Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 marca 2008, 11:49

autor: Jacek Hałas

Race Driver: GRID - przed premierą - Strona 3

Race Driver: GRID w założeniach ma „uratować” gatunek, przypominając nam o czym tak naprawdę w grach wyścigowych chodzi. A chodzi o odnoszenie zwycięstw i to nie tylko poprzez wciśnięcie gazu do podłogi.

Przeczytaj recenzję Race Driver: GRID - recenzja gry

W grudniu ubiegłego roku zapowiedziano, że wszystkie nowe gry Codemasters będą działały na ulepszonej wersji engine’u Neon, pierwotnie użytego do produkcji ścigałki Colin McRae: DiRT. Nowy silnik graficzny nosi nazwę EGO i zaoferuje przede wszystkim usprawniony model uszkodzeń, o których wspomniałem już wcześniej. Zmiany obejmą także możliwość wyświetlenia większych obszarów. To ważna wiadomość dla fanów serii. O ile bowiem w DiRT wyścigirozgrywane były na wąskich OeSach, o tyle w GRID będą to zupełnie inne tereny, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę krajobrazy miejskie. Pierwsze obrazki prezentują się jednak bardzo obiecująco, zwłaszcza jeśli weźmie się pod lupę wygląd bezpośredniego otoczenia torów. Zapowiadana gra zaoferuje zarówno charakterystyczne dla każdej z metropolii zabytkowe budowle, jak i lepiej animowaną widownię, która w większości ścigałek jest zupełnie ignorowana. W GRID publika ma nie tylko ładnie się prezentować, ale i aktywnie reagować na poczynaniach mistrzów kierownicy. Jeśli chodzi o uczestników, Codemasters zapewnia, że w zawodach będzie mogło wziąć udział nawet 20 pojazdów. Wszystkie te zapewnienia budzą niestety poważne obawy co do wymagań sprzętowych GRID. Już DiRT wielu graczom zdołał udowodnić, że ich komputery nadają się na śmietnik. Czyżby więc płynną rozgrywką ponownie mogli nacieszyć się posiadacze jedynie najmocniejszych konfiguracji sprzętowych? GRID przygotowywany jest pod kątem procesorów kilkurdzeniowych. Mówi się także, że grazaoferuje wsparcie dla Direct-X 10, aczkolwiek nie są to jeszcze potwierdzone informacje.

Ostatnie przecieki sugerują, iż premiera Race Drivera: GRID miałaby mieć miejsce w okolicach wakacji. Moim zdaniem jest to termin nierealny, szczególnie biorąc pod uwagę to, iż wiele tematów nie zostało jeszcze w ogóle poruszonych. Świetnym przykładem może być multiplayer, którego wygląd jest na razie utrzymywany w tajemnicy. Wydaje mi się więc, że bardziej prawdopodobnym terminem są okolice Świąt Bożego Narodzenia. Tak czy siak, warto już teraz zacząć zbierać pieniążki na nowy procesor i wydajną kartę graficzną. Lub na konsolę. ;-)

Jacek „Stranger” Hałas

NADZIEJE:

  • obłędna grafika – oby tylko w ruchu wyglądało to równie dobrze;
  • dobry pomysł z rozdzieleniem typów wyścigów oraz rodzajów pojazdów na trzy zasadnicze grupy – każdy znajdzie coś dla siebie;
  • model uszkodzeń nie powinien zawieść oczekiwań graczy, szczególnie jeśli ma się w pamięci genialne kraksy z DiRT-a.

OBAWY:

  • wymagania sprzętowe!!;
  • premiera w okolicach drugiego-trzeciego kwartału wydaje się być nierealna;
  • czy miłośnicy gry DiRT przeboleją brak pyłu i kurzu na rzecz palenia gumy w doborowym towarzystwie?.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.