Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 lutego 2008, 09:26

autor: Tymon Wilk

Ninja Gaiden II - zapowiedź - Strona 2

Twórcy, choć proponują grę różniąca się od poprzednika, nie zerwali z tradycją. Mają szansę sobie tym samym zjednać wielbicieli starej wersji, którzy wciąż dają wyraz swojemu przywiązaniu na wielu forach.

Przeczytaj recenzję Ninja Gaiden II - recenzja gry

Ale przejdźmy do rzeczy. Zadaniem gracza jest przecież uśmiercić tylu wrogów, ilu się da. Pierwszym krokiem w tym celu mają być znane z Prince of Persia, God of War 2 i Mortal Kombat ataki spod znaku fatality. Te śmiercionośne uderzenia w Ninja Gaiden II ochrzczono mianem „finishing moves”. Będą to precyzyjne, niemożliwe do zablokowania ciosy, bądź ich kombinacje, pokazane w zwolnionym tempie. Oprócz uzbrojenia dostępnego w poprzedniej części, wydanej miedzy innymi w wersji na pierwszego Xboksa, ninja dostanie kosę oraz mocowane na rekach i stopach metalowe pazury w stylu marvelowksiego Wolverine’a. Bronie będzie można bez uprzedzenia zmieniać w trakcie gry, jak w FPS-ach i ulepszać za zainkasowane pieniądze w sposób podobny do tego z pierwszej części. Dodatkowym atutem ma być magia. Hayabusa będzie w stanie podpalić przeciwnika (ten będzie krzyczeć i biegać dookoła, aż spali się na popiół). Ma to być jednak niczym w porównaniu ze skomplikowanymi kombosami, dostępnymi na wyższych poziomach zaawansowania. Ryu wywlekający wnętrzności ze swoich wrogów, tnący ich na kawałki i wirujący w podniebnych piruetach, które przyprawią przeciwników o utratę głowy, ma być na porządku dziennym. Spragnieni rozlewu krwi gracze dostaną też nowy atak zwany „hurricane nimpo”, polegający na posłaniu w stronę przeciwnika fali uderzeniowej i roztrzaskanie go o najbliższą przeszkodę.

Ryu Zawodowiec.

Twórcy z góry założyli, że główny bohater także nie wyjdzie z walk bez szwanku i postanowili wprowadzić do gry nowy system odnawiania życia, podobny do tego z Halo. Będzie on polegał na tym, że życie, w momentach wolnych od walki, urośnie kosztem zapasu zdolności obronnych Ryu. By ich pasek z powrotem naładować, trzeba będzie dojść do checkpointu. System nie zniesie jednak apteczek i innych odnawiających życie przedmiotów, które umieszczane są zwykle na mapie. Dla miłośników wywindowanego poziomu trudności z poprzedniej części, wprowadzony zostanie podział na poziomy trudności, z których ostatni będzie przeznaczony dla największych hardkorowców.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.