Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 września 2008, 12:28

autor: Patrycja Rodzińska

Divinity II: Ego Draconis - pierwsze wrażenia - Strona 2

Kiedy pogromca smoków zostaje smokiem, zaczynają się kłopoty. Divinity II Ego Draconis to kontynuacja Divine Divinity Larian Studios.

„Możesz kupić każdy skill, każdą zbroję. Łączenie umiejętności różnych klas, to duży zastrzyk wolności w tej grze” opowiada Cecile Schneider, dzięki uprzejmości której mogliśmy zobaczyć Divinity II.

„Przydatnymi umiejętnościami, które nabędziesz jako pogromca smoków są tzw. "srebrne oczy" pozwalające widzieć zmarłych oraz telepatia” uzupełnia swą wypowiedź Schneider. Nasz bohater, otrzymując dar „srebrnych oczu”, wzdryga się, widząc stojącego obok niego ducha. Chwilę później Cyganka obdarza nas umiejętnością czytania w myślach, która przyda się przy wykonywaniu questów oraz poznawaniu intencji zleceniodawców. Za każdym razem, rozmawiając z jakimkolwiek NPC-em, będziemy w stanie poznać jego myśli, co może otworzyć nowe wątki fabularne i skomplikować wykonanie prostego, na pozór, zadania. Jak to działa w praktyce?

Nie ma to jak bójka w karczmie.

Napotkany w Broken Valley mężczyzna proponuje sowitą zapłatę w zamian za każde dostarczone mu serce goblina. Możemy zaakceptować tę ofertę, z miejsca ją odrzucić lub wykazać się podejrzliwością i wykorzystać umiejętność czytania w myślach. Okaże się wówczas, że mężczyzna chce nas oszukać. Wtedy mamy szansę przechytrzyć go – zabijając kilka goblinów i przynosząc ich serca nie nieszczeremu zleceniodawcy questa, ale kupcowi, któremu on sam zamierzał sprzedać je za znacznie wyższą stawkę. Kiedy jednak odmówimy wykonania zadania, mężczyzna sam postanowi zabić kilka goblinów, co wcale nie zakończy związanego z nim łańcuszka questów. W pobliskim lesie natkniemy się na owego pana otoczonego przez gobliny. Ta sytuacja otworzy nowe wątki. Będziemy mogli obrócić się na pięcie i odejść albo pomóc mężczyźnie w zabiciu stworów.

Walka w Divinity II Ego Draconis wygląda całkiem efektownie – możemy zadawać ciosy mieczem z wyskoku, robić salta, wykorzystując przy okazji (w odpowiedniej kolejności) magiczne umiejętności, które znacznie ułatwią pokonanie przeciwników. Da się też załatwić sprawę bardziej pokojowo. „Rzucasz czar i wrogowie zaczynają walczyć przeciwko sobie” tłumaczy Cecile. „Konsekwencje dokonywanych wyborów materializują się bardzo szybko. Pomagając temu cwanemu łotrzykowi, zostaniesz wciągnięty w jego mało moralne interesy” dodaje.

GOL: Kiedy nasz bohater będzie mógł przemienić się w smoka?

Cecile: Zostając Dragon Knight, uzyskujesz możliwość przemiany w smoka. Będąc smokiem możesz latać (robi wrażenie) i wykorzystywać wszystkie swoje umiejętności, które nabyłeś jako człowiek.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.