Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 26 sierpnia 2008, 07:57

autor: Von Zay

Warhammer 40,000: Dawn of War II - GC 2008

Pomimo trybu kampanii dla jednej tylko strony konfliku – Dawn of War 2 zapowiada się na jeden z najciekawszych nadchodzących RTS-ów.

Przeczytaj recenzję Warhammer 40,000: Dawn of War II - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Europa wschodnia jest bardzo ważnym rynkiem dla chyba wszystkich twórców gier strategicznych, dlatego też w Lipsku nie mogło zabraknąć przedstawicieli Relic Entertainment. Na prezentacji Dawn of War 2 sympatyczny Jonny Ebert rozegrał na naszych oczach jedną misję z kampanii dla pojedynczego gracza.

Projektując Dawn of War 2, firma postanowiła skupić się na trzech, bardzo według niej kluczowych dla RTS-ów, punktach. Pierwszym z nich jest rozpoczęcie danej misji, będąc zmuszonym do budowania swojej potęgi od zera. W Dawn of War 2 siły gracza mają rozwijać się w sposób ciągły w skali całej gry i każdą misję zaczynać będzie się z uprzednio „uciułanymi” jednostkami.

Tutaj dochodzimy do punktu drugiego, którym jest właśnie przywiązanie gracza do jednostek. Dawn od War 2 umożliwi, naturalnie jeśli tylko umiejętność osoby siedzącej przy myszce i klawiaturze na to pozwoli, ukończenie gry z tymi samymi wojakami, z którymi ją zaczynaliśmy. Zwłaszcza, że ci w trakcie gry rozwijają się i zdobywają nowe przedmioty.

Dumni Space Marines zaraz po lądowaniu na niegościnnej planecie.

Trzecim istotnym aspektem jest nagradzanie gracza za jego postępy w grze, z czym związany jest system doświadczenia, które zdobywają oddziały. Dowódcy oddziału mogą rozwijać się w czterech kierunkach: health (zdrowie/wytrzymałość), melee attacks (walka wręcz), ranged attacks (ataki bronią dystansową) oraz oraz energy (energia). Inwestując odpowiednią ilość punktów w daną kategorię, co jakiś czas odblokowujemy zdolność specjalną. Jonny zwrócił uwagę, że nie będzie możliwe stworzenie postaci uniwersalnej, mającej „dopakowane” wszystkie statystyki i gracz zostanie zmuszony do podejmowania ciężkich wyborów.

Widzieliśmy War Mongrels - holokaust był piekłem i powstaje gra, która to wreszcie pokaże
Widzieliśmy War Mongrels - holokaust był piekłem i powstaje gra, która to wreszcie pokaże

Przed premierą

Studio Destructive Creations znowu stawia na kontrowersje. W ich nowej grze pokierujemy oddziałem złożonym z Niemców, Żydów i Polaków, którzy niczym w kultowych Commandosach skradają się za plecami strażników z Wehrmachtu.

Testujemy grę WarCraft: Armies of Azeroth - mod, który wskrzesza legendę
Testujemy grę WarCraft: Armies of Azeroth - mod, który wskrzesza legendę

Przed premierą

Po kilkunastu latach wraca do nas WarCraft III. Dzięki pracy moderów z grupy WCR_Team już dzisiaj możemy zagrać w odświeżoną wersję tego przedstawiciela kultowej klasyki. A to dopiero początek...

Fani Cywilizacji świętujcie – Humankind nieźle się zapowiada
Fani Cywilizacji świętujcie – Humankind nieźle się zapowiada

Przed premierą

Przed twórcami Humankind jeszcze druga droga, ale ich wizja historii ludzkości już dzisiaj wygląda ciekawe. Francuzi robią grę dla fanów Cywilizacji, ale to zdecydowanie nie będzie jej klon.