Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 sierpnia 2001, 09:57

autor: Mateusz "Gabriel Angel"

Star Wars: Galactic Battlegrounds - zapowiedź - Strona 3

Star Wars: Galactic Battleground to strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach najsłynniejszej gwiezdnej sagi stworzonej przez George’a Lucasa - Star Wars.

Ciekawie została rozwiązana sprawa z budynkami. Jako, że u każdej z cywilizacji mają one inne tekstury i gracz za każdym razem musiałby się uczyć zestawu budynków innej cywilizacji od nowa, postanowiono nadać im bardzo zbliżone do siebie kształty, a różniące się tylko „skórą”. I tak, fabryka jednostek ciężkich będzie wyglądała znajomo u każdej z cywilizacji, a jednak będzie to inny budynek. W ten sposób łatwiej też będzie namierzać cele wroga, a nie modlić się o to, a żeby budynek, na który właśnie wysłaliśmy całą naszą armię, okazał się centrum dowodzenia.

Oprócz innych stylów architektonicznych, unikatowych dla każdej cywilizacji, także ich naturalne środowiska będą posiadać niepowtarzalną grafikę. Fani sagi na pewno szybko rozpoznają planetę Hoth, powietrzne miasto Bespin, las na księżycu Endor czy piaszczystą planetę Tatooine. I nie bądźcie zdziwieni, gdy w którejś misji z kolei zamiast podłoża ukażę się Wam bezkresny kosmos.

Kampanie są bardziej rozbudowane niż te z serii Age of Empire. Jest ich sześć, czyli po jednej na każdą cywilizację. Wszystkich fanów ucieszy fakt, iż w każdej z nich występuje jakaś znana postać np. w kampanii Imperium jest to Darth Vader, u Rebeliantów Księżniczka Leia, a u Wookich sam Chewbacca. Niektórymi z nich będziemy mogli nawet pograć jak np. Lordem Vaderem czy głupkowatym Jar Jar Binksem.

Dla wielu misji tworzone są specjalne, unikatowe budynki, a nawet kolejne rasy. Do naszych zadań w poszczególnych misjach będą należeć: zebranie określonej ilości surowców (jest ich cztery), zniszczenie odpowiedniego obiektu, wybudowanie odpowiedniego obiektu czy zwykłe pokonanie przeciwnika. Standard? No, nie do końca, gdyż każda kampania posiada bonusową misję, którą można nazwać „Co by się stało gdyby...” jak np. co by się stało, gdyby Anakin Skywalker nie zniszczył statku matki Federacji Kupieckiej (Epizod I), czy co by się stało, gdyby Lord Vader dowiedział się, że Lando uratował Luke’a z miasta Bespin (Imperium Kontratakuje).

W przeciwieństwie do Force Commandera i Rebelliona, SW: Galactic Battleground, pachnie tą samą epicką przygodą co cały świat Gwiezdnych Wojen. Lucas Arts ma jeszcze dużo czasu na dopracowanie reszty elementów i wszystko wskazuje na to, iż wreszcie doczekamy się porządnego RTS’a w świecie Gwiezdnych Wojen. A czy będzie to kolejna żyła złota? To się okaże pod koniec roku. Niech m...

"Gabriel Angel"

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.