Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 1 września 2008, 10:14

autor: Maciek Jakubski

World of Warcraft: Wrath of the Lich King - test przed premierą - Strona 3

Już dziś można głośno powiedzieć, że Wrath of the Lich King jest dodatkiem lepszym od The Burning Crusade.

Ale WotLK to nie tylko nowe krainy, czary, talenty i Death Knight. Jedna z nowości to system Achievements, czyli dokonań gracza w całym World of Warcraft. Obejmują one np. PvP, raidy, instant, odkrywanie nowych krain, reputację z frakcjami, umiejętności w profesjach, zmianę fryzury i całą masę innych rzeczy. Punkty w Achievements dostaje się za wykonanie jakiegoś zadania. W PvP może być to na przykład wygranie pojedynku, wygranie pojedynku z własną klasą, zabicie 10000 przeciwników itp. W sumie system ten jest całkiem fajny, jest kolejnym dobrym pomysłem na nudę. A skoro już się rzekło o zmianach fryzury, to warto napisać o kolejnej nowości, a mianowicie Barber Shop. W stolicach u golarzy (bo to chyba bardziej trafne określenie niż fryzjer) można zmienić fryzurę, kolor włosów, a nawet wygląd twarzy postaci. Niestety, w becie póki co działa to wybiórczo. Za zabieg u golarza będzie się płacić, ale nie są to wygórowane stawki (np. 7 goldów za zmianę fryzury). Muszę przyznać, że opcja customizacji to świetny pomysł, bo sam mam kilka postaci, których wygląd bym zmienił. Teraz jest to możliwe.

Przemieniony w demona war lock w akcji.

Dobre są także zmiany w interfejsie. Dwa usprawnienia można śmiało uznać za rewolucyjne. Pierwsze z nich to umieszczenie w interfejsie postaci paska pet, na którym przechowuje się wierzchowce oraz mini-pety. Tym samym znikają one z toreb oraz banku. Można je za to przywołać ze wspomnianego paska lub umieszczając ikonkę na pasku skrótów. Każdy, kto lubi kolekcjonować mounty i mini-pety, zdobędzie tym samym mnóstwo wolnego miejsca. Druga nowalijka w interfejsie, to kalendarz. Koniec z zewnętrznymi addonami, od teraz wystarczy kliknąć na kalendarz, aby zobaczyć informacje o nadchodzących raidach czy eventach.

Do końca beta testów jeszcze daleka droga, ale już dziś można głośno powiedzieć, że WotLK jest dodatkiem lepszym od TBC. Nothrend ma wyrazistszy klimat, questy są ciekawsze, nowa klasa jest faktycznie klasą wyjątkową, a masa usprawnień w interfejsie plus dodatki, jak Barber Shop czy Achievements, wychodzą grze na dobre.

Wbrew obawom Northrend to nie tylko skute śniegiem i lodem fiordy.

Maciek „eld” Jakubski

NADZIEJE:

  1. nowa klasa Death Knight;
  2. nowy kontynent, nowe questy, nowe krainy, nowe instanty;
  3. zmiany w interfejsie;
  4. Barber Shop ;);
  5. system Achievements.

OBAWY:

  1. jeden poziom dziennie to nie jest jakieś wielkie osiągnięcie.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.