Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 31 października 2008, 09:01

autor: Marcin Łukański

Prince of Persia - już graliśmy! - Strona 2

Jeszcze za wcześnie na ocenianie nowego Prince of Persia. Wyraźnie jednak widać, że zupełnie nowa stylistyka wyszła Księciu na dobre.

W każdym z zaznaczonych na mapie obszarów (a przynajmniej w tych, które udało mi się zwiedzić w udostępnionej nam wersji gry) musimy dotrzeć do serca oazy, pokonując po drodze kilku przeciwników i wyleczyć cały teren. Gdy tego dokonamy, zupełnie zmienia się otoczenie i pojawiają się białe świecące kule. Zbierając je, odblokowujemy dostęp do kolejnych, zarażonych obszarów. Szybko zaznaczamy nasstępny punkt na mapie i powtarzamy całą operację. Wydaje się to nudne? Na szczęście tylko z pozoru.

Walki są nie tylko bardzo efektowne, ale też przemyślane.

Wszystkie lokacje są tak skonstruowane, że właściwie nie ma możliwości przemierzać ich w normalny sposób. Przez cały czas musimy korzystać z niebagatelnej zręczności Księcia i wykonywać jedną akrobację za drugą. Chodzenie po ścianach, zjeżdżanie z dużych wysokości, balansowanie na belkach, bieganie po suficie – większość umiejętności bohatera jest dobrze znana fanom serii. Im dalej, tym producent rzuca więcej kłód pod nogi, a poruszanie się po lokacjach jest coraz bardziej utrudnione. Wykonywanie wszystkich akrobacji jest bardzo intuicyjne i wyjątkowo przyjemne. Część przeszkód pokonujemy niemal w biegu, ale znajdzie się też wiele miejsc, w których można utknąć na troszkę dłużej. Co ważne, gra posiada to „coś”, co powoduje, że mimo porażek próbujemy jeszcze raz i jeszcze raz, a każde podejście do przeszkody sprawia tyle samo frajdy.

Na akrobacjach podobieństwa z poprzednimi częściami serii się kończą. W nowym Prince of Persia czeka nas kompletnie inny system walki. Esencją gry jest krążenie po różnych lokacjach i pokonywanie najrozmaitszych przeszkód. Beztroskie, akrobatyczne wojaże będą jednak przerywać walki z przeciwnikami. Co najważniejsze, wszystkie potyczki stoczymy z jednym potworem w danym momencie.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.