Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 grudnia 2008, 14:50

autor: Piotr Doroń

Just Cause 2 - zapowiedź - Strona 4

Rico Rodriguez powraca z emerytury, by wziąć udział w swojej ostatniej misji. Ma być niebezpiecznie i przewrotnie. Czy tym razem obejdzie się bez wpadek?

Przeczytaj recenzję Just Cause 2 - recenzja gry

W przypadku samochodów zmiany dotyczą zwiększenia realizmu, co objawi się w sposobie ich prowadzenia. Maszyny o naturze sportowej nie sprawdzą się na trasach typowo offroadowych, jednak pokażą pazurki na autostradach i w miastach. Z kolei skorzystanie z ciężarówki i terenówki przyniesie najlepsze efekty w terenach dziewiczych oraz na nierównych, leśnych drogach. Ponadto pojazdy będą ulegać realistycznym zniszczeniom. Udostępnione zostaną nam zupełnie nowe środki transportu, wśród nich m.in. jumbo jet, pilotowanie którego z pewnością będzie niezwykłym doświadczeniem.

W Just Cause 2 rajskie plaże rzadko będą tak spokojne.

W walce wesprze nas działający na dwa sposoby Hybrid Locking System. Umożliwi on szybką likwidację sporej liczby wrogów oraz nieco wolniejsze, aczkolwiek dokładniejsze mierzenie w przeciwnika i oddanie strzału w określoną część jego ciała. Z systemu skorzystają zatem zarówno miłośnicy głośnych i efektownych akcji, jak i fani cichego usuwania kolejnych, niczego nie spodziewających się adwersarzy. Nie jest to być może oryginalne rozwiązanie, lecz z pewnością bardzo pomocne i cieszy fakt, że autorzy zdecydowali się na jego zastosowanie. W innym wypadku zachowanie efektowności, wynikającej ze stosowania akrobacji i trików, byłoby niezwykle utrudnione, a być może nawet niemożliwe.

Niektóre pojedynki będą bardzo efektowne.

Oprawa graficzna powstaje w oparciu o usprawniony silnik z części pierwszej. Avalanche Engine 2.0 cechuje się możliwością obsługiwania tekstur w wyższej rozdzielczości, a także implementowania większej liczby szczegółów i bardziej dopracowanych modeli postaci oraz pojazdów. Widać to doskonale na opublikowanych zrzutach ekranowych. Trzeba jednak zaznaczyć, że są one już dosyć wiekowe (pochodzą z początku 2008 roku) i tak naprawdę nie wiemy, jak gra prezentuje się obecnie. Z innych ważnych informacji – czas ładowania poszczególnych obszarów wyspy ma zostać ograniczony do minimum. W grze nie znajdziemy niestety trybu wieloosobowego. Nie było go, co prawda, także w części pierwszej, lecz w obecnych czasach multiplayer jest niemal podstawą każdej produkcji. Twórcy twierdzą jednak, że świat gry jest za mały by umieścić w nim dwóch Rico. Szkoda.

Just Cause 2 może osiągnąć sukces. Gra ma fajną fabułę, cwanego bohatera, wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że świat będzie spory i nieźle rozbudowany, grafika ładna, a przygody same w sobie – zajmujące. Rico Rodriguez wyrusza w ostatni bój i ma szanse nieźle nam dokopać. A co jeśli kilka rzeczy nie zadziała, a coś innego złowieszczo zazgrzyta? Wtedy dostaniemy powtórkę z rozrywki, która jednym do gustu nie przypadnie, a inni będą za nią szaleć.

Piotr „jiker” Doroń

NADZIEJE:

  • istnieje szansa na prawdziwie tropikalne GTA;
  • mniejszy, lecz bardziej rozbudowany świat może zapewnić wiele godzin świetnej zabawy;
  • wzbogacona walka i jeszcze więcej akrobacji zadbają o odpowiedni poziom rozrywki.

OBAWY:

  • tryb wieloosobowy mógłby wpłynąć na wydłużenie żywotności gry;
  • mechanika rozgrywki może się okazać zbyt chaotyczna;
  • dynamika i szybkość mogą nas zamęczyć na śmierć.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.