Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 sierpnia 2007, 15:29

autor: Emil Ronda

Metroid Prime 3: Corruption - przed premierą

Gra ma wiele do udowodnienia. Po pierwsze ma pokazać, że da się na Wii osiągnąć wysoki poziom grafiki. Po drugie – że na Wii może powstać gra dla hardcore’owych graczy. Po trzecie, że kontrolery konsoli są zdolne wkomponować się w grę typu FPP.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji Wii.

Nadchodzący Metroid ma całkiem wiele do udowodnienia. Po pierwsze ma pokazać, że da się na Wii osiągnąć naprawdę wysoki poziom grafiki. Po drugie – że na Wii może powstać gra dla hardcore’owych graczy. Po trzecie zaś udowodnić ma, że kontrolery konsoli są zdolne idealnie wkomponować się w grę typu FPP.

Ta dziesiąta już gra z serii, oraz trzecia z rodziny Prime (poprzednie dwie wydane na Nintendo GameCube) jest więc oczkiem w głowie wszystkich szych Nintendo. Tak jak poprzednie edycje zwracały uwagę graczy na GameCube’a, tak i Corruption ma spowodować, że Wii kupią nie tylko niedzielni gracze, zadowalający się prostymi mini-gierkami. Pierwszy zwiastun już mieliśmy – na Wii pojawiła się konwersja Resident Evil 4 z przemodelowanym sterowaniem. I o ile zabawa jest lepsza niż w oryginale, to jeśli ktoś już grał w RE4 na PS2 czy GameCube, może sobie edycję Wii darować. Ale nowy Metroid to już zupełnie inna bajka...

Grafika nie zawsze mroczna, ale zawsze stylowa.

Faza na Phazon

Historia zaczyna się na 6 miesięcy po wydarzeniach z Echoes (drugiej części). Organiczny superkomputer o nazwie Aurora zostaje zainfekowany nieznanym wirusem, a jedna z baz Federacji Galaktyki zaatakowana. Federacja podejrzewa, że za atakami mogą kryć się tylko odwieczni wrogowie – Kosmiczni Piraci. Sieć Aurory zostaje zamknięta, ale kilka czynnych jednostek informuje Samus Aran – naszą bohaterkę – o sytuacji i zarządza misję. Samus musi odbić bazę, zapobiegając unieruchomieniu systemów obronnych i raz na zawsze rozprawić się z wrogiem. Wydarzenia potoczą się nieco bardziej skomplikowanym, zagmatwanym torem, a fabuła zapewni nam niejeden ciekawy zwrot akcji i dramatyczne chwile. Nie zabraknie kluczowej roli Dark Samus, a więc mrocznego alter-ego naszej bohaterki.

Bardzo ważną rolę w historii odegra organiczny element o nazwie Phazon. To specjalny, infekujący jednostki organizm, który zwiększa znacznie możliwości pancerza (egzoszkieletu) oraz wszystkich posiadanych rodzajów broni. Federacja zdobyła Phazon po jednej ze zwycięskich walk z Piratami, gdy Ci używali go w walce i teraz testuje go na własnych jednostkach. Nie będziemy zdradzać, w jaki sposób Samus go zdobędzie, ale bądźcie gotowi na to, że nieźle namiesza w organizmie bohaterki; nie obejdzie się bez swoistego uzależnienia Samus od tego nader tajemniczego elementu. Corruption – a więc zepsucie, sfałszowanie, deprawacja. Po części podtytuł ten tyczy się tego, co będzie się dziać z Samus pod wpływem Phazona. A ona wcale nie będzie się przed tym wpływem bronić...

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.