Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 sierpnia 2001, 09:57

autor: Mateusz "Gabriel Angel"

Star Wars: Galactic Battlegrounds - zapowiedź - Strona 2

Star Wars: Galactic Battleground to strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach najsłynniejszej gwiezdnej sagi stworzonej przez George’a Lucasa - Star Wars.

W bitwach może brać udział do paru setek jednostek; programiści mówią, że właśnie o to im chodziło – aby można było rozgrywać prawdziwe bitwy, takie jak w Gwiezdnych Wojnach (taki miał też być w założeniu Force Commander). Jednostki są zlepkiem tych znanych z sagi, oraz takich, które miały się w niej znaleźć, z oddziałami specjalnie stworzonymi na potrzeby gry. Nie ma uniwersalnych oddziałów, które byłyby wspólne dla każdej z cywilizacji. Federacja Kupiecka posiada pełno jednostek, które są klonami droidów znanych nam z Epizodu I, Imperium jak wszystkim wiadomo, lubuje się w różnego rodzaju robotach sterowanych przez ludzi. W SW:GB, występuje wiele odmian kultowych Szturmowców Imperium, od „pospolitych” przez grenadierów, do „konnych” (czyt. jeźdźców na dziwnych stworzeniach).

Na pewno nie zabraknie, tego co stworzyło Gwiezdne Wojny – jednostek powietrznych oraz Rycerzy Jedi. Do dyspozycji dostaniemy X-wingi, Y-wingi, Tie Fightery, Tie Bombery i masę innych latających cudeniek z innych cywilizacji. Żeby sytuację między powietrzem i ziemią wyrównać, do gry dodano oddziały obrony przeciw-powietrznej, takie jak wieżyczki oraz piechotę z wyrzutniami rakiet ziemia-powietrze. Mimo, iż teoretycznie Rycerz Jedi powinien być dostępny tylko dla Rebeliantów, postanowiono nagiąć tą zasadę i umożliwić każdej cywilizacji stworzenie takiego potężnego herosa. Taki Rycerz będzie miał szereg magicznych zdolności jak: leczenie, niewidzialność czy szybsze poruszanie się. Naprzeciw Rycerzom Jedi staną Bounty Hunters (Łowcy Nagród), których uosobieniem jest kultowy Boba Fett z trylogii. Pojedynki między nimi mają być niestety rzadkością (może to i dobrze?).

Kończąc ten temat, należy wspomnieć o jednostkach unikatowych dla każdej cywilizacji, bo pomimo, iż jak wcześniej wspomniałem, oddziały różnią się graficznie i są od siebie inne, to jednak spełniają podobne role w walce. Początkowo, jednostki unikatowe chciano stworzyć z Rycerzy Jedi, ale później zrezygnowano z tego pomysłu na rzecz oddziałów takich jak: Śnieżny Ścigacz Rebeliantów z Imperium Kontratakuje czy Wookiego Berserkera (nowa jednostka).

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.