Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 2 stycznia 2009, 13:56

autor: Damian Rams

Majesty 2: Symulator Królestwa Fantasy - przed premierą - Strona 4

Już niedługo na rynek powróci jedna z najbardziej oryginalnych gier strategicznych w historii. Najlepsze elementy pierwszej części wzbogacone o kilka świeżych pomysłów – to musi się udać!

Największą metamorfozę przejdzie oprawa graficzna, co raczej nie jest żadnym zaskoczeniem. Pierwsza część ukazała się przeszło 8 lat temu i już wtedy nie grzeszyła urodą. Technika poszła naprzód i strategii w 2D już się raczej nie robi, dlatego też producent postanowił wkroczyć ze swoim nowym projektem w świat trójwymiaru. Na tle innych gier z tego gatunku szwedzko-rosyjska produkcja znów niczym szczególnym się nie wyróżnia. Bajkowa atmosfera, żywe kolorki, tekstury na dość dobrym poziomie – na screenach i filmikach jest całkiem ładnie, ale na pewno nie porywająco. Pozostaje mieć nadzieję, że oprawa wizualna zostanie jeszcze dopracowana i wzbogacona o „pazur”, który uprzyjemni rozgrywkę.

Ostre starcie na skrzyżowaniu pod strażnicą. Stawiam dychę na człekokształtnych.

Do tej pory mowa była o elementach znanych z pierwszej części i ewentualnie nieco usprawnionych. Twórcy Majesty 2 postanowili dorzucić do tej i tak smakowitej już mieszanki kilka własnych składników, pełniących jednak co najwyżej rolę przypraw. Otóż przesadnie zasobny skarbiec można szybko uszczuplić, wydając złoto na nieco kontrowersyjne bonusy, w większości przeczące pierwotnym zasadom gry. Dla przykładu – za odpowiednią opłatą na krótki czas przejmiemy całkowitą kontrolę nad jednostką bądź teleportujemy ją w dowolne miejsce na mapie. W zanadrzu czai się z pewnością jeszcze kilka takich sztuczek, które niekoniecznie będą cieszyć się uznaniem i popularnością wśród graczy.

Słowem podsumowania, na początku nadchodzącego roku dostaniemy sequel Majesty taki, jaki teoretycznie być powinien. Fundamenty to sprawdzone pomysły z pierwszej części, nieco usprawnione i dostosowane do potrzeb gracza XXI wieku, natomiast wykończenie stanowią autorskie pomysły twórców. Pomimo tego Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim nie będzie hitem. Nie sprzeda się w milionach egzemplarzy, nie podbije list bestsellerów. Miejmy nadzieję, że będzie produkcją bardzo grywalną i przede wszystkim uciekającą okrutnym schematom. Jeśli oczywiście wszystko pójdzie zgodnie z planem...

Damian „Ramsik” Rams

NADZIEJE:

  • sprawdzone mechanizmy z pierwszej części;
  • nietypowy sposób rozgrywki;
  • humor.

OBAWY:

  • mało informacji o grze – czyżby twórcy coś ukrywali?
  • misje mogą być schematyczne.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!