Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 sierpnia 2008, 07:57

autor: Maciej Makuła

Warhammer 40,000: Dawn of War II - GC 2008

Pomimo trybu kampanii dla jednej tylko strony konfliku – Dawn of War 2 zapowiada się na jeden z najciekawszych nadchodzących RTS-ów.

Przeczytaj recenzję Warhammer 40,000: Dawn of War II - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Europa wschodnia jest bardzo ważnym rynkiem dla chyba wszystkich twórców gier strategicznych, dlatego też w Lipsku nie mogło zabraknąć przedstawicieli Relic Entertainment. Na prezentacji Dawn of War 2 sympatyczny Jonny Ebert rozegrał na naszych oczach jedną misję z kampanii dla pojedynczego gracza.

Projektując Dawn of War 2, firma postanowiła skupić się na trzech, bardzo według niej kluczowych dla RTS-ów, punktach. Pierwszym z nich jest rozpoczęcie danej misji, będąc zmuszonym do budowania swojej potęgi od zera. W Dawn of War 2 siły gracza mają rozwijać się w sposób ciągły w skali całej gry i każdą misję zaczynać będzie się z uprzednio „uciułanymi” jednostkami.

Tutaj dochodzimy do punktu drugiego, którym jest właśnie przywiązanie gracza do jednostek. Dawn od War 2 umożliwi, naturalnie jeśli tylko umiejętność osoby siedzącej przy myszce i klawiaturze na to pozwoli, ukończenie gry z tymi samymi wojakami, z którymi ją zaczynaliśmy. Zwłaszcza, że ci w trakcie gry rozwijają się i zdobywają nowe przedmioty.

Dumni Space Marines zaraz po lądowaniu na niegościnnej planecie.

Trzecim istotnym aspektem jest nagradzanie gracza za jego postępy w grze, z czym związany jest system doświadczenia, które zdobywają oddziały. Dowódcy oddziału mogą rozwijać się w czterech kierunkach: health (zdrowie/wytrzymałość), melee attacks (walka wręcz), ranged attacks (ataki bronią dystansową) oraz oraz energy (energia). Inwestując odpowiednią ilość punktów w daną kategorię, co jakiś czas odblokowujemy zdolność specjalną. Jonny zwrócił uwagę, że nie będzie możliwe stworzenie postaci uniwersalnej, mającej „dopakowane” wszystkie statystyki i gracz zostanie zmuszony do podejmowania ciężkich wyborów.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Wielkie oczekiwania i zawirowania wokół Star Citizen - na co poszło 95 milionów dolarów?
Wielkie oczekiwania i zawirowania wokół Star Citizen - na co poszło 95 milionów dolarów?

Przed premierą

Star Citizen to bardzo obiecujący projekt - zebrał w końcu w formie crowdfundingu 95 milionów dolarów. Na jakim etapie są prace? Czy zawirowania wokół tytułu odbiją się na jakości gry?