Age of Empires III: The Asian Dynasties - przed premierą - Strona 3
Big Huge Games ma doświadczenie z RTS-ami, a nad wszystkim czuwają mistrzowie z Ensemble Studios. Wszystkie zapowiadane nowości zapowiadają się wystrzałowo.
Przeczytaj recenzję Age of Empires III: The Asian Dynasties - recenzja gry
Wspomniałem już wyżej, że Państwo Środka będzie polegać przede wszystkim na swojej przewadze liczebnej. Bardzo dobrze widać to w kwestii trenowania żołnierzy. Chińczycy nie dysponują koszarami i stajniami, ale mają do dyspozycji jeden budynek (War Academy), w którym szkolone są wszystkie rodzaje wojska. Co ciekawe, gracz może produkować jednostki wyłącznie w większych grupach, określanych przez producentów mianem „chorągwi”. Przykładowo, w trakcie zmagań nie będziemy w stanie wytrenować pojedynczej drużyny łuczników. Jeśli chcemy mieć w swojej armii wojska strzelające z łuku, musimy stworzyć je wraz z pikinierami, co oczywiście jest odpowiednio droższe. Takich kombinacji w grze znajdziemy dużo więcej.
Na koniec kilka słów na temat artylerii, która w chińskiej armii jest obecna (autorzy argumentują, że należy im się, skoro to oni są wynalazcami prochu). Gracze prowadzący tę frakcję otrzymają dostęp do wyrzutni rakiet Flying Crow oraz broni, określanej mianem „miotacza ognia”.

Jak już doskonale wiecie, w The Asian Dynasties do kolejnych epok przechodzić będziemy konstruując „cudy świata”. Z racji tego, że firma Big Huge Games scharakteryzowała już wszystkie budynki tego typu, ich listę prezentujemy Wam poniżej:
- Porcelanowa Wieża – generuje pewną ilość złota, doświadczenia, drewna lub jedzenia w zależności od widzimisię gracza (podobnie jak punkty na szlaku handlowym). Oprócz tego Wieża potrafi generować wszystkie surowce jednocześnie, ale ich liczba jest wówczas zdecydowanie mniejsza.
- Akademia Konfucjańska – uruchamia darmową produkcję dział artyleryjskich (Flying Crow), dokładnie w taki sam sposób, jak czyniła to fabryka w Age of Empires III.
- Pałac Letni – uruchamia darmowy trening jednej z chorągwi, dokładnie w taki sam sposób, jak czyniła to fabryka w Age of Empires III.
- Świątynia Nieba – uaktywnia „zaklęcie” pozwalające wyleczyć wszystkie jednostki znajdujące się na mapie, a także pozwala mnichom opatrywać rany innym jednostkom.
- Biała Pagoda – ostatni z chińskich cudów również wpływa na mnichów oraz adeptów, zwiększając ich siłę ataku oraz żywotność. Dysponując tym cudem gracz może także powoływać do życia więcej uczniów.
Japończycy
Drugą cywilizacją, którą firma Big Huge Games wprowadzi do rozszerzenia The Asian Dynasties, są Japończycy. Frakcja ta przypadnie do gustu graczom preferującym ofensywny styl rozgrywki, głównie ze względu na potężne, ale też i bardzo drogie jednostki wojskowe.
Rozbudowa japońskiej osady do łatwych należeć nie będzie. Prowadzący tę nację gracz ma całkowity zakaz polowania na dzikie zwierzęta, nie może również hodować trzody w celu jej późniejszej eksterminacji. Program pozwala Japończykom jedynie na łowienie ryb, co przy małej liczbie otwartych akwenów wodnych w Age of Empires III, może poważnie zakłócić proces zdobywania pożywienia. Na szczęście autorzy pokusili się o rozwiązanie alternatywne, a jest nim możliwość budowania świątyń w dowolnym miejscu na mapie.