Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 kwietnia 2009, 08:33

BioShock 2 - zapowiedź - Strona 3

Bioshock 2 pozwoli nam wrócić do Rapture i ponownie zmierzyć się z zamieszkującymi podwodne miasto potworami. Tym razem jednak zrobimy to w skórze Big Daddy’ego – jednej z bardziej charakterystycznych postaci, jakie ostatnio mogliśmy oglądać w FPS-ach.

Przeczytaj recenzję BioShock 2 - recenzja gry

Bardzo ciekawie przedstawiają się zapowiedziane przez autorów zmiany dotyczące ulepszania plazmidów. W pierwszym Bioshocku rozwijanie zdolności skutkowało głównie tym, że na kolejnych stopniach charakteryzowały się one większą siłą rażenia. Tym razem twórcy gry pokusili się o większą różnorodność i w rezultacie następny poziom plazmidu może w istotny sposób zmodyfikować efekt jego działania. Dobrym przykładem jest tutaj Spopielenie, które w podstawowej wersji pozwala podpalić wybrany obiekt, np. przebywającego w pobliżu Genofaga. Jeżeli dokonamy upgrade’u tej umiejętności, bohater będzie mógł skumulować energię i posłać w kierunku wroga kulę płomieni. W ostatnim, trzecim stadium rozwoju plazmidu, dłoń naszego podopiecznego zamieni się w miotacz ognia, którym będzie można eliminować większe grupy przeciwników, siejąc przy tym ogromne spustoszenie. Jak widać, nowe rozwiązania dotyczące plazmidów znacznie zwiększą możliwości gracza na placu boju i sprawią, że zmagania staną się ciekawsze.

Walka z Genofagami przed siedzibą firmy Fontaine Futuristics.

Nowa granie tylko tchnie trochę świeżości w element walki i rozwoju postaci, ale wpłynie również w znaczący sposób na interakcje bohatera z innymi mieszkańcami Rapture, np. z Genofagami. Zapewne doskonale pamiętacie zachowanie Tatuśków z pierwszej odsłony cyklu, którzy lekceważąco odsuwali ręką stojących na drodze przeciwników i nie włączali się do walki, dopóki któryś z wrogów nie zaatakował idącej z nimi dziewczynki. Grając w Bioshock 2 zrozumiecie, dlaczego tak się dzieje. Przemierzając miasto pod postacią Big Daddy’ego, będziecie wzbudzać należyty respekt wśród zmutowanych stworów, w wyniku czego te ostatnie dwa razy się zastanowią, zanim ruszą do ataku. W nowej grze Genofagi będą spełniać rolę typowych chłopców do bicia, niezdolnych do podjęcia równorzędnej walki w jakiejkolwiek formie. Jedynymi godnymi rywalami spośród standardowych przeciwników okażą się inni Tatuśkowie, ale potyczka z nimi i tak powinna być znacznie łatwiejsza niż miało to miejsce w pierwowzorze.

Totalnej zmianie ulegnie także stosunek Siostrzyczek do naszej osoby. Małe dziewczynki bezgranicznie ufają opancerzonym stworom, dlatego z chęcią schronią się pod naszymi skrzydłami, gdy ich dotychczasowi opiekunowie padną trupem (my rzecz jasna możemy to przyspieszyć). Zachęcone do współpracy dziecko usiądzie na ramieniu bohatera i razem zaczną przemierzać olbrzymie miasto. Dalsze rozgrywka nie będzie niczym różnić się od tego, co mogliśmy często podziwiać w pierwszym Bioshocku. Siostrzyczka będzie trzymać się blisko nas i w chwili wykrycia ciał zawierających ADAM, rozpocznie jego wydobycie za pomocą strzykawki. W trakcie tej operacji trzeba zachować szczególną ostrożność. Dziewczynki są całkowicie bezbronne, a potwornie głodne Genofagi z pewnością nie przepuszczą okazji, by łatwo i szybko zdobyć odrobinę bezcennego mutagenu.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.