Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 marca 2009, 10:05

autor: Marcin Łukański

Split/Second - GDC09 - Strona 2

Pure okazał się jedną z największych wyścigowych niespodzianek ubiegłego roku. Teraz jego twórcy szykują coś zupełnie nowego i prawdziwie wybuchowego!

Przeczytaj recenzję Split/Second - recenzja gry

Destrukcyjnych umiejętności możemy używać tylko w konkretnych rejonach. Pędząc przed siebie, zauważymy, że niektóre budynki mają niebieską lub czerwoną poświatę. W ten sposób oznaczone są miejsca, w których możemy użyć specjalnej mocy, co zazwyczaj kończy się zdewastowaniem kilku przeciwników lub otwarciem alternatywnej drogi. Oczywiście inni zawodnicy nie pozostają dłużni i również starają się skutecznie utrudnić nam walkę o pierwsze miejsce.

Gra tak naprawdę koncentruje się na błogiej destrukcji i element uczciwego współzawodnictwa schodzi na dalszy plan. Oczywiście, jeśli będziemy wpadać na każdą napotkaną przeszkodę, to daleko nie zajedziemy, ale w Split/Second liczy się tak naprawdę używanie odpowiednich mocy w odpowiednim czasie. Spuszczenie na przeciwników ogromnego budynku lub przygwożdżenie ich samolotem jest o wiele bardziej skuteczne niż mozolne wyprzedzanie całej stawki.

Już teraz można zauważyć, że jednym z głównych atutów gry będzie jej efektowność i dynamika akcji. Na ekranie dzieje się bardzo dużo – czasami nawet odnosiłem wrażenie, że aż za dużo. Prawie na każdym zakręcie coś wybucha, coś się wali, coś spada, odpada i wypada. Co chwilę wjeżdżamy w unoszący się pył i szczątki budynków, a z powietrza leci deszcz odłamków. Lawirowanie między kolejnymi eksplozjami jest bardzo emocjonujące, a widok walącego się drapacza chmur sprawia wyjątkowo pozytywne wrażenie.

System jazdy jest bardzo zręcznościowy, niestety – jako że prezentacja ograniczyła się tylko do pokazu – trudno stwierdzić, czy gra się przyjemnie. Samochody przedstawione w Split/Second są całkowicie fikcyjne i nielicencjonowane. W grze będzie dostępny tuning i możliwość modyfikacji pojazdów, jednak więcej szczegółów na ten temat poznamy w późniejszym czasie.

Split/Second prezentuje się bardzo dobrze i wygląda na szalenie efektowne i dynamiczne zręcznościowe wyścigi. Jednak w wyścigach najważniejszy jest system jazdy, a ten będzie można ocenić dopiero, gdy producent udostępni swą najnowszą produkcję do bezpośrednich testów. Gra zostanie wydana na Xboksa 360, PlayStation 3 i PC, a premiera planowana jest na początek 2010 roku. Jeszcze wiele pracy przed ekipą Black Rock Studio, ale to, co zobaczyliśmy, nastraja bardzo pozytywnie.

Marcin „Del” Łukański

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.