Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 października 2007, 11:07

autor: Łukasz Gajewski

Soldier of Fortune: Payback - zapowiedź

Pierwszy Soldier of Fortune powstał w 2000 roku. W roku 2007 światło dzienne ujży trzecia odsłona tej serii, tym razem z podtytułem Payback.

Przeczytaj recenzję Soldier of Fortune: Payback - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Soldier of Fortune powstał w 2000 roku i był dziełem zasłużonego studia Raven. Głównym wyróżnikiem gry był wyjątkowy realizm, z jakim pokazywano warunki pracy współczesnego najemnika. Teoretycznie, bo i tak wszyscy pamiętamy tę grę ze względu na możliwość odstrzeliwania przeciwnikom różnych części ciała. Mimo, iż poza brutalnością SoF niczym specjalnym się nie wyróżniał, był dobrą, klasyczną strzelanką i doczekał się niemałej grupy wiernych fanów. Dwa lata później to samo studio stworzyło drugą część cyklu, o podtytule Double Helix. Obok tego samego, specyficznie rozumianego realizmu, dostaliśmy w niej całkiem niezłą AI, rozbudowaną rozgrywkę dla jednego gracza, udany tryb multiplayer i znakomitą (jak na tamte czasy) grafikę. Mimo pewnych kontrowersji gra została przyjęta całkiem dobrze i stała się dla niektórych graczy produktem kultowym – podobnie jak jej poprzedniczka.

W listopadzie tego roku, po blisko pięciu latach przerwy, ma się pojawić kolejna, trzecia już odsłona serii. Sprawa jest o tyle dziwna, że prace nad nią były prowadzone w tak głębokiej tajemnicy, że pierwsze plotki na jej temat pojawiły się w czerwcu tego roku - zaledwie 5 miesięcy przed premierą. Pokuśmy się więc o krótkie podsumowanie tego, co wiadomo na temat Soldier of Fortune 3.

Walczyć będziemy między innymi z arabskimi terrorystami.. Nietypowe, prawda?

Złą nowiną jest fakt, że developerem gry nie jest już Raven Software a znacznie mniej doświadczone studio Cauldron. Ma ono na swoim koncie kilka tytułów (np. Gene Trooper, Knights of the Temple II czy The History Channel: Civil War), ale ich średnia ocen to klimaty 50%. Można mieć oczywiście nadzieję na jakąś cudowną odmianę, ale w przypadku Raven Software, które zęby zjadło na FPS-ach, takich obaw by po prostu nie było.

Charakter rozgrywki pozostanie oczywiście niezmieniony – znów dostaniemy do przejścia cykl misji, w którym przyjdzie nam masowo eksterminować wrogów naszych pracodawców. Narzędzia pracy, w liczbie trzydziestu, wyglądają na dość pieczołowicie przygotowane. Z oficjalnego oświadczenia twórców wywnioskować można, że do czynienia będziemy mieli zarówno z realistycznymi giwerami, jak i z narzędziami mordu będącymi wytworem fantazji autorów. Twórcy chwalą się też, że scenariusz i realia prezentowane w grze będą odzwierciedlały znaną nam z gazet i telewizji rzeczywistość – miejscem akcji będą naprawdę istniejące, zapalne punkty kuli ziemskiej. Choć fabuła pozostaje w sferze domysłów, można się spodziewać dość realistycznej scenerii.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.