Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 marca 2008, 12:14

autor: Dawid Mączka

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots - zapowiedź - Strona 2

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots zapowiada się na grę wielką, wielowątkową, która swym rozmachem przebije nawet pierwszego MGS-a z PSOne. Pojawią się praktycznie wszyscy bohaterowie, którzy przewinęli się przez całą serię.

Otacon będzie nas wspierał przy pomocy Metal Gear Mk. II. Ten mały robocik będzie służył nam do komunikacji z innymi postaciami, obezwładniania przeciwników silnym impulsem elektrycznym lub sprawdzania, co się czai za rogiem. W chwili obecnej wiemy jeszcze o powrocie dwóch znanych i lubianych bohaterów. Pierwszym z nich jest nie kto inny jak Sasaki, Johnny Sasaki. Jak mogłoby go zabraknąć w tej serii? Tym razem jednak dostanie chyba nieco większy epizod (jako członek zespołu Meryl), niż to było w przypadku poprzednich części. Ale tak naprawdę wielkim powrotem, który mnie po prostu wrył w ziemię, było pojawienie się Evy z MGS3. „Call me Big Mama” sprowadziło do parteru wszystkich fanów i pokazało, że Kojima ciągle ma w swojej głowie chore pomysły.

Oczywiście powróci temat Patriotów, którzy nie są ludźmi, lecz stanowią prawo i decydują o kierunku, w którym podąży historia. Przynajmniej tak to opisuje Otacon w ostatnim trailerze. Fakt, iż akcja gry rozgrywać będzie się w pięciu różnych miejscach, a także spora liczba postaci występujących w czwartej odsłonie MGS, spowodowane są faktem, iż trzeba odpowiedzieć tym razem na wszystkie pytania, jakie zrodziły się przez te 21 lat – od pokonania Metal Geara TX-55.

Swego czasu głośno było o Metal Gear Online – grze, która napędzana silnikiem z MGS4 miała być samodzielną produkcją, potem mówiło się że MGO i MGS4 będą sprzedawane razem, jako jeden produkt. A jak będzie naprawdę? Według PlayStation: The Official Magazine do MGS4 dodawane będzie MGO! Ale jak się okazało, będzie to wersja nazwana Starter Pack. Co to oznacza? Dostaniemy 5 map i 4 tryby (Deathmatch, Team Deathmatch, King of the Hill i Team Snake). By cieszyć się z pełnej wersji, trzeba będzie kupić pudełkową wersję MGO lub pobrać uaktualnienia z PS Store. Niestety szczegółów póki co nie znamy.

Naśladowców Neo nie brakuje.

Wiadomo że nowy Metal Gear wprowadzi sporo nowości w porównaniu do poprzednich części. Po pierwsze wiadomo już, czym są paski w lewym górnym rogu. Odpowiadają one kolejno za Stress oraz Psyche. Przy czym Stress rośnie wraz z zaognianiem się sytuacji wokół naszej postaci, a spada podczas czytania gazet z roznegliżowanymi paniami chociażby. Psyche to inaczej Stamina i spadać będzie wraz z niekorzystnymi warunkami dla Snake’a. Co to oznacza? Zasiedzimy się dłużej w kontenerze na śmieci czy postoimy w pełnym słońcu, a Stamina poleci drastycznie w dół. Oba te wskaźniki mają na siebie oddziaływać i wpływać np. na celność czy szybkość poruszania się naszego bohatera. Stres dotyczył będzie również naszych przeciwników. Jeśli będą spokojni, dokładnie sprawdzą wszystkie miejsca w poszukiwaniu Snake’a. Jeśli jednak z 5 osobowej grupy najemników zlikwidujemy czterech, wielce prawdopodobne, że ten ostatni ucieknie w popłochu.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.