Bioshock 2 napędzany jest silnikiem Unreal Engine 3. Szybki rzut oka na opublikowane dotąd obrazki i film z rozgrywki pozwala stwierdzić, że grafika nie zostanie w znaczący sposób zmodyfikowana w stosunku do poprzedniej gry z tej serii. Z jednej strony trudno narzekać, wszak pierwszy Bioshock wciąż prezentuje się wybornie, ale pamiętajmy, że czas nieubłaganie leci i już wkrótce może okazać się, że to, co kiedyś było piękne, jutro pozostawi wiele do życzenia. Na szczęście nic nie zmieni się w kwestii oprawy artystycznej, która nadal będzie nawiązywać do stylu art deco. Niewątpliwie ona też miała swój udział w tak znakomitym odbiorze pierwowzoru.

Jeśli chodzi o dźwięk, tutaj nie należy oczekiwać żadnych niespodzianek, tylko porządnej rzemieślniczej roboty. Ponure ambientowe brzmienia w połączeniu ze znakomitymi samplami dadzą piorunujący efekt. O odpowiednio mroczny klimat zadbają też wiadomości zapisane na taśmach magnetofonowych. W pierwszym Bioshocku prezentowały się one fantastycznie i jest już pewne, że nagrania powrócą w dwójce. Pozostaje jedynie zacierać ręce.

Bioshock był niewątpliwie jedną z najbardziej udanych strzelanin ostatnich lat, co zresztą potwierdzili nie tylko gracze, ale również krytycy. Studio 2K Marin czeka więc trudne zadanie, by nie tylko doścignąć pierwowzór, ale także znacznie go przewyższyć. Czy się to uda – trudno w tej chwili powiedzieć. Gra niewątpliwie zapowiada się bardzo ciekawie, a pomysł wcielenia się w Big Daddy’ego był jednym z lepszych, jakie wymyślił nowy zespół. Liczę że już niedługo przyjdzie nam przetestować nowego Bioshocka w akcji, co pozwoli wyciągnąć nieco bardziej konkretne wnioski. Na razie nie pozostaje nic innego, jak cierpliwie czekać na kolejne informacje o dwójce. Powrót do Rapture zapowiada się bowiem niezwykle interesująco i miejmy nadzieję, że nastąpi on jeszcze w tym roku.

Krystian „U.V. Impaler” Smoszna

NADZIEJE:

  • znakomita i zaskakująca fabuła;
  • wymagające walki z Big Sister;
  • możliwość spojrzenia na świat z drugiej strony świdra;
  • wybory moralne odegrają większą rolę;
  • lepiej zrealizowana część „erpegowa”.

OBAWY:

  • mała liczba nowych przeciwników;
  • brak wyzwania w walce z Genofagami.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.