Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 kwietnia 2009, 08:33

BioShock 2 - zapowiedź - Strona 2

Bioshock 2 pozwoli nam wrócić do Rapture i ponownie zmierzyć się z zamieszkującymi podwodne miasto potworami. Tym razem jednak zrobimy to w skórze Big Daddy’ego – jednej z bardziej charakterystycznych postaci, jakie ostatnio mogliśmy oglądać w FPS-ach.

Przeczytaj recenzję BioShock 2 - recenzja gry

Powstanie drugiej odsłony cyklu Bioshock było wyłącznie kwestią czasu. Przygotowana przez studio 2K Boston i wydana w sierpniu 2007 roku strzelanina, spotkała się z tak wielkim uznaniem krytyków i graczy, że szefowie firmy 2K Games wykazaliby się wyjątkową głupotą, gdyby zrezygnowali z tak dochodowego interesu.

Produkcję nowej gry powierzono oddziałowi 2K Marin, który oficjalnie rozpoczął działalność pod koniec 2007 roku. Brak jakichkolwiek dokonań na koncie studia nigdy nie napawa optymizmem w przypadku tak dużych tytułów, ale akurat tutaj nie powinno być żadnych powodów do obaw. Zespół tworzy wiele znakomitych osób, a wśród nich znajduje się spora grupa pracowników, która aktywnie uczestniczyła w powstawaniu pierwszego Bioshocka i jego konwersji na PlayStation 3. Tak naprawdę jedynym niepokojącym ubytkiem w teamie jest brak Kena Levine’a. Niegdysiejszy założyciel studia Irrational Games aktualnie ślęczy w 2K Boston nad nowym tytułem i tylko od czasu do czasu doradza swoim kolegom, podsuwając im spostrzeżenia i pomysły. Pod nieobecność Levine’a na stanowisko szefa projektu awansował Jordan Thomas, który brał czynny udział w pracach nad poprzednią grą z serii Bioshock, a także był głównym projektantem trzeciej odsłony cyklu Thief.

Twórcy gry przygotowali stronę internetową,która zawiera interesujące informacje na temat fabuły gry.

Wszystkich sympatyków pierwowzoru z pewnością ucieszy informacja, że akcja nowego Bioshocka znów będzie rozgrywać się w podwodnym mieście o nazwie Rapture. To właśnie wzniesioną na dnie Oceanu Atlantyckiego metropolię, która po krótkim okresie świetności upadła wraz z jej mieszkańcami, mogliśmy podziwiać oczami głównego bohatera pierwszej gry, Jacka. Jak doskonale pamiętamy, ów młody mężczyzna trafił do zrujnowanego kompleksu w zaskakujących okolicznościach, tuż po katastrofie samolotu pasażerskiego, z której wyszedł zupełnie bez szwanku. Mając do wyboru perspektywę wyziębienia organizmu w lodowatej wodzie i możliwość schronienia w Rapture, nasz bohater zdecydował się wsiąść do windy i popędzić wprost do ukrytego w głębinach miasta. Na dole okazało się, że fantastyczna metropolia przeżywa wyraźny kryzys, a kontakt z zamieszkującymi ją Genofagami (Splicers) może zakończyć się poważnym uszczerbkiem na zdrowiu, a nawet śmiercią. Nie przeszkadzało to jednak Jackowi, który odważnie parł naprzód i niedługo potem przypieczętował los miasta.

Od tamtych wydarzeń minęło dziesięć długich lat. Podwodna metropolia zaczęła popadać w coraz większą ruinę, ale ostatecznie udało się jej uniknąć najgorszego. Wybawienie przyniosła pewna kobieta, która po długim okresie pobytu na powierzchni, postanowiła powrócić do miasta i uratować je od zagłady. Rapture znów zatętniło życiem i powoli wszystko zaczęło wracać do normy...

Niewątpliwie jedną z największych atrakcji pierwszego Bioshocka były polowania na Tatuśków (Big Daddies) oraz towarzyszące im małe dziewczynki, zwane Siostrzyczkami (Little Sisters). Te ostatnie zajmowały się gromadzeniem substancji ADAM, niezwykle cennego mutagenu, który umożliwiał mieszkańcom podwodnego miasta rozwój fantastycznych zdolności. ADAM w Rapture był na wagę złota, dlatego wszelkie próby skrzywdzenia zbierającej go istoty spotykały się z natychmiastową reakcją Tatuśków, gotowych bronić dziewczynek do ostatniej kropli krwi. Uzbrojony po zęby potwór stanowił śmiertelne zagrożenie, więc każde spotkanie Jacka z Big Daddym dostarczało graczom niesamowitych emocji.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.