Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 września 2007, 13:00

Age of Empires III: The Asian Dynasties - przed premierą - Strona 3

Big Huge Games ma doświadczenie z RTS-ami, a nad wszystkim czuwają mistrzowie z Ensemble Studios. Wszystkie zapowiadane nowości zapowiadają się wystrzałowo.

Wspomniałem już wyżej, że Państwo Środka będzie polegać przede wszystkim na swojej przewadze liczebnej. Bardzo dobrze widać to w kwestii trenowania żołnierzy. Chińczycy nie dysponują koszarami i stajniami, ale mają do dyspozycji jeden budynek (War Academy), w którym szkolone są wszystkie rodzaje wojska. Co ciekawe, gracz może produkować jednostki wyłącznie w większych grupach, określanych przez producentów mianem „chorągwi”. Przykładowo, w trakcie zmagań nie będziemy w stanie wytrenować pojedynczej drużyny łuczników. Jeśli chcemy mieć w swojej armii wojska strzelające z łuku, musimy stworzyć je wraz z pikinierami, co oczywiście jest odpowiednio droższe. Takich kombinacji w grze znajdziemy dużo więcej.

Na koniec kilka słów na temat artylerii, która w chińskiej armii jest obecna (autorzy argumentują, że należy im się, skoro to oni są wynalazcami prochu). Gracze prowadzący tę frakcję otrzymają dostęp do wyrzutni rakiet Flying Crow oraz broni, określanej mianem „miotacza ognia”.

Na morzu pojawią się skarby, które będzie można zdobyć po zlikwidowaniu strażników.

Jak już doskonale wiecie, w The Asian Dynasties do kolejnych epok przechodzić będziemy konstruując „cudy świata”. Z racji tego, że firma Big Huge Games scharakteryzowała już wszystkie budynki tego typu, ich listę prezentujemy Wam poniżej:

  • Porcelanowa Wieża – generuje pewną ilość złota, doświadczenia, drewna lub jedzenia w zależności od widzimisię gracza (podobnie jak punkty na szlaku handlowym). Oprócz tego Wieża potrafi generować wszystkie surowce jednocześnie, ale ich liczba jest wówczas zdecydowanie mniejsza.
  • Akademia Konfucjańska – uruchamia darmową produkcję dział artyleryjskich (Flying Crow), dokładnie w taki sam sposób, jak czyniła to fabryka w Age of Empires III.
  • Pałac Letni – uruchamia darmowy trening jednej z chorągwi, dokładnie w taki sam sposób, jak czyniła to fabryka w Age of Empires III.
  • Świątynia Nieba – uaktywnia „zaklęcie” pozwalające wyleczyć wszystkie jednostki znajdujące się na mapie, a także pozwala mnichom opatrywać rany innym jednostkom.
  • Biała Pagoda – ostatni z chińskich cudów również wpływa na mnichów oraz adeptów, zwiększając ich siłę ataku oraz żywotność. Dysponując tym cudem gracz może także powoływać do życia więcej uczniów.

Japończycy

Drugą cywilizacją, którą firma Big Huge Games wprowadzi do rozszerzenia The Asian Dynasties, są Japończycy. Frakcja ta przypadnie do gustu graczom preferującym ofensywny styl rozgrywki, głównie ze względu na potężne, ale też i bardzo drogie jednostki wojskowe.

Rozbudowa japońskiej osady do łatwych należeć nie będzie. Prowadzący tę nację gracz ma całkowity zakaz polowania na dzikie zwierzęta, nie może również hodować trzody w celu jej późniejszej eksterminacji. Program pozwala Japończykom jedynie na łowienie ryb, co przy małej liczbie otwartych akwenów wodnych w Age of Empires III, może poważnie zakłócić proces zdobywania pożywienia. Na szczęście autorzy pokusili się o rozwiązanie alternatywne, a jest nim możliwość budowania świątyń w dowolnym miejscu na mapie.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.