autor: Patrycja Rodzińska
Divinity II: Ego Draconis - pierwsze wrażenia - Strona 3
Kiedy pogromca smoków zostaje smokiem, zaczynają się kłopoty. Divinity II Ego Draconis to kontynuacja Divine Divinity Larian Studios.
Przeczytaj recenzję Divinity II: Ego Draconis - recenzja gry
Rozbudowane wątki fabularne i drzewko questów to mocna strona Divinity II Ego Draconis. Cecile zaprezentowała kolejne, pozornie błahe, zadanie. Napotkana w maleńkiej wiosce kobieta, Dana, prosi o dostarczenie w tajemnicy przed jej mężem listu do kowala. Z jej myśli nie odgadniemy treści listu, lecz lakoniczną informację o kluczu należącym do jej męża. Odnajdując go, odkryjemy tajemnicę mężczyzny, który z zazdrości zabił w przeszłości kochanka Dany. Podejmując się zadania, możemy dostarczyć list lub otworzyć go i dowiedzieć się, że kobieta ma romans z młodym kowalem. Ta informacja pozwoli rozegrać sytuację na kilka sposobów – szantażując niewierną żonę, przynosząc otwarty list kochankowi lub mówiąc prawdę mężowi Dany. Z braku czasu na sprawdzenie wszystkich opcji wybieram ostatnie rozwiązanie. Zdradzony mąż wyrzuca z domu swoją żonę, a ja „w podzięce” otrzymuję amulet.
Niektóre questy będziemy mogli rozwiązać na więcej niż 20 sposobów, co nasuwa wniosek, że na pewno nie okryjemy wszystkich zadań, przechodząc grę tylko raz. Pomimo tej różnorodności i wysokiego stopnia skomplikowania questów, gra prowadzi nas do jednego zakończenia.

Świat malowniczej krainy Rivellon żyje. NPC-e zajmują się swoimi gospodarstwami, rozmawiają, piją, urządzają bójki. Podobnie jak w Wiedźminie możemy wejść do karczmy i wdać się w awanturę z miejscowymi pijaczkami. Graficznie, zważywszy na czas pozostały do premiery, jest dobrze. Gra wykorzystuje silnik będący hybrydą Gamebryo (The Elder Scrolls IV: Oblivion, Fallout 3) i własnych rozwiązań.
Divinity 2 Ego Draconis według oficjalnych zapowiedzi zostanie wydane w drugim kwartale 2009 zarówno na komputery osobiste, jak też na X360. Jednak już teraz, na rok przed premierą, gra wygląda naprawdę zachęcająco.
Patrycja „Soleil Noir” Rodzińska
NADZIEJE:
- rozbudowana fabuła;
- rozbudowany system questów;
- możliwość gry zarówno człowiekiem, jak i smokiem;
- efektowna walka.
OBAWY:
- rozbudowane wątki fabularne, drzewka questów, których nie odkryjemy przy pierwszym przejściu gry, a ta prowadzi tylko do jednego zakończenia.