Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 26 sierpnia 2008, 10:18

autor: Marcin Łukański

Fable II - GC 2008

Fable 2 zapowiada się na jedną z bardziej urokliwych spośród oczekiwanych gier.

Przeczytaj recenzję Fable II - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Fable 2 to jeden z głównych asów w rękawie Microsoftu. Obok sequela Gears of War, Fable 2 to najważniejsza premiera tego roku dla studia MS. Nie mogło jej oczywiście zabraknąć na targach Games Convention. Dzięki specjalnej prezentacji zobaczyliśmy najnowszą produkcję Petera Molyneux w pełnej krasie oraz zasmakowaliśmy świetnie zrobionej rozgrywki w trybie współpracy dla dwóch graczy.

Sama gra już na początku zrobiła na mnie bardzo miłe wrażenie i tak pozostało do końca prezentacji. Zakończenie spotkania przedstawieniem naprawdę świetnego trybu współpracy ostatecznie przekonało mnie co do niekwestionowanego sukcesu tej gry. Fable 2 powinno zadowolić zarówno zagorzałych fanów serii, jak i wszystkie osoby, które nie miały do tej pory styczności z magicznym światem stworzonym przez Lionhead.

Po uruchomieniu gry naszym oczom ukazało się urokliwe, ślicznie zrobione jezioro otoczone drzewami. Na niebie błyszczało słońce oświetlając jesienne kolorowe liście. Oprawa graficzna może nie była z kategorii tych „powalających”, ale prezentowała solidny poziom i było na czym zawiesić oko na dłużej.

Lokacje w Fable 2 są bardzo urokliwe.

Prezentacja rozpoczęła się pokazem podstawowych umiejętności głównego bohatera oraz tak zwanego „One button system”. Cały system walki opiera się na używaniu dokładnie jednego guzika. Za pomocą konkretnych przycisków na padzie wykonamy atak bronią białą, wystrzelimy ze strzelby oraz użyjemy magii. Siła danego ciosu lub czaru zależy od tego, jak długo przytrzymamy wciśnięty guzik odpowiadający za żądany rodzaj ataku.

Używanie broni białej i dystansowej jest niezwykle proste – wystarczy wybrać konkretny rodzaj niebezpiecznej zabawki i wciskać do woli wybrany guzik. W przypadku czarów sprawa jest tylko odrobinkę bardziej skomplikowana. Mamy bowiem dostęp do specjalnego drzewka magii, w którym dobieramy konkretne czary na konkretnych poziomach. Gdy już wybierzemy wymarzone magiczne sztuczki, pozostaje wdusić jeden guzik na padzie, aby uwolnić nieposkromioną moc.

Skutki działania czarów są bardzo ciekawe. Po użyciu potężnej magii cały ekran przybiera na pewien czas krwistoczerwoną barwę, co symbolizuje psychiczne zmęczenie postaci. W czasie zaciętej bitwy efekt ten potrafi stworzyć iście upiorną atmosferę. W sumie możemy wybrać 5 czarów w danym momencie, a czas ich rzucania zależy w głównej mierze od poziomu konkretnej umiejętności.

Po krótkim pokazie zdolności postaci udaliśmy się leśną ścieżką w kierunku pobliskiej wioski. Po drodze zobaczyłem, jak w różnych sytuacjach zachowuje się pies, który przebywa z nami przez całą grę. Zwierzę jest niezwykle inteligentne i stanowi nie tylko wyjątkowo miłego towarzysza podróży, ale potrafi też ostrzec przed niebezpieczeństwem czy pomóc w znalezieniu skarbów – jeśli wyczuje coś cennego, zaczyna warczeć, a nasz bohater może wyjąć łopatę i wykopać jakieś cacuszko.

Graliśmy w Pillars of Eternity II: Deadfire – Pillarsy z Karaibów
Graliśmy w Pillars of Eternity II: Deadfire – Pillarsy z Karaibów

Przed premierą

Beta Pillars of Eternity II: Deadfire zwiastuje, że Obsidian dotrzyma złożonych obietnic i gra będzie produkcją większą, ciekawszą i najpewniej lepszą od poprzedniczki. Choć niektóre rzeczy wymagają jeszcze poprawek.

Graliśmy w MU Legend – darmowe Diablo III z nutką MMO
Graliśmy w MU Legend – darmowe Diablo III z nutką MMO

Przed premierą

Webzen postanowił zaatakować graczy nostalgią i przywrócić do życia uniwersum MU w nowej, darmowej odsłonie. Czy ten MMOARPG jest w stanie się wybronić na tle konkurencji?

Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki
Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki

Przed premierą

Targi E3 stały się kolejną okazją, by pograć w Mount & Blade II, a dokładniej by zasmakować ulepszonego systemu walki – jako dowódca i jako podkomendny króla w bitwie. Krótka prezentacja zostawiła nas z apetytem na znacznie, znacznie więcej.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
26.08.2008 10:28
Michael_999
66
Legend

Ukończyłem poprzednią część gry na PC (na konsoli Xbox, pograłem raz przy okazji u kumpla). Gra moim zdaniem była świetna. Z niecierpliwością czekam na drugą część (mam nadzieję, że jeszcze lepszą od poprzedniej). Na jej wersję PC trzeba będzie jeszcze poczekać (bo na PC będzie napewno ;))

26.08.2008 10:38
odpowiedz
smashi
4
Chorąży

bez dwóch zdań tę grę muszę mieć :) najbardziej wyczekiwany przeze mnie tytuł w tym roku :)

26.08.2008 10:51
odpowiedz
Rob300i
15
Chorąży

Jedynka jest moim ulubionym action RPG ever. Wszyscy lamentowali że gra nie spełnia oczekiwań, a moje aż przewyższyła. Ukończyłem grę 3 razy jako dobra postać, a 2 razy jako zła. Mam nadzieję że przy Fable II będe bawił się równie dobrze.

Aha, jak ktoś chce się rozgrzać przed Fable II, to w ultimie jest fable 1 na Xboxa za 19,99!

26.08.2008 11:08
odpowiedz
fan realu madryt i raula
63
Manolito

Chyba najbardziej oczekiwana przeze mnie gra tego roku. Już nie mogę się doczekac:)

26.08.2008 11:43
odpowiedz
QbaVCF
12
Konsul

Jak dla mnie jeden z must have na Holiday Season :)

26.08.2008 12:01
odpowiedz
gorn2500
14
Pretorianin

to będzie HIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!

26.08.2008 12:31
😊
odpowiedz
mrowa4224
66
Pretorianin

Już nie mogę się doczekać

26.08.2008 13:12
👍
odpowiedz
ZwP
63
GameJunkie

Tak tak tak! Wszystko zapowiada się super. ; ]
Jak wiadomo, gra zapewne będzie miała swoje błędy, bo nie ma gry idealnej.
Ale to i tak mi w niczym nie przeszkadza. Szykuje 200zł i czekam do premiery.

Częśc pierwszą przeszedłem z ponad 10 razy. Niestety za każdym razem udało mi się przejść jako dobra postać. Do tej pory w nią gram, do tej pory gra mi się nie znudziła.

Wiem, że tak też będzie z Fable 2!

Pozdrawiam.

26.08.2008 16:35
👍
odpowiedz
maciejowa1994
21
Pretorianin

Bardzo kusząco się zapowiada, napewno będe miał.

26.08.2008 16:57
odpowiedz
Revanek
16
Chorąży

Po krótkiej wędrówce, główny bohater otrzymał pierwsze zadanie i można było zobaczyć w akcji wyraźny, ale mało inwazyjny system nawigacji. Przez cały czas na drodze widać złotawą smugę wskazującą odpowiednią trasę do wyznaczonego celu. Linia „magicznego GPS-u” nie przeszkadza w zabawie, a jednocześnie nie pozwala zgubić drogi.
Zaraz, zaraz. Niedawno Piotruś gadał coś, że nie będzie w Fable żadnej mapy. O co c'mon?

26.08.2008 17:19
odpowiedz
Deell
65
Centurion

Revanek ---> Ta "smuga" byla widoczna na drodze w "swiecie gry", a nie na mapie:)

26.08.2008 17:21
odpowiedz
Azerath
118
Senator

Peter mówił, ze mini-mapka z boku ekranu źle wygląda. A tutaj jakaś złota smuga świeci na ziemi pokazując właściwą trasę.

26.08.2008 20:07
odpowiedz
se7e
29
Pretorianin

Czekam na ta gre odkad ukonczylem 'Lost Chapters'.
To musi byc i bedzie hit ^^, .

27.08.2008 12:40
odpowiedz
Lothers
122
Senator

Co to za cRPG które prowadzi gracza za rękę?

27.08.2008 18:15
odpowiedz
Azerath
118
Senator

Co to za cRPG które prowadzi gracza za rękę?

Dla mnie pomysł świetny, miłe udogodnienie. Lepiej, żeby tak było, aniżeli miałbym co jakiś czas otwierać okno z mapą. Mi ogólnie mini-mapka nie przeszkadza, a w takim wypadku to dobry pomysł.

27.08.2008 18:35
odpowiedz
Lothers
122
Senator

Azerath ---> Ja wolę tak jak w Fallout, wiesz, że masz coś zrobić ale co i gdzie to już musisz się sam dowiedzieć badając świat... to jest dla mnie cRPG.

29.08.2008 17:38
odpowiedz
Wielbiciel Kurczaków
10
Centurion

Lothers
Ale poweiedz mi ile cRPG jest opsadzonych w czasach takich jak Fable II

29.08.2008 18:55
odpowiedz
Azerath
118
Senator

Azerath ---> Ja wolę tak jak w Fallout, wiesz, że masz coś zrobić ale co i gdzie to już musisz się sam dowiedzieć badając świat... to jest dla mnie cRPG.

Rozumiem, sam pamiętam jak w Gothicu przytłumiony trudnym sterowaniem i ogólnie świetną, trudną grą ( tj. świat - ludzie chodzący do pracy, siedzący w nocy przy ognisku itd. i możliwość pogadania z nimi, cały system starego Obozu... ) bardzo cieszyłem się jak zdobyłem mapę i nie błądziłem po lasach :) Ale jak dla mnie, czyli człowieka, który jakoś rozumie Sir Petera, ta gra ma być wspaniałym przeżyciem, pełnym emocji, trudnych wyborów i dobrze wykonanych walk. To ma być opowieść ( tytuł zobowiązuje :) ) , zresztą gdzieś pisało, że przejście gry trwa około 15 godzin. A patrzenie na mapę, czy błąkanie się po świecie gry sprawia, że czujemy iż jest to gra, A twórca stara się sprawić, żebyśmy odczuwali iż jest to wspaniała opowieść, której my jesteśmy częścią. Z tego powodu nie ma mini-mapki, żeby zwiększyć wrażenie iż jest to gra.

30.08.2008 09:15
😜
odpowiedz
Gmp3
37
Chuck

No chyba czas kupić Xboxa :P

01.09.2008 09:45
👍
odpowiedz
Forbidden_Nick
43
Pretorianin

Ja mam nadzieję, że gra utrzyma swój niepowtarzalny baśniowy klimat, który przyciągał do tej gry i jeszcze ulepszy jej rozgrywkę.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze