Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 grudnia 2008, 14:50

autor: Piotr Doroń

Just Cause 2 - zapowiedź - Strona 2

Rico Rodriguez powraca z emerytury, by wziąć udział w swojej ostatniej misji. Ma być niebezpiecznie i przewrotnie. Czy tym razem obejdzie się bez wpadek?

Przeczytaj recenzję Just Cause 2 - recenzja gry

Oczywiście tylko od gracza zależy, który z nich wybierze, choć mając w pamięci inne tytuły tego typu, już teraz możemy założyć, że w danej sytuacji możliwych do zastosowania będzie co najwyżej kilka lub kilkanaście z nich. Przyłączając się do danej frakcji i wykonując dla niej zadania, zwiększymy strefę wpływów. Pociągnie to za sobą pojawianie się nowych pracodawców, a co za tym idzie – misji, a także ujawnianie kolejnych strzępków fabuły, co oczywiście doprowadzi w końcu do poznania prawdziwej natury działań Toma Sheldona.

Walki będą odbywać się także na tle drapaczy chmur.

Z informacji podawanych przez szwedzkie Avalanche Studios wynika, że najwięcej pracy włożyło ono w dopracowanie i rozwinięcie trzech elementów. Pierwszym z nich jest chęć stworzenia dużego, bogatego w szczegóły świata gry. W części pierwszej mieliśmy tereny zróżnicowane oraz olbrzymie powierzchniowo, jednak trochę pustawe. W kontynuacji do naszej dyspozycji oddane zostanie, co prawda, nieco mniejsze uniwersum (1000 kilometrów kwadratowych w stosunku 1220 mil kwadratowych z jedynki), lecz tym, co będzie je wyróżniać, ma być ich zawartość, zapewniająca wiele godzin wyśmienitej zabawy. Nie zawsze będzie ona powiązana bezpośrednio z głównym trybem fabularnym. W większości przypadków mamy mieć bowiem do czynienia z elementami pokazującymi atrakcyjność San Esporito, m.in. poprzez odkrywanie ciekawych lokacji bądź też nowych form spędzania czasu. Oby tylko ich różnorodność nie skończyła się na pięciu typach.

Just Cause 2 ma zasłynąć z tego rodzaju pojedynków.

Po drugie autorzy zapragnęli dopracować kwestię różnego rodzaju ewolucji, które w Just Cause 2 mają być integralną częścią systemu rozgrywki. I nie chodzi tu jedynie o walkę, ale także o poruszanie się po świecie gry. Całość zyska dzięki temu na atrakcyjności i dynamiczności, choć na dłuższą metę rozwiązanie to może być męczące, a gracz zapragnie powrotu do nieco spokojniejszej zabawy. Przykładów zastosowania systemu możecie doszukać się na zrzutach ekranowych (m.in. walka z helikopterem). Co ważne – powróci hak, przy pomocy którego uzyskamy możliwość przyczepienia się do niemal wszystkich elementów świata. Bardziej doświadczeni gracze wykorzystają go nawet w walce, zrzucając przeciwników z wież strażniczych i wzniesień. Inni z kolei połączą jego właściwości z użyciem spadochronu, którego zachowanie ma być w dwójce znacznie bardziej realistyczne niż w Just Cause.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.