Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 września 2008, 12:28

autor: Patrycja Rodzińska

Divinity II: Ego Draconis - pierwsze wrażenia - Strona 3

Kiedy pogromca smoków zostaje smokiem, zaczynają się kłopoty. Divinity II Ego Draconis to kontynuacja Divine Divinity Larian Studios.

Rozbudowane wątki fabularne i drzewko questów to mocna strona Divinity II Ego Draconis. Cecile zaprezentowała kolejne, pozornie błahe, zadanie. Napotkana w maleńkiej wiosce kobieta, Dana, prosi o dostarczenie w tajemnicy przed jej mężem listu do kowala. Z jej myśli nie odgadniemy treści listu, lecz lakoniczną informację o kluczu należącym do jej męża. Odnajdując go, odkryjemy tajemnicę mężczyzny, który z zazdrości zabił w przeszłości kochanka Dany. Podejmując się zadania, możemy dostarczyć list lub otworzyć go i dowiedzieć się, że kobieta ma romans z młodym kowalem. Ta informacja pozwoli rozegrać sytuację na kilka sposobów – szantażując niewierną żonę, przynosząc otwarty list kochankowi lub mówiąc prawdę mężowi Dany. Z braku czasu na sprawdzenie wszystkich opcji wybieram ostatnie rozwiązanie. Zdradzony mąż wyrzuca z domu swoją żonę, a ja „w podzięce” otrzymuję amulet.

Niektóre questy będziemy mogli rozwiązać na więcej niż 20 sposobów, co nasuwa wniosek, że na pewno nie okryjemy wszystkich zadań, przechodząc grę tylko raz. Pomimo tej różnorodności i wysokiego stopnia skomplikowania questów, gra prowadzi nas do jednego zakończenia.

Rozbudowane wątki fabularne i drzewko questów to mocna strona Divinity II Ego Draconis.

Świat malowniczej krainy Rivellon żyje. NPC-e zajmują się swoimi gospodarstwami, rozmawiają, piją, urządzają bójki. Podobnie jak w Wiedźminie możemy wejść do karczmy i wdać się w awanturę z miejscowymi pijaczkami. Graficznie, zważywszy na czas pozostały do premiery, jest dobrze. Gra wykorzystuje silnik będący hybrydą Gamebryo (The Elder Scrolls IV: Oblivion, Fallout 3) i własnych rozwiązań.

Divinity 2 Ego Draconis według oficjalnych zapowiedzi zostanie wydane w drugim kwartale 2009 zarówno na komputery osobiste, jak też na X360. Jednak już teraz, na rok przed premierą, gra wygląda naprawdę zachęcająco.

Patrycja „Soleil Noir” Rodzińska

NADZIEJE:

  1. rozbudowana fabuła;
  2. rozbudowany system questów;
  3. możliwość gry zarówno człowiekiem, jak i smokiem;
  4. efektowna walka.

OBAWY:

  1. rozbudowane wątki fabularne, drzewka questów, których nie odkryjemy przy pierwszym przejściu gry, a ta prowadzi tylko do jednego zakończenia.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.