Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 28 marca 2008, 14:07

Aliens: Colonial Marines - zapowiedź

Kosmiczna pustka, wielki statek o lata świetlne od Ziemi, horda żądnych krwi stworzeń i garstka przerażonych ludzi naprzeciw nich. Znacie? To zagrajcie w to raz jeszcze.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Aliens: Colonial Marines - ten Obcy to wstyd i hańba

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Trudno w to uwierzyć, ale od momentu premiery ostatniej gry nawiązującej do filmowej serii Alien, minęło już ponad siedem lat. Nawet jeśli do tej grupy produktów zaliczymy cykl Alien vs. Predator, to i tak okaże się, że długo nie widzieliśmy programu z Obcymi w roli głównej. Obietnicę zmiany na lepsze przyniósł nam w grudniu 2006 roku japoński koncern SEGA, który zapowiedział wówczas dwie nowe gry z Xenomorphami. Pierwszą z nich ma być produkt z gatunku RPG, który zostanie stworzony przez studio Obsidian Entertainment, natomiast drugim – strzelanina przygotowywana przez firmę Gearbox Software (twórców serii Brothers in Arms). Z racji tego, że o tym ostatnim produkcie wiadomo już całkiem sporo, postanowiliśmy zebrać wszystkie informacje i przedstawić je Wam w poniższym tekście.

Twarzołap.

Powrót na stare śmieci

Nowy produkt firmy Gearbox Software nieprzypadkowo nosi tytuł Aliens. To właśnie do drugiej części filmowej sagi – w Polsce znanej pod nazwą Obcy: Decydujące starcie – omawiana gra będzie nawiązywać najmocniej. Przypomnijcie sobie grupę gwiezdnych marines, która w obrazie Jamesa Camerona próbowała wydostać się z kolonii na księżycu LV-426, całkowicie opanowanej przez Xenomorphów. Opowieść o garstce ludzi, przeciwstawiającej się armii prawdziwych maszyn do zabijania, dla wielu z Was jest najlepszą odsłoną całej serii filmów. Twórcy gry Aliens: Colonial Marines najwyraźniej myśleli podobnie i pewnie dlatego zdecydowali się stworzyć grę, która jest niczym innym, jak kontynuacją dzieła Camerona.

Akcja gry rozpoczyna się na pokładzie okrętu wojennego Sulaco, który po wydarzeniach znanych z filmu Aliens, dryfuje w przestrzeni kosmicznej. W chwili, gdy Ripley popełnia samobójstwo w więzieniu na Fiorinie, do wspomnianego powyżej statku dociera oddział amerykańskich żołnierzy (USCM – United States Colonial Marines) z misją ratunkową. Komandosi szybko stwierdzają, że na pokładzie nie ma żywej duszy – przynajmniej pozornie, bo w mroku tak naprawdę czają się inne istoty.

Mimo że w Aliens: Colonial Marines dokładnie zwiedzimy okręt Sulaco, nie będzie to jedyna lokacja, jaką przygotowali dla fanów autorzy gry. Oddział wyląduje również na powierzchni księżyca LV-426, zwiedzi kolonię Hadley’s Hope i dotrze do statku kosmicznego, w którym Dallas, Kane i Lambert odkryli niegdyś jaja Xenomorphów...

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.