Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 27 sierpnia 2007, 10:52

autor: Michał Bobrowski

Viking: Battle for Asgard - Prezentacja na GC 2007

Obok Empire: Total War, Creative Assembly przygotowało na targi nie lada niespodziankę w postaci prezentacji Viking: Battle for Asgard. I już teraz można powiedzieć - szykuje się naprawdę kawał solidnej gry...

Przeczytaj recenzję Viking: Battle for Asgard - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Nie będę ukrywał – każdą część Thorgala przeczytałem wielokrotnie i to właśnie ta genialna seria duetu Rosiński/Van Hamme po dziś dzień sprawia, że z dużym sentymentem podchodzę do każdej gry, która bezpośrednio nawiązuje do mitologii skandynawskiej.

Skarin w szale bitewnym. To właśnie w tę postać wcielimy się w Viking: Battle for Asgard

A właśnie to na pewno można powiedzieć o drugiej (obok Empire: Total War) grze Creative Assembly z którą miałem okazję zapoznać się w trakcie tegorocznego Games Convention. Co jednak ważne, w przeciwieństwie do wspomnianej strategii, w przypadku Viking: Battle for Asgard jej twórcy stanęli na wysokości zadania i dla zaproszonych dziennikarzy przygotowali solidną prezentację, podczas której mieliśmy okazję poznać, jak „na żywo” wygląda gra na aktualnym etapie prac.

Planowana fabuła wygląda mnie więcej tak – Bogini Hel, córka Lokiego nie może wybaczyć Odynowi, ze ten wygnał ją z krainy bogów Asgardu. Przepełniona nienawiścią przywołuje armię nieumarłych, których zadaniem jest w pierwszej kolejności zniewolenie mieszkających w Midgardzie ludzi, znalezienie sposobu na uwolnienie wilka Fenrira i tym samym wywołanie Ragnaroku – ostatecznej bitwy, której finałem będzie ostateczna zagłada.

Oczywiście prawowici władcy Midgardu nie zamierzają bezczynnie przypatrywać się niecnym planom demonicznej Hel. Zadaniem Freyi, bogini miłości i urodzaju, jest wybór wojownika, który stawi czoła siłom zła i nie dopuści do Ragnaroku. Jej wybór pada na Skarina, młodego zapalczywego wojownika, który początkowo nie zdaje sobie sprawy z wagi zadania, jakie na jego barkach złożyli bogowie.

Tak Viking: Battle for Asgard prezentuje się na artach
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.