Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 maja 2008, 09:51

autor: Jakub Kralka

Drakensang: The Dark Eye - przed premierą - Strona 4

Czy Drakensang: The Dark Eye zapowiadane na Baldur's Gate na miarę dzisiejszych czasów podoła temu zadaniu?

Drakensang: The Dark Eye korzysta z silnika graficznego o nazwieNebula3, który jest autorskim dziełem Radon Labs. Twórcy chwalą się, iż obecnie stosuje go około czterdziestu firm developerskich, głównie na terenie Niemiec. Oprawa wizualna gry ma specyficzny, bajkowy urok. Swoim poziomem wprawdzie nie dorównuje czołowym produkcjom ostatnich lat, niemniej z całą pewnością nie odpycha też od monitora. Ponadto aplikacja będzie w pełni obsługiwać shadery w wersji 2.0 i 3.0. Twórcy obiecują też „realistyczną fizykę” – nie do końca mogę sobie wyobrazić, jakby to miało wyglądać w tego typu grze, ale trzymam kciuki! O dźwięk możemy być spokojni, bowiem tworzy go uznana w branży ekipa Dynamedion.

Zagranicznym wydawcą tej produkcji jest dtp AG/Anaconda. Od zaledwie kilku dni znamy też nazwę polskiego dystrybutora. Będzie nim firma Techland. Z informacji uzyskanych od przedstawicieli tej firmy wiemy już, że w planach jest przygotowanie w pełni zlokalizowanej wersji gry na rodzimy rynek.

Momentami grafika robi wrażenie. Z bliska nie jest może aż tak efektownie, ale tragedii z pewnością nie będzie.

Na dzieło Radon Labs czekam z nieskrywaną niecierpliwością. Jako wielki fan serii Baldur’s Gate chętnie zagram w coś podobnego, a przy tym wzbogaconego o atrakcyjną i w miarę aktualną oprawę graficzną. Wracają stare zasady – takie jak kompletowanie drużyny złożonej z integrujących się ze sobą członków czy uzależnienie siły bohatera od statystyk i klasy pancerza. Największe obawy mam w stosunku do wersji fabularnej. W końcu to genialna intryga polityczna i historia o bożych pomiotach stworzyła z Baldur’s Gate produkt kultowy. Czy w ogóle przystoi oczekiwać, by w tym wypadku było podobnie? Oby!

Jakub „Kuba” Kralka

NADZIEJE:

  • RPG w starym, dobrym stylu;
  • ciekawie przedstawiony świat gry;
  • bajkowa, klimatyczna oprawa graficzna.

OBAWY:

  • brak doświadczenia studia, jak to wszystko wyjdzie w praktyce?
  • czy fabuła będzie wystarczająco ciekawa?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.